IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Цената може да достигне до 1/2 от стойността на модела

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Какво се случва, ако на собственика на електромобил му се наложи да замени батерията, а производителят откаже да признае (по една или друга причина) нейната гаранция? Изданието Motorauthority се опита да отговори на този въпрос, като някои от данните са шокиращи.

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Трябва да се започне от факта, че съвременните батериите имат сравнително дълъг живот. В зависимост от техния вид и начин на експлоатация срокът им на служба е 8-10 години или 160 000 – 240 000 км. Известен е случай, когато произведен през 2012 г. Chevrolet Volt успява да измине 482 000 км, без да се налага батериите му да бъдат заменени.

Какво се случва обаче при повреда или изчерпване на ресурса на акумулаторите? Новата батерия с капацитет 24 кВт/ч на Nissan Leaf струва 5500 щатски долара, като към тази сума трябва да прибавим разходите за нейната замяна, които трябва да се платят в сервиза. Това е близо 1/5 от цената на нов Leaf, който струва около 29 500 долара.

Още по-шокираща е цената на нова батерия с капацитет 60 кВт/ч при електрическия хечбек Chevrolet Bolt – 15 374 щатски долара. Самият електромобил в САЩ се продава за 37 495 долара, като благодарение на компенсацията от щатски власти тази сума може да падне до 29 995 долара. Тоест, нова батерия струва повече от половин автомобил.

Ако прибавим и разходите по смяната на акумулаторите в сервиза на Chevrolet цената става още по-сериозна. Което на свой ред показва, че експлоатацията на електромобил продължава да бъде едно прекалено скъпо удоволствие.

Снимка: Chevrolet

Тагове: nissan leaf chevrolet bolt
0 от 500
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Нали знаете, че на колите с ДВГ до около 200 000 км. са сменили голяма част от основните елементи. Всичко друго е дискусионно. При ел. автомобилите само от горивото спестяванията за 200к километра са поне 5-10 000 лв. като сложиш и липсата на обслужване, като филтри, масло и т.н. сметката скача много. Слагаш и липста на данък + безплатно паркиране в зоните в София например или др. облекчения в европа и излиза, че на 200к ако сменяш батерии си спестил много вредни емисии и много пари - към 10к.
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Учителя ( преди 6 години )
    Напротив - обслужването им е несравнимо по-евтино. Няма почти никаква поддръжка с изключение на смяната на накладките. Според изследванията на ТЕСЛА батериите надживяват автомобила...т.е. изкарват около 400 000 км без проблем
  • #10
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Електрическите автомобили към момента са неприложими!Ограничен пробег, изключително скъпо обслужване - батерията е на цената на половин автомобил!След 4-5 години може и да са оферта, към момента са само нещо, с което някой с много пари може да се похвали, че си го е купил и е модерен!
  • #9
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе *** не може да смята и прости бакалски сметки - 500 000 при разход 5 литра = 25 000 литра x 2 лева, колко е бе математик? Къде намери тая нафта/бензин на цена от 1 левче. Кажи да зареждаме и ние там?*** смешните инфантили са тия вагонетки, честно!
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    до Анонимен ( преди 6 години )
    Много от новите автомобили са с такъв разход...Колко очакваш да харчат новите турбомотори - 20/100 ли?!
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    fan. ( преди 6 години )
    Тук четох , но не помня за каква марка кола беше - някакъв беше платил в САЩ почти 70 % от стойността на колата за смяна на двигател!!!
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    fan. ( преди 6 години )
    Тук четох , но не помня за каква марка кола беше - някакъв беше платил в САЩ почти 70 % от стойността на колата за смяна на двигател!!!
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    къде ги намирате тия коли с разход 5/100?!?!!!? кой клас деца пишат тука?
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Включете и данъците и безплатното паркиране + еко зони в европа и света и сметката излиза мноооого добре :)Тия нали щяха да ни обучават за ел. автомобилите, а не да ги плюят? Или обучението им е до толкова, че да правят реклама на талигите на VW?
  • #3
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Чшшшшшт, тиииихо, че ей сега ще дойде *** фен на нафтовите печки да ти обясни, че неговия Гоуф нов внос е на милиони километри и нищо не е сменял. Само налива и кара. Даже понякога и гориво му връща немският кош. Абе не е ли да го изрежеш и да видиш облаците с черен дим и да ти трака, като ярмомелка и поне веднъж в месеца да си в бокса не е никаква кола. Ако не вярвате питайте феновете на немското, които по принцип са нафтаджии.