IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Цената може да достигне до 1/2 от стойността на модела

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Какво се случва, ако на собственика на електромобил му се наложи да замени батерията, а производителят откаже да признае (по една или друга причина) нейната гаранция? Изданието Motorauthority се опита да отговори на този въпрос, като някои от данните са шокиращи.

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Трябва да се започне от факта, че съвременните батериите имат сравнително дълъг живот. В зависимост от техния вид и начин на експлоатация срокът им на служба е 8-10 години или 160 000 – 240 000 км. Известен е случай, когато произведен през 2012 г. Chevrolet Volt успява да измине 482 000 км, без да се налага батериите му да бъдат заменени.

Какво се случва обаче при повреда или изчерпване на ресурса на акумулаторите? Новата батерия с капацитет 24 кВт/ч на Nissan Leaf струва 5500 щатски долара, като към тази сума трябва да прибавим разходите за нейната замяна, които трябва да се платят в сервиза. Това е близо 1/5 от цената на нов Leaf, който струва около 29 500 долара.

Още по-шокираща е цената на нова батерия с капацитет 60 кВт/ч при електрическия хечбек Chevrolet Bolt – 15 374 щатски долара. Самият електромобил в САЩ се продава за 37 495 долара, като благодарение на компенсацията от щатски власти тази сума може да падне до 29 995 долара. Тоест, нова батерия струва повече от половин автомобил.

Ако прибавим и разходите по смяната на акумулаторите в сервиза на Chevrolet цената става още по-сериозна. Което на свой ред показва, че експлоатацията на електромобил продължава да бъде едно прекалено скъпо удоволствие.

Снимка: Chevrolet

Тагове: nissan leaf chevrolet bolt
0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Според изследванията на ТЕСЛА батериите надживяват автомобила...т.е. изкарват около 400 000 км без проблем Голям автомобил ще да е това, след като за 400 хиляди километра приключва... Автомобил по автокъщите в Горубляне и Дупница под 350 хиляди километра няма, а колко още се движат след това... Че една обикновена Фабия или Елантра на бакшишите са на по 450 хиляди километра!
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Теслароо ( преди 2 години )
    ..хич се не напъвай да смяташ разходи,хората го сметнаха преди тебе.Тслътъ е по икономична от конвенционален среден клас с 42 %.Толкоз....докато дойдат батериите.После искам да те видя.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Нали знаете, че на колите с ДВГ до около 200 000 км. са сменили голяма част от основните елементи. Всичко друго е дискусионно. При ел. автомобилите само от горивото спестяванията за 200к километра са поне 5-10 000 лв. като сложиш и липсата на обслужване, като филтри, масло и т.н. сметката скача много. Слагаш и липста на данък + безплатно паркиране в зоните в София например или др. облекчения в европа и излиза, че на 200к ако сменяш батерии си спестил много вредни емисии и много пари - към 10к.
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    какви 500 000км? Какви 250000км. Смятате? живота им е изчислен между 160000-240000км. Ако си каръка от тия които им заминават на 160000км. си е супер набутка. А ако добавим и това че вероятно още на 79-80000км. батерията ще изминава значително по-малко километри от тези които е изминавала, когато е била нова и от там нагоре ще се изтощава все по-бързо и по-бързо. Ужас. Има само две алтернативи, масовизацията, която би свалила цената на батериите, но в общи линии пак ще са скъп консуматив, втория е с течен електролит, което е и най-добрия вариант. Защото електролита ти се изтощава след 500км. примерно, спираш на зарядна станция /тип бензиностанция/ и там ти източват изтощения електролит и ти наливат нов зареден с помпа както отбензиноколонките, така зареждането ще отнеме 2-3 минути. Ще се реши въпроса с часовете за зареждане и цената на батерията ще е почти символична. И това не е някаква научна фантастика което пиша а реално създадена батерия, която в момента съществува, но не знам дали ще види бял свят, защото автокомпаниите наляха милиарди в разработките на свръхскъпи батерии и може да смажат това откритие в батериите, защото ще се излезе, че са си хвърлили парите на вятъра.
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Учителя ( преди 2 години )
    Напротив - обслужването им е несравнимо по-евтино. Няма почти никаква поддръжка с изключение на смяната на накладките. Според изследванията на ТЕСЛА батериите надживяват автомобила...т.е. изкарват около 400 000 км без проблем
  • #11
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите автомобили към момента са неприложими! Ограничен пробег, изключително скъпо обслужване - батерията е на цената на половин автомобил! След 4-5 години може и да са оферта, към момента са само нещо, с което някой с много пари може да се похвали, че си го е купил и е модерен!
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Еми то това е скритата истина за ел. колите към десетките недостатъци може да се прибави и това. Даже покупката на електромобил си излиза все едно да изхвърлиш парите си на вятъра. Караш го 5 години, и искаш нова кола а старата трябва да я пратиш в коша, защото освен че цената и е паднала на 30-40% ами е време да се сменя и батерията която струва повече от колата ти на старо и естествено никой не би ти я купил.
  • #9
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Абе Вагонетката не може да смята и прости бакалски сметки - 500 000 при разход 5 литра = 25 000 литра x 2 лева, колко е бе математик? Къде намери тая нафта/бензин на цена от 1 левче. Кажи да зареждаме и ние там? *** смешните инфантили са тия вагонетки, честно!
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    до Анонимен ( преди 2 години )
    Много от новите автомобили са с такъв разход... Колко очакваш да харчат новите турбомотори - 20/100 ли?!
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    fan. ( преди 2 години )
    Тук четох , но не помня за каква марка кола беше - някакъв беше платил в САЩ почти 70 % от стойността на колата за смяна на двигател!!!