IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Цената може да достигне до 1/2 от стойността на модела

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Какво се случва, ако на собственика на електромобил му се наложи да замени батерията, а производителят откаже да признае (по една или друга причина) нейната гаранция? Изданието Motorauthority се опита да отговори на този въпрос, като някои от данните са шокиращи.

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Трябва да се започне от факта, че съвременните батериите имат сравнително дълъг живот. В зависимост от техния вид и начин на експлоатация срокът им на служба е 8-10 години или 160 000 – 240 000 км. Известен е случай, когато произведен през 2012 г. Chevrolet Volt успява да измине 482 000 км, без да се налага батериите му да бъдат заменени.

Какво се случва обаче при повреда или изчерпване на ресурса на акумулаторите? Новата батерия с капацитет 24 кВт/ч на Nissan Leaf струва 5500 щатски долара, като към тази сума трябва да прибавим разходите за нейната замяна, които трябва да се платят в сервиза. Това е близо 1/5 от цената на нов Leaf, който струва около 29 500 долара.

Още по-шокираща е цената на нова батерия с капацитет 60 кВт/ч при електрическия хечбек Chevrolet Bolt – 15 374 щатски долара. Самият електромобил в САЩ се продава за 37 495 долара, като благодарение на компенсацията от щатски власти тази сума може да падне до 29 995 долара. Тоест, нова батерия струва повече от половин автомобил.

Ако прибавим и разходите по смяната на акумулаторите в сервиза на Chevrolet цената става още по-сериозна. Което на свой ред показва, че експлоатацията на електромобил продължава да бъде едно прекалено скъпо удоволствие.

Снимка: Chevrolet

Тагове: nissan leaf chevrolet bolt
0 от 500
  • #36
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Ок съгласен съм с теб, но по автоморгите по цял свят ще си купиш части. за 2-3 хиляди лева ще ти оправят скоростната кутия, цял двигател ще ти докарат за 5-6000лв. Половината премиум марки в цял свят ги снабдяват с части от автоморги, където разглобяват на части катастрофирали и крадени коли на 10 пъти по-ниска цена от оригиналните. Купуваш си 8 годишен Х5 и за 10 бона можеш да смениш двигател и трансмисия и карай още 8 години без проблем ама не е като да дадеш 100 бона за батерия
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    50000 долара е в САЩ, сложи и сега мито и ДДС и виж дали нама да стане 100 бона у нас. Както и да е и 85 бона да е пак е прекалено. Представи си продаваш колата след 8 години на 400К км. и кой ще ти я купи и на каква цена, като знае че трябва да се бръкне 100 бона за нова батерия? При Леките коли е друго двигателя издържа много повече има коли по над милион километра. Виждал съм тирове на по 3 милиона километра. На скания мисля че гаранцията е милион километра или 5г. което събитие настъпи първо
  • #34
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Ако някой още не е в течение на течната батерия може да напише в Гугъл : "Революционно откритие ще ускори навлизането на електромобилите" И ще видите къде е истината, въпроса е дали големите корпорации биха позволили това след като са инвестирали милиарди в разработки на скъпоструващи батерии.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Цените ще падат с по-голямото производство, в това две мнения няма, но както писах по-доло има нови по-евтини а на всичкото отгоре и по-ефикасни решения с течната батерия при която се зарежда зареден електролит. Въпроса е в това, дали компании като Тесла и други, които инвестираха милиарди в разработка на батерии няма да задушат и спрат тази нова и много по-евтина и ефективна течна батерия а на всичкото отгоре и по-безопасна батерия. Или ще купуваме за по 100 хиляди лева батерията на Тесла?
  • #32
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Да ама не ( преди 3 години )
    "Не видях цените на горивото да падат с увеличаване на потреблението. Същото ще е и с електромобилите. Така, че не разчитайте на ниски цени на батериите." Нещо си се объркал, ама много! Цените се вдигат с увеличаване на търсенето, а падат при увеличение на ПРЕДЛАГАНЕТО. Засега търсене има, половин милион са дали капаро и чакат. Предлагане няма. Има само празни обещания че еди коя си година щели да направят по лоша кола от миналогодишния модел на Тесла. Въпреки това цените падат.
  • #31
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Даскал ( преди 3 години )
    Я да си вдигнат ръката всички които към момента притежават тази Теслъ. Нямам повече въпроси хехе.
  • #30
    9 rate up comment 2 rate down comment
    thebrainless ( преди 3 години )
    Норвежците не се оплакват много от студа и Тесла, а там пазара на Тесла е доооста голям.
  • #29
    2 rate up comment 6 rate down comment
    po rano ( преди 3 години )
    Преди се изкоментира че Тслътъ върви с топъл гараж хаха,..не влияе ли студът? Зарежи я 5 дена пред къщата в двора.Гаража задължителен ли е ?в книжката на това творение.Хайде 5 дена на -18..и после 200 км..ми на връщане ? Теслъ а ?
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    https://fakti.bg/technozone/187811-kakvo-ima-v-bateriata-na-tesla
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Не съм гледал видео на разглобена тесла а Аутомедия беше публикувала статия туек, за един който си поръчал чисто нова батерия от Тесла за 45000 долара 85 киловатова и я разглобил, пише че частите са от китай и мексико за батерията а вътре малките батерийки са литиево йонни от Панасоник. А Панасоник си беше най-големия производител на батерии за смартфони и таблети по света. Така, че принципа е един и същ. Статията се казваше: "Какво има в батерията на Тесла" Виж дали лъжа за цена или за нещо друго. И вземи да си регистрираш ника.