Концернът Volkswagen планира изпозването на „електронен” механизъм за кормилното управление, при който отсъства механична връзка между волана и колелата. Това съобщи Autocar, като се позова на топ-мениджър от компанията, пожеал анонинмост.
Подобна система на кормино управление вече се използва от автомобилите на Infiniti. При семейството Q50, например, механична връзка между волана и колелата все пак съществува, но тя се използва само при екстренна ситуация, в която електрониката отказва.
В стандартен режим муфата, свързваща двата края на кормилния вал, е открита, а управлението на колелата се осъществява с помощта на електромотор. Процесът се контролира от 3 еднакви електронни блока, като всеки един от тях може да работи самостоятелно, ако другите откажат.
Новата система ще се появи при следващото поколение на Volkswagen Golf, както и при електромобилите на марката, първият от които трябва да се появи на пазара през 2019 г. Преди това – още през тази есен на модел на марката ще дебютира друга нова технология.
Това е така нареченият „мек хибрид”, с който ще бъде оборудван новия VW T-Roc. Технологията включва стартер-генератор, устройство за рекуперация на енергията и 48-волтова електрически система. След кросоувъра системата ще започне да се използва и за останалите модели на Volkswagen, изградени на платформата MQB.
Снимки: Volkswagen, Motor1