IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава.

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
Tesla използва в автомобилите си батерии по технология на Panasonic. Подмяната на целия комплект батерии за Model S струва в каталога на компанията болезнената сума от 40 000 долара

Изследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия.

Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.

За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те. 

Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.

Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им.



 

Тагове: tesla nissan leaf
0 от 500
  • #3
    25 rate up comment 19 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Това са пълни Глуп0сти и авторите на изследването са наясно с това. Първо много малко автомобили в Западна Европа изминават по 15К км. годишно. Средностатистическата кола в Германия прави по 40-50К. Второ, това че Панасоник използват "мръсен" процес на производство на батерии не прави ел. автомобилите неекологични. И трето, ако се използват соларните батерии на г-н Мъск, част от заряда на колата може да бъде 100% екологичен. Явно е болезнено за петролната индустрия, но това е бъдещето ...
  • #2
    17 rate up comment 22 rate down comment
    FF ( преди 3 години )
    Добро утро,досега само Сингапур има доблестта да каже че тия електрокари са пълна измама.Затова и не ги регистрират.Мъск си е борсов играч и пробутва завоалирано пирамидки,лошото е че псевдо зелените умници тръбяят навсякъде че било еко..прокопсахме от това еко няма що.
  • #1
    21 rate up comment 24 rate down comment
    Enzo ( преди 3 години )
    Истината е, че е много повече. Защото това изследване се занимава само с емисиите, в резултат от производството на батериите. Ако към тях се добавят тези, които се отделят при производството на електроенергия в ТЕЦ, което все още е един от основните способи за добив на ел. енергия, положението ще стане драматично. Не се лъжете - единственото, което произвежда Мъск, са ПАРИ от въздуха. Но пък се справя образцово на гърба на глупаците. А и другите автопроизводители също започнаха - ще, ще, ще...