IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа се сбогува с феноменална технология

Във Франция произведоха последния Citroen C5 с хидропневматично окачване

Европа се сбогува с феноменална технология

Последното комби Citroen C5 бе произведено в завода на алианса PSA в Рен (Франция). Така моделът отива в историята, след като още преди повече от година бе спрян и едноименния седан. Заедно с него приключва производството и на превърналото се в легенда хидропневматично окачване на автомобилите от френската марка.

Европа се сбогува с феноменална технология

През последните 10 години от C5 са произведени едва 430 000 бройки, като продажбите на модела в Европа непрекъснато спадат. За 2016 г. те не успяха да достигнат границата от 10 000 едниници и това се оказа решаващо за бъдещето на автомобила на Стария континент.

Знаменитото хидропневматично окачване се появява още през 50-те години на миналия век и се превръща във визитка за моделите на марката. Технологията дебютира при Citroen DS, след което се прехвърля и върху другите автомобили на френския производител. Още преди 2 години от PSA обаче обявиха, че се оказват от този тип окачване, тъй като то е много сложно и скъпо за производство.

Европа се сбогува с феноменална технология

Впрочем, второто поколение на Citroen C5 ще продължи да се сглобява в Китай, като там наскоро бе показан фейслифт на модела. Той е с променена външност и модернизиран салон, но окачването е със стандартни пружини. Този модел ше се предлага само за вътрешния пазар.

Очаква се през 2018 г. в Европа да бъде представена нова генерация на C5, но тя ще бъде съвсем различен автомобил. Най-вероятно Citroen ще заложат на голям хечбек от бизнес-клас в стила на концептуалния CXperience, показан преди година. При него хидпопневматичното окачване ще бъде заменено от пружини със специални амортисьори, които подобряват значително комфорта при пътуване.

Снимки: Citroen
 

Тагове: Citroen C5
0 от 500
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Безмислено го усложниха преди 10 години с толкова много електроника и сензори.Преди проблемът на това окачване беше една помпа и тръбички за 200 лева.Тогава бяха и най-добрите продажби на тази марка.След това добавиха купища калпава електроника,замениха механиката с платки и направиха сферите по-скъпи и повече.В замяна на това единственото видимо нещо бе че автомобилът почва да вози по-твърдо като дигнеш 100 км.Е супер няма що.Пак издържаха мн дълго с тва безумие -15 години.
  • #3
    6 rate up comment 20 rate down comment
    Пешо ( преди 7 години )
    Наистина уникална технология - като се развали окачването я водиш на водопроводчик.
  • #2
    9 rate up comment 34 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Една обикновенна 124-ка е много по добре от тоя вареляк. Вози супер комфортно, стабилна е и почти вечна. И които каквото и да каже да прочете пак защо го спират - не се купува. А в Европа вече пътищата са на такова ниво, че даже Е-класите вече возят стегнато.
  • #1
    35 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Жалко!Скъпо и трошливо, но ако приоритет ти е возията, то си вземаш кола с хидропневматично окачване и може да си сигурен, че няма друга кола на света с по комфортно возене.Трябваше да го оставят, като опция!Много хора си купуваха Ситроени точно заради окачването. Сега едва ли ще имат причина да го правят...