IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава.

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
Tesla използва в автомобилите си батерии по технология на Panasonic. Подмяната на целия комплект батерии за Model S струва в каталога на компанията болезнената сума от 40 000 долара

Изследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия.

Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.

За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те. 

Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.

Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им.



 

Тагове: tesla nissan leaf
0 от 500
  • #21
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Свиквайте!Бъдещето е на хибриди, електромобили и водородни автомобили.! Останалите, колкото и да ви е мъчно ще изчезнат, както парните локомотиви. Може да запазят някой екземпляр за демонстрации пред децата, които ще се чудят как е можело да сме били толкова много изостанали и така жестоко да сме се тровили сами.
  • #20
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Самолети, кораби, ТЕЦ са корпоративни основно. Бизнес. Автомобилите основно са лични. Е?Но вече много от големите петролни играчи имат паралелен бизнес, разлшчен от добива на нефт и газ. Рано или късно сондите ще ръждясат.
  • #19
    18 rate up comment 6 rate down comment
    до: Жоро ( преди 6 години )
    типично журналисческият дебилен трик минава много добре сред дeбилиTe фенове на немското и на дизелите. Тях всичко, което не е произведено в Германия и което не е пушещ дизел не ги интересува и веднага са готови да му скочат и да го оплюят.Това са най-жалките индивиди. Всеки ден ги гледам по пътищата с техните изпълнения. Ако се направи статистика, сигурно над 90% от всички катастрофи са предизвикани от шофЕри с немски талиги. Комплекси ли, какво ли имат да избиват не знам вече, но ми писна.
  • #18
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Докато има фенове на пушещите нафтови печки ще има и подобни статии партенки, които да заблуждават глyпавите и 0граничени умствено хора с промити мозъчета от немската пропаганда за Clean diesel.Не случайно феновете на немското драпат да си карат сегашните талиги с крадена нафта, защото нямат семейства и деца и не ги интересува след себе си какви л@.на оставят. Те са безродни и без поколение и ги интересува сега и в момента да бълват пушеци, да ръмжат кюнците и да бълват облъци сажди!
  • #17
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Жоро ( преди 6 години )
    Да не говорим за типично журналисческият дебилен трик за подвеждащо заглавие - "Една Tesla давала емисии колкото..." Самата Тесла емисии няма, става дума за производството на батерии, които както някой каза по долу са на хиляди километри от града ти... Очевидно е, че става дума за твърде елементарен опит за манипулация на общественото мнение
  • #16
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да де, ама след производството си не продължава да бълва сажди.Разни *** се напъват да обясняват глупости и да казват на бялото черно.
  • #15
    13 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 6 години )
    ... всичко на едно място. Така само първичните суровини ще пътуват до фабриката и т.нар. карбън фуутпринт ще намалее сериозно. Ето тогава вече, теслите и тяхното производство ще са екологични. Ако и токът за батериите по време на цялата им експлоатация идва от ВЕИ - 100% екологични.
  • #14
    15 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 6 години )
    В момента производството на Тесла не е никак екологично. Но точно заради това правят и гигафабриката. Енергията е само един от проблемите (вече решен със слънчевите панели). Другият и то по-големият проблем е, че повечето компоненти на теслите изминават огромни разстояния, докато стигнат до фабриката. Много повече от всеки друг "старомоден" автомобилен производител. По тази причина, един Ленд Роувър дори е с по-екологично производство. Но когато е 100% завършена гигафабриката ще произвежда всичк
  • #13
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Да ама не ( преди 6 години )
    Това с пробега за 8 години също е манипулация. Много по информативно щеше да е да кажат за 120 000км. Това обаче е за автомобил последно поколение. Колко процента са те? Един средностатистически автомобил, ще избълва това количество за 30-40 хил. км. - 2 години и ще продължи да бълва и следващите. Пропуска се обаче най-важният момент - КЪДЕ ЩЕ ИЗБЪЛВА ТЕЗИ ГАДОСТИ. Това ще стане където живеят най-много хора и ще нанесе най-много вреди. При производството на батерии, това не е така.
  • #12
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Фермера ( преди 6 години )
    Когато пресичаш на кръстовището,изчакваш да мине кораба и да прелетят самолетите.Пред теб е ТЕЦ а зад теб Фабрика.Къде е това кръстовище.Трабва да си много наивен за вярваш че това което виждаш да излиза от ауспуха пред теб не те трови а описаните замърсители на 400 км от теб.