IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

По-екологичен ли е бензиновият двигател от дизеловия?

Германските власти твърдят - двата мотора замърсяват почти еднакво околната среда

По-екологичен ли е бензиновият двигател от дизеловия?

Германското министерство на транспорта публикува резултатите от свое изследване, според която купуването на нов дизелов автомобил не означава, че той ще бъде по-екологичен, отколкото бензинов такъв.

По-екологичен ли е дизеловият двигател от бензиновия?

Медийната група Funke разкри част от доклада на министерството, в което се разкриват данни за екологичните фактори на двата типа двигатели. Според информацията, голяма част от автомобилите с дизелови двигатели, регистрирани миналата година, средно отделят по около 128 гр. CO2/км. В същото време резултатът на бензиновите двигатели е 129 гр.

Разликата в емисиите между двата типа двигатели за последните 10 години също е малка. За конкретния период е отчетено, че количеството на отделените вредни емисии постепенно намалява. Според изданието Autonews, една от причините разликата в емисиите да е почти еднаква, е че дизеловите двигатели се използват повече в тежки и мощни автомобили, отколкото бензиновите.

“Мит е, че дизелът е щадящ към климата. Този тип двигатели не отговарят на теоретичните предимства, насочени към опазването на околната среда“, заяви транспортния експерт Стефан Куен.

Докладът бе изготвен, след като Германското транспортно министерство обяви намерението си да изтегли около 12 млн. дизелови автомобили за подновяване на софтуера на двигателите им. Разходите за акцията ще струват около 2 млрд. евро. Официалното решение трябва да бъде взето преди изборите на 24 септември.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Новият двигател на Мазда, който работи, като дизел вероятно, ще е ДВГ на 2020-2030г. Съчетан с електродвигател, за да стане пълен хибрид може спокойно да изкара 15-25г на автомобилния пазар. Дизела, както и да говорим няма бъдеще поради това, че нафтата съдържа сяра и други компоненти, като при горенето се отделят много вредни газове водещи до много видове рак и белодробни заболявания. EU 6-9 може да се постигне чрез производството на синтетична нафта без примеси и без филтър за твърди частици..
  • #37
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Силата на дизеловия двигател е в големия момент при ниски обороти и затова е ефективен за тежки строителни машини, камиони, автобуси и т.н.Примерно багер с бензинов двигател би имал големи проблеми, ако въобще може да работи и двигателят би се скапал много бързо поради тежкия режим на работа - бензиновият двигател има малък момент при ниските обороти. Замърсяването надали би било по-малко.
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 1 година )
    Имам книжка,не се учудвай.Просто споделих опита си.За такива като тебе,на таблото има оповестяване на коя предавка си,и кога да превключиш.Не го гледай изобщо,ще останеш неприятно изненадан и от разход,и от ускорението на автомобила,защото подсещането е нагласено ПРЕДИ макс. въртящ момент.Надявам се,че бях ясен,който има уши-да гледа. Приятно пътуване!
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Щирлиц, ти книжка имаш ли изобщо, че пишеш подобни простотии? Значи караш на мак.въртящ момент и ти било най-икономично?! По-голяма простотия не успя ли да измислиш? Ако караш по баир или теглиш тежко натоварено ремърке ще се съглася с теб, но при нормално натоварен макс.въртящ момент не ти е нужен. Трябва да караш под оборотите му, ако искаш икономия.
  • #34
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Германеца е тъпо, но упорито говедо и вярва, че другите са тъпи почти колкото него.Швабата се прави на луд и говори за СО2, защото знае, че проблема на дизела е NO и NO2.Именно те са болестотворните отпадъщи на дизела.Швабата обаче предпочита да печели м ного пари отколкото децата му да дишат чист въздух и да са здрави.
  • #33
    2 rate up comment 3 rate down comment
    olo ( преди 1 година )
    1 грам, 1 грам кой ти ги дава? Системата казва - дизела, значи е по еко, решено!
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Както каза първия коментиращ: статията е БУЛАМАЧ или нещо куца в превода. Дизеловите двигатели отделяли СО2 колкото бензиновите?!?? При еднакви кубатура дизела отделя по-малко СО2 от бензиновия - та нали това беше и причината да ги лансират толкова време. Ако става въпрос за сумарни стойности от всички коли може, но това вече е тъпo защото ако се заменят дизелите от тежките машини с бензини СО2 ще е много повече защото бензиновия ще харчи много повече, защото силата на дизела е да дърпа товар
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до бай пауър ( преди 1 година )
    Не четете какво съм писал - къде е казано че дизелите 2,5 - 4,0 литра не стават? Та това са най-използваните по магистралите двигатели. Ставаше дума за съвсем друго, четете внимателно. И добавям: въпреки че това са най-използваните двигатели, в луксозния клас дизелът е по-евтин от бензина. ПП. Нямах намерение да обяснявам, но нали самият вие искахте доводи - ето ви доводи, сега пък, много разбирачи се били пръкнали /явно пръкването на разбирачи е строго забранено/няма угодия...
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бай пауър ( преди 1 година )
    Я колко разбирачи се пръкнали да обясняват кое е по-добро.Който което го кефи това да си кара.Абе младежо ама много ги разбираш нещата.2 до 4 литра не ставал..че кой си ти та да казваш кое става или не става.Да позная..ти не умееш да шофираш,не умееш да разбираш двигателите..никога си нямал хубав дизел.. или изобщо нямаш пари за какъвто и да е дизел.Нямаш потребност от дизел..почти комплексарче.Спичаш се като те резне някоя печка и попътжаш..Бягай да работиш.
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами да, реват карайте бензин. Намалете му цената, бе. Правите хората на луди, да пълнят джоба на петролните фирми. Ние падаме с първия сняг. Не се сещаме какво става.