IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

31% ръст на българския пазар през юни

Само Хърватия, Литва и Румъния се развиват по-бързо от България през 2017

31% ръст на българския пазар през юни

Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с над 31% през юни на годишна база, показва последната статистика на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). През шестия месец у нас са продадени 3206 автомобила, срещу 2440 за същия период на миналата година.

31% ръст на българския пазар през юни

Ръстът на българския пазар е един от най-големите в Европа, но все пак отстъпва на тези в Естония (33%), Литва (40%) и особено Румъния (47%, подсилен обаче и от влизането в сила на новата програма за финансово стимулиране).

Внушителните покачвания на изток са в рязък контраст със застоя на запад, където основните пазари отчитат или минимален ръст (Франция, 1.6%), или дори спад (Германия, -3.5%).

От началото на годината пазарът в ЕС е пораснал общо с 4.7% и с 8.21 млн. пласирани автомобила вече е много близо до резултатите от първото полугодие на 2007, последния предкризисен период.

В България за шестте месеца са продадени 14 749 нови автомобила, което е ръст от 19.3% в сравнение със същия период на 2016.

По-голям ръст в ЕС отчитат единствено Хърватия, Литва и Румъния.

Лидер по пазарен дял в Европа си остава Volkswagen с 10.8%, следван от Renault (8.9%), Ford (6.5%) и Opel (6.2%). Най-голямо увеличение на пазарния си дял са постигнали Suzuki и Toyota (по 14%), Seat (17%) и Alfa Romeo (34%). По-сериозен спад има при Mazda, Honda и най-вече при френската DS (-40%)
 

0 от 500
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До този с примера ( преди 6 години )
    Разликата между лихва и ГПР е толкова голяма, понеже в ГПР влизат и данъци и КАСКО. Каквато и кола да купиш винаги има данъци, ГО и (освен ако не е талига на 20 години за 1200 лева) КАСКО... Мислете малко.
  • #22
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Да дам пример ( преди 6 години )
    Отивам за нова кола. Получил съм оферта за 280лв. на месец и 20% първ.и 30% остатъчна....Лихвата е 2.3 а ГПР 9.8 !!!!Тоест за обслужване на лизинга ще плащам по 3 хил. на година Х 6год = 18 000лв. лихви. и на 6тата год. тази бръкма ще струва 10 000лв най-много а ти излиза 48 000 без каско и обслужване и гориво........Е взех си 6 год. за 10 000 нищо ,че ги имам парите за нова. Не си мразя чак толкова парите да се набутвам с нова кола.
  • #21
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти взимаш новият автомобил на лизинг, аз с тези пари взимам 3-тия си апартамент. След 30 години ще имам 5-6 апартамента а ти нищо. Умник си!
  • #20
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мерцедес, БМВ и Ауди са страхотни автомобили - стига да са нови!Никога няма да има вече 124-ки, Е36-ци или 80-ки!Просто Мерцедес, БМВ и Ауди нямат интерес да произвеждат вечни автомобили!И когато започнете да твърдите, че някой Мерцедес, БМВ или Ауди от 2004 година е супер надежден автомобил, то значи или нямате такъв автомобил, или лъжете най-нагло!Една W211 почва от 10 хиляди лева, но знаеш ли колко струват консумативи, гуми и обслужване на W211?То не е само да я купиш...
  • #19
    14 rate up comment 1 rate down comment
    до Анономен ( преди 6 години )
    Караш премиуми ти...Трошки на по половин милион километра, на които нямаш пари да смениш гумите, какво остава да ги поддържаш в Балкан Стар с оригинални части...Като изтече лизинга - вземам си новия модел и така винаги съм с нов автомобил, а не с някой трошляк, купуван от албанци в Германия, който през седмица е в сервиза...А като каза без екстри - колко от екстрите ти всъщност работят?Или не е важно да работят, важното е да ги има, нали :D :D :D
  • #18
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От 20 години карам стари премиуми и никога не са отказвали. А ти като ги набуташ тези пари за нова и като изтече лизнига нито пари нито кола и през цялото време ще се мъчиш с някоя малолитражка без екстри, айде няма нужда!
  • #17
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    200 лева на месец естествено е с някаква първоначална вноска, ти какво искаш - плащаш 200 лева - ей ти тая нова кола!Но след като имате 10 бона за стар автомобил - ами вкарваш ги като първоначална вноска и после наистина ще плащаш по максимум 200 лева на месец!За нов автомобил това си е перфектна оферта, поне знаеш, че тръгваш спокойно на път, а не като с някой 10 годишен "премиум", който не знаеш кога ще откаже.
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Върнати от лизинг като цяло е добра възможност за покупка на нов автомобил, но пак зависи при кого е бил лизинга...Има много автомобили, използвани като служебни - реално са на 70-80 хиляди километра, ама карани като за последно и не са пазени въобще...
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до Анономен ( преди 6 години )
    Директно от човек в Германия купуват сигурно 0,0001% от българите!Отделен е въпроса, че дори и да купиш автомобил директно от човек, той най-вероятно ще е някаква трошка, защото читавите автомобили за продажба от частни лица веднага си намират купувачи!Ако си купиш автомобил от автокъща в Германия, почти всички автокъщи се държат от турци и албанци, а там превъртения километраж ще ти е най-малкия проблем!
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не е нужно да си вещ, че да ги видиш в интернет. Казах ти че за 16-17К евро си купуваш кола под 100К а това за големите мотори на БМВ е нищо. Сега ако ще сравянваме Фоуса без екстрите с еднолитровия двигател с 5 серия на БМВ, добре... ама не виждам голям смисъл.