IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Цената може да достигне до 1/2 от стойността на модела

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Какво се случва, ако на собственика на електромобил му се наложи да замени батерията, а производителят откаже да признае (по една или друга причина) нейната гаранция? Изданието Motorauthority се опита да отговори на този въпрос, като някои от данните са шокиращи.

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Трябва да се започне от факта, че съвременните батериите имат сравнително дълъг живот. В зависимост от техния вид и начин на експлоатация срокът им на служба е 8-10 години или 160 000 – 240 000 км. Известен е случай, когато произведен през 2012 г. Chevrolet Volt успява да измине 482 000 км, без да се налага батериите му да бъдат заменени.

Какво се случва обаче при повреда или изчерпване на ресурса на акумулаторите? Новата батерия с капацитет 24 кВт/ч на Nissan Leaf струва 5500 щатски долара, като към тази сума трябва да прибавим разходите за нейната замяна, които трябва да се платят в сервиза. Това е близо 1/5 от цената на нов Leaf, който струва около 29 500 долара.

Още по-шокираща е цената на нова батерия с капацитет 60 кВт/ч при електрическия хечбек Chevrolet Bolt – 15 374 щатски долара. Самият електромобил в САЩ се продава за 37 495 долара, като благодарение на компенсацията от щатски власти тази сума може да падне до 29 995 долара. Тоест, нова батерия струва повече от половин автомобил.

Ако прибавим и разходите по смяната на акумулаторите в сервиза на Chevrolet цената става още по-сериозна. Което на свой ред показва, че експлоатацията на електромобил продължава да бъде едно прекалено скъпо удоволствие.

Снимка: Chevrolet

Тагове: nissan leaf chevrolet bolt
0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Може разбира се ( преди 2 години )
    Всичко се разваля. За разлика от пералнята, на която двигателя работи близо до максималната си мощност, този на електромобила работи на по-малко от четвърт от мощността си през 99% от времето. Ако зарядът на батериите въобще му позволи да стигне максималната си мощност, то това става само в процеса на много рязко ускорение, което става за броени секунди. Предвид, че двигателя не може да изгори по посочените по-горе причини, ремонта му би струвал по-малко от смяна на масло на ДВГ.
  • #45
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Jey leno ( преди 2 години )
    И,сега,какво защо си мислите ,че електричарките не им се развалят електромоторите,все едно да кажете ,че на пералните не им изпляскват двигателите,общо взето още няма такава техника,която да не се чупи и подменя,плюс това там също има много електроника,модули,блокове,и там има лагери,а лагерите не са вечни-имат си пробег!
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    85кв.ч. батерия на Тесла не е 12500 долара а 45000долара. А 100 киловатовата е 65000долара. Аки си купил Тесла 85кв.ч. и след месец си решил, че искаш по-мощната ползваш бонус и доплащаш 20000долара и ти вземат 85кв.ч. и ти поставят 100кв.ч. Искам да ви кажа, че реалната цена на батериите е около 5 пъти по-ниска и 100 киловатовата не трябва да е повече от 15000долара обаче Тесла като Епъл си слага 500% горница в цената на продукта. А 65000 долара са си 114000лв. направили са го така, за да не сменяш батерия а като свърши ресурса на старата да си вземеш нова кола.
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Напротив, ще сменяш електролита само на зарядните станции, когато си на дълъг път, презз останалото време си го зареждаш в у дома.
  • #42
    4 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Анонимен прочетох я тази новина за "революционното откритие" - не съм впечатлен. 1. Пише, че е двигател, генератор и акумулатор в едно.... 2. не намерих линкове към чужди медии, а каминта.нет малко не ми е много сигурен 3. Тоя учен нищо не намерих за него в нета :))) Фермера, поздравления за коментара. Сами се тровим, докато мислим какво ще кажат хората за нас, дали сме големите гъзари и големите тарикати. Вместо да помислим малко за бъдещето.
  • #41
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Undead ( преди 2 години )
    Много празни приказки се изприказваха за агитация към използвани коли с ДВГ. Тесла още 2012г предлагаха възмост за закупуване на 85квтч батерия за 12000$ с която собствениците да си сменят старата в края на 2020г. А какво ще кажете за БМВ и Нисан които предлагат домашни батериите направени от използвани автомобилни батерии.
  • #40
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "Норвежците не се оплакват много от студа и Тесла, а там пазара на Тесла е доооста голям." Въх, направо ме уби. Там няма нормален човек без гараж бре "thebrainless". За тези дали пари за Тесла, пък хич No comment. Явно ника ти е сполучливо избран...
  • #39
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Фермере ( преди 2 години )
    Фермере, с дпф-а не ги отбираш нещата..едно на ръка че концепцията е сбъркана, после следва и дпфа като устройство..проблемите на фирмите с ДВГ са от немърливост ширпотребщина и нарочно неспазване на физичните закони..С една дума като догодиш дизел да не пуши..дпф ти не требе.А малко са хората които си карат колите до 500к. нито ти нито аз ще я карам толкоз.Темата тесла е актуална само за самовозешите се за кеф.Натам е неприложима..за кеф 100 бона за турлей..мисли пак.
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В темата не се коментира втора ръка. Сравняваме нов с нов автомобил. Иначе да питам за втора ръка батерия от блъснат автомобил или дори китайски копия. Аз вече съм давал 2 бона за нови оригинални предни амортисьори защото втора ръка, ментета и рециклирани няма. А ти колко автомата си намирал точно за твоята кола. Познавам човек олекнал с 3 бона за нов 7G tronic. И то защото не го взе от официалне сервиз.
  • #37
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Фермера ( преди 2 години )
    То части за кола можеш да си купиш,но здраве не можеш.Лечението е доста скъпа услуга и рядко се намират резервни бели дробове.Затота по полеко с тези чип тунинчи и премахва е на ДПФ филтри че утре може да сте страната на болните.Тогава и 100 хиляди ще дадете.