IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава.

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
Tesla използва в автомобилите си батерии по технология на Panasonic. Подмяната на целия комплект батерии за Model S струва в каталога на компанията болезнената сума от 40 000 долара

Изследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия.

Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.

За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те. 

Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.

Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им.



 

Тагове: tesla nissan leaf
0 от 500
  • #13
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Да ама не ( преди 3 години )
    Това с пробега за 8 години също е манипулация. Много по информативно щеше да е да кажат за 120 000км. Това обаче е за автомобил последно поколение. Колко процента са те? Един средностатистически автомобил, ще избълва това количество за 30-40 хил. км. - 2 години и ще продължи да бълва и следващите. Пропуска се обаче най-важният момент - КЪДЕ ЩЕ ИЗБЪЛВА ТЕЗИ ГАДОСТИ. Това ще стане където живеят най-много хора и ще нанесе най-много вреди. При производството на батерии, това не е така.
  • #12
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Фермера ( преди 3 години )
    Когато пресичаш на кръстовището,изчакваш да мине кораба и да прелетят самолетите.Пред теб е ТЕЦ а зад теб Фабрика.Къде е това кръстовище.Трабва да си много наивен за вярваш че това което виждаш да излиза от ауспуха пред теб не те трови а описаните замърсители на 400 км от теб.
  • #11
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Да ама не ( преди 3 години )
    Опитали са се да хванат последния влак с пропагандата. От този месец, Тесла започна производство на батерии в Гигафабриката, която сама си произвежда необходимата енергия с фотоволтаици на покрива. Производството на самите електромобили също става с тази енергия. Именно затова, са си измили ръцете като са добавили изреченията за ВЕИ. Малко са хората които знаят как се произвеждат батериите, затова повечето хора ще си направят грешни изводи от статията и изследването.
  • #10
    6 rate up comment 8 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Като общо за Германия най-вероятно е вярно това което сте написали, но в тази статистика влизат и автомобилите които стоят по автокъщите ;). Средностатистическите ми приятели германци, ходещи активно на работа, правят поне по 40К на година, а някой и по повече. Не може просто да се изкарат един числа от статистиката и да се правят генерални изводи в статията. Също съм съгласен, че производството и поддръжката на ДВГ колата не са включени в изследването, което го изкривява допълнително.
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Интересно скоро имаше серия рекламни статии тук твърдяща обратното. Дори са добавили линк към една от тях. Последно на кои спонсори да вярваме. Тази е поръчана от Шведите които са силно про-ел и хибридни коли, от друга страна си признават че са се уляли със субсидиите за ел коли и може би сега си търсят причина да ги спрът.
  • #8
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    аз това го разправям още от началото на ерата тесла ама дошо едно си знае и си бае ! и пак ще го кажа, най големите замърсители не са автомобилите, а ТЕЦ,ФАБРИКИ КОРАБИ, самолети, камиони , автобуси колите са най лесно обаче за набеждаване за проблемите !
  • #7
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Ноне, нещо си се забл,дил за Германия и статистиката. Средно в Германия автомобилите минават 17 500 км. на година. Това е статистика за 2015 г. Имаше я в АБ публикувана и ако не се лъжа и тук бяха дали статистиката. Това как да е но това в статията са пълни глупости и манипулации в защита на петрола.
  • #6
    18 rate up comment 16 rate down comment
    Алтернативи ( преди 3 години )
    Какви са алтернативите: 1. Смърдящ и пушещ дизел (над 10 години за предпочитане). 2. 15+ годишен бензинов таралясник. Определено е по-добре от точка 1. 3. Влак - Благодаря, БДЖ е един от най-сигурните начини за Нестигане до дестинацията. 4. Автобус - той вози само до спирката, а после? За извън града не е удобно. 5. ВелосУпед - иди до мястото за лятната си ваканция с колелото ако можеш. 6. Пешеходец - само за малки разстояния. И к'во излиза? Теслата е НАЙ-лошото, нали? Гроздето е кисело, нали?
  • #5
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Твърде недостатъчна е информацията в статията за да има адекватни изводи. Ако ще се взимат предвид отделените парникови газове при първичното производство, то нека се смятат така и при ДВГ автомобилите. Ако за едните се прави батерия, за другите се прави ДВГ. Ако за времето на експлоатация при едните се хаби енергия за производство на ток, при другите се хаби за производство на фосилни горива. Поддръжката на ДВГ през периода също трябва да се вземе предвид с профилактики, масла, филтри и т.н.
  • #4
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    От кого ли е спонсорирано това "изследване"? Едва ли е трудно да се досетим. Проблемът не е в електромобилите, а в производството на електроенергия. Ако е ВЕИ или АЕЦ какво ще е за мърсяването? При фосилните горива защо не кажет тези "учени" какво е действителното замърсяване, като почнем от проучванията за сондаж, които траят години, сондажи, добив на нефт, транспортирането му до рафинериите, рафиниране, отпадни продукти, транспорт на готовите продукти и ходене до бензиностанцията. Кажете колко