IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Цената може да достигне до 1/2 от стойността на модела

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Какво се случва, ако на собственика на електромобил му се наложи да замени батерията, а производителят откаже да признае (по една или друга причина) нейната гаранция? Изданието Motorauthority се опита да отговори на този въпрос, като някои от данните са шокиращи.

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Трябва да се започне от факта, че съвременните батериите имат сравнително дълъг живот. В зависимост от техния вид и начин на експлоатация срокът им на служба е 8-10 години или 160 000 – 240 000 км. Известен е случай, когато произведен през 2012 г. Chevrolet Volt успява да измине 482 000 км, без да се налага батериите му да бъдат заменени.

Какво се случва обаче при повреда или изчерпване на ресурса на акумулаторите? Новата батерия с капацитет 24 кВт/ч на Nissan Leaf струва 5500 щатски долара, като към тази сума трябва да прибавим разходите за нейната замяна, които трябва да се платят в сервиза. Това е близо 1/5 от цената на нов Leaf, който струва около 29 500 долара.

Още по-шокираща е цената на нова батерия с капацитет 60 кВт/ч при електрическия хечбек Chevrolet Bolt – 15 374 щатски долара. Самият електромобил в САЩ се продава за 37 495 долара, като благодарение на компенсацията от щатски власти тази сума може да падне до 29 995 долара. Тоест, нова батерия струва повече от половин автомобил.

Ако прибавим и разходите по смяната на акумулаторите в сервиза на Chevrolet цената става още по-сериозна. Което на свой ред показва, че експлоатацията на електромобил продължава да бъде едно прекалено скъпо удоволствие.

Снимка: Chevrolet

Тагове: nissan leaf chevrolet bolt
0 от 500
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    thebrainless ( преди 6 години )
    Норвежците не се оплакват много от студа и Тесла, а там пазара на Тесла е доооста голям.
  • #21
    2 rate up comment 6 rate down comment
    po rano ( преди 6 години )
    Преди се изкоментира че Тслътъ върви с топъл гараж хаха,..не влияе ли студът? Зарежи я 5 дена пред къщата в двора.Гаража задължителен ли е ?в книжката на това творение.Хайде 5 дена на -18..и после 200 км..ми на връщане ? Теслъ а ?
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Undead ( преди 6 години )
    Отново Анонимен писал че според Тесла електромобила им бил изминавал 560км с един заряд, но всъщност според европейската агенция Модел S 100D изминава 632км с един пълен заряд на батерията. Според същата агенция NEDC и германските автомобили с по 500-600кс харчат по 6 литра бензин на 100км. Този разход реален ли е? Май само в някви лаболаторни условия.
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    max ( преди 6 години )
    Не видях цените на горивото да падат с увеличаване на потреблението. Същото ще е и с електромобилите. Така, че не разчитайте на ниски цени на батериите. Ако това стане, то тогава ще вдигнат цените на тока. И е...то ще е пак около нашия ***.
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Undead ( преди 6 години )
    Тук как не гонаправиха коментинрането задължително да е през профил с постоянен ник.Все едни и същи лъжци повтарят неверни измишльотини.Като било евтино да се направи електромобил с дълъг електрически пробег защо примерно Ауди още гледат отстрани?Анонимния бил писал че батериите в автомобилите на Тесла били като в телефоните. Тоя нормален ли е? Кой има цилиндрична батерия в телефона си? А уж бил гледал видео на разглобена Тесла.
  • #17
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Да ама не ( преди 6 години )
    Няма начин батерията да струва 50 хиляди, понеже цял електромобил модел 3 струва 35000. Дори да са верни тези Небивалици, само след 6 години батерията от 50 ще е паднала на 8000. В най-лошия случай, след 8 години капацитета на батерията ще е паднал от 100 на 80 киловатчаса. Ако все пак решите да си сложите 400 киловатчасовата батерия, която ще излезе тогава, защото карате По 2000 км без прекъсване, то спокойно може да продадете старата за някоя домашна централа за съхранение на ВЕИ
  • #16
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Да ама не ( преди 6 години )
    Тези 500 или 1000 зареждания, се отнасят до това кога капацитета ще падне на 95%. Статията определено има за цел да създаде негативни впечатления, но който може да чете и да смята може да си направи правилните изводи. Щом според статията могат да се изминат 485 хиляди километра с батерия 24 киловатчаса, Това означава че една 100 киловата часова батерия, за половин милион километра ще е използвала една четвърт от ресурса си, който би трябвало да е 2 милиона километра.
  • #15
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Да ама не ( преди 6 години )
    Тесла дава на батериите си 8 години гаранция, без ограничение за изминатите километри. За проблемна се счита батерия, която не може да задържи 80% от капацитета си. Има тестове модели които са изминали реални 800 хиляди километра. В Ютуб има стотици клипове, които показват колко им е пробега след 300 400 хиляди километра. Пробега рядко е паднал под 10 15 процента. На батериите за домашно съхранение на енергия powerwall, дават 10 години гаранция С опция да си удължиш на 20 години.
  • #14
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Според изследванията на ТЕСЛА батериите надживяват автомобила...т.е. изкарват около 400 000 км без проблемГолям автомобил ще да е това, след като за 400 хиляди километра приключва...Автомобил по автокъщите в Горубляне и Дупница под 350 хиляди километра няма, а колко още се движат след това...Че една обикновена Фабия или Елантра на бакшишите са на по 450 хиляди километра!
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Теслароо ( преди 6 години )
    ..хич се не напъвай да смяташ разходи,хората го сметнаха преди тебе.Тслътъ е по икономична от конвенционален среден клас с 42 %.Толкоз....докато дойдат батериите.После искам да те видя.