IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

31% ръст на българския пазар през юни

Само Хърватия, Литва и Румъния се развиват по-бързо от България през 2017

31% ръст на българския пазар през юни

Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с над 31% през юни на годишна база, показва последната статистика на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). През шестия месец у нас са продадени 3206 автомобила, срещу 2440 за същия период на миналата година.

31% ръст на българския пазар през юни

Ръстът на българския пазар е един от най-големите в Европа, но все пак отстъпва на тези в Естония (33%), Литва (40%) и особено Румъния (47%, подсилен обаче и от влизането в сила на новата програма за финансово стимулиране).

Внушителните покачвания на изток са в рязък контраст със застоя на запад, където основните пазари отчитат или минимален ръст (Франция, 1.6%), или дори спад (Германия, -3.5%).

От началото на годината пазарът в ЕС е пораснал общо с 4.7% и с 8.21 млн. пласирани автомобила вече е много близо до резултатите от първото полугодие на 2007, последния предкризисен период.

В България за шестте месеца са продадени 14 749 нови автомобила, което е ръст от 19.3% в сравнение със същия период на 2016.

По-голям ръст в ЕС отчитат единствено Хърватия, Литва и Румъния.

Лидер по пазарен дял в Европа си остава Volkswagen с 10.8%, следван от Renault (8.9%), Ford (6.5%) и Opel (6.2%). Най-голямо увеличение на пазарния си дял са постигнали Suzuki и Toyota (по 14%), Seat (17%) и Alfa Romeo (34%). По-сериозен спад има при Mazda, Honda и най-вече при френската DS (-40%)
 

0 от 500
  • #44
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до Баш Реалист ( преди 2 години )
    Жив и здрав бъди и ти, милиони безаварийни километри ти желая и аз! За това дали една нова кола, излязла от автосалона вече е стара - не съм особено съгласен! При една нова кола поне знаеш, че не трябва да се притесняваш какво предния собственик е скрил от теб! Да, може и да няма екстрите на едно 5 годишно БМВ, но поне я вземаш на пробег 5 километра и знаеш, че е нова! А който веднъж си е взел нов автомобил, едва ли след това ще си вземе нещо втора ръка, пък било то и по-висок клас.
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Баш Реалист ( преди 2 години )
    От цялата дискусия ще кажа ,че всички караме стари коли...новата е в автосалона,излезе ли вече е стара. Живи и здрави и много безаварийни километри желая на всички.
  • #42
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Реалист ( преди 2 години )
    Колкото и да е запазен този "премиум", той ще е на поне 200 хиляди километра! Гледал съм и в Порше БГ, и в Балкан Стар 2-3 годишни Фолксвагени, Аудита и Мерцедеси, които са внесени от немските представителства. Ами те са на поне 180 хиляди километра. Това е реалният пробег на запазен премиум, поддържан само в официални представителства на марката! Всякакви глупости като "Купих си 5 годишно БМВ на 65000 км" нямат нищо общо с истината! Особено ако струва 120 бона като ново, а го купите за 40 бона
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Дали запазен премиум на 3-4г или нова кола за 50к е въпрос на личен избор. Аз лично избрах новата и никак не съжалявам. Следващата ми пак ще е нова в този ценови диапазон Новото си и ново! Има една приказка "новото ****а мама*а на старото"
  • #40
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до Оле, мале! и АЗ ( преди 2 години )
    Много F11-ки виждам по улиците! Много S класи и луксозни SUV-ове също виждам по улиците! Не вярвам обаче, че някой ще даде 50 бона за автомобил, а после ще тръгне да пише по форумите как Опел и Форд са лоши автомобили, а той е направил най-великата сделка на живота си, купувайки си старо БМВ! Вярно е, че голяма част от притежателите на БМВ-та са комплексирани! Но когато говорим за някоя Е36-ца или Е39-ка! Хората с читави F11-ки са успели хора - бизнесмени, спортисти, инженери, а не комплексари!
  • #39
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ти четеш ли какво съм написал? Написах запазена F11-ка! Запазена! Може и за 20 бона да има F11-ки, ама са самоходни гробници на половин милион километра! Запазена F11-ка, която да ти върши работа, струва поне 40 хиляди лева! Като й смениш консумативите, ще дадеш още 5 хиляди лева! Цената на Пасат започва от 42810 лева! За какви Форд Фиести ми говориш?
  • #38
    5 rate up comment 4 rate down comment
    АЗ ( преди 2 години )
    Предпочитам 5год.премиум Мерцедес или Бмв пред чисто нова, масова ,пластмасова барака. Мерцедес и Бмв винаги ще бъдат всичко онова което другите не могат и няма да са!
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Оле, мале! ( преди 2 години )
    Ф11 започват от 25 000лв в мобиле а този тръгнал за нов пасат който започва от 50 000 да говори....малко ли ф11 виждате по улиците ,че не вярвате ,че човека я има ? От селата ли пишете тук?
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ако си от София дай телефон днес след 19:30 мога да мина да ти я покажа ако си от София.
  • #35
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха, имал F11-ка! Това е някой *** с някоя Е36-ца или Е39-ка, дето дава всеки месец по една торба пари в сервиза, за да може трошката му да се движи! Пък ако му върже някоя селска простакеса, върже, ако не - Private Spice и ръкоблудие! Ще тръгне някой с F11-ка да пише по форуми как му било непрестижно да се качи в Опел и Форд! Не ме разсмивайте с такива постове, темата тук беше друга - на българите може би им идва акъла и си купуват нови автомобили, вместо 12 годишни БМВ-та и Мерцедеси!