IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава.

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
Tesla използва в автомобилите си батерии по технология на Panasonic. Подмяната на целия комплект батерии за Model S струва в каталога на компанията болезнената сума от 40 000 долара

Изследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия.

Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.

За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те. 

Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.

Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им.



 

Тагове: tesla nissan leaf
0 от 500
  • #41
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Интересно. А колко вредни газове, се отделят за производството на елементите и консумативите, които се влагат в стандартните автомобили , но липсват при електрическите?
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Петраки ( преди 6 години )
    Стара новуна
  • #39
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Електроавтомобил ползва средно около 20 кВ на 100 км което в Германия се равнява на над 150 гр СО2 на километър!!! Прибавете рециклирането на акумулаторите, прибавете радиоактивните материали за батерите и детския труд и става страшно!!! И нека не забравяме, че целта на Европейския съюз е достигане на 27% ВЕИ до 2030!!! 27%!!! Все пак има причина рекламите на електричките да са съсредоточени върху ускорението им от 0-100 а не върху това колко полярни мечки спасяваш карайки подобна шитня!!!
  • #38
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Това е само за производство на батерията, която може да приемем като еквивалента на горивото в конвенционален автомобил.Ако към това добавим простият факт че производството на електричество е много по-мръсно от автомобилните газове спокойно може да кажем, че Ползите за екологията не са силно преувеличени, не просто липсват - ТЕ СА ОТРИЦАТЕЛНИ!!!
  • #37
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ВБА ( преди 6 години )
    Досега, никой не се е наел да направи сравнение от А до Я при производството на коли с ДВГ и електрически такива. Сега дават само на парче, и защо го правят или пък го крият. Много добре се знае, колко вредни емисии се отделят, и колко енергия се използва за производството на всеки един компонент в устройството на колите. Когато го направят само тогава може да се каже, кои коли имат предимство за опазване на човешкото здраве и екологията на планетата ни. Досега всичко е бла бла бла....
  • #36
    5 rate up comment 0 rate down comment
    GP ( преди 6 години )
    Послепис: Моля само компетентни хора да пишат тук!!! Това не ви е БГ мама, да пишете коя прахосмукачка ви навърта по-малко ток!!!
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    GP ( преди 6 години )
    Но не ме разбирайте погрешно... Tesla има един огромен плюс и той е старта... Никоя друга кола не ускорява толкова бързо...2,4 секунди до сто и 1,5G при тръгване от място... Това са космически стойности. Просто както знаем, прекаленият светец и Богу не е драг. Нито ДВГтата са перфектни, нито електромобилите... Като се тегли чертата обаче +совете на ДВГ са повече... Един чудесен вариант е хибрид, но както се досещате, страната на хибридите е една... Няма да я споменавам, за да няма спам
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    GP ( преди 6 години )
    Това което искам да добавя е, че eмисиите не спират дотук...защото на теслата дръжката се зарежда, а за производството на електричество също се отделят вредни емисии във въздуха. Плюс това максималната мощност е налична до 9700 оборота, а тъй като предавката е една след достигането на тези обороти(при около 170км/ч) колата е значително по-мудна. Отделно да не забравяме, че системата работи на пълна мощност само ако батерията е заредена на 94 или повече процента...
  • #33
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Веселин Марков ( преди 6 години )
    Бих помолил всички разумни хора, които биха се подвели да си губят времето, опитвайки се да обяснят предимствата на електромобилите: не забравяйте какви гигантски интереси се бранят от"защитниците"на ДВГ. Знаете, нали?..
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Няма нищо глупаво в статията! Сравнението е за производството на батериите, което е еквивалента на използваното гориво от конвенционален автомобил! Не се сравняват производствените разходи на купето. Ако трябва да отправим критика тя е че всъщност не се калулира енергията която Електричката ще ползва - почти невъзможно е да зарежда само 100% чиста еко енерги - т.е. с всяко зареждане емисиите на Електриката ще се покачват!