IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа се сбогува с феноменална технология

Във Франция произведоха последния Citroen C5 с хидропневматично окачване

Европа се сбогува с феноменална технология

Последното комби Citroen C5 бе произведено в завода на алианса PSA в Рен (Франция). Така моделът отива в историята, след като още преди повече от година бе спрян и едноименния седан. Заедно с него приключва производството и на превърналото се в легенда хидропневматично окачване на автомобилите от френската марка.

Европа се сбогува с феноменална технология

През последните 10 години от C5 са произведени едва 430 000 бройки, като продажбите на модела в Европа непрекъснато спадат. За 2016 г. те не успяха да достигнат границата от 10 000 едниници и това се оказа решаващо за бъдещето на автомобила на Стария континент.

Знаменитото хидропневматично окачване се появява още през 50-те години на миналия век и се превръща във визитка за моделите на марката. Технологията дебютира при Citroen DS, след което се прехвърля и върху другите автомобили на френския производител. Още преди 2 години от PSA обаче обявиха, че се оказват от този тип окачване, тъй като то е много сложно и скъпо за производство.

Европа се сбогува с феноменална технология

Впрочем, второто поколение на Citroen C5 ще продължи да се сглобява в Китай, като там наскоро бе показан фейслифт на модела. Той е с променена външност и модернизиран салон, но окачването е със стандартни пружини. Този модел ше се предлага само за вътрешния пазар.

Очаква се през 2018 г. в Европа да бъде представена нова генерация на C5, но тя ще бъде съвсем различен автомобил. Най-вероятно Citroen ще заложат на голям хечбек от бизнес-клас в стила на концептуалния CXperience, показан преди година. При него хидпопневматичното окачване ще бъде заменено от пружини със специални амортисьори, които подобряват значително комфорта при пътуване.

Снимки: Citroen
 

Тагове: Citroen C5
0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Ххх ( преди 7 години )
    Този Ситроен се прави от 2008. Напълно нормално е 9 години по късно да бъде спрян. Не могат да очакват да продават стотици хиляди с десетилетия. При днешното разнообразие един модел след 5-6 години е изчерпан, даже и с фейслифт. По успешните се задържат по-дълго. По статистиките С5 III е доста издържлива машина, много по-безпроблемна от предишните петици.
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Точно този модел беше коренно различен от другите ситроени и френските коли като цяло...Имам предвид като качество на изработка и материали. Без евтина пластмаса, без скърцане и много добре обезшумен.казвам го като бивш собственик. При това моята беше от Италия,купена 4 годишна.карах я около 2,5 години и за 60.000 км които минах смених ABS датчик от 100лв , тампон на окачването от 35лв и допълних фреона. Колата е здрава,не може да се срвнява с пластмасово мондео.продадох я само защото заминах
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не се качвай повече и при твоя приятел. Ходи пеша!!!
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 7 години )
    Станиславе, проблема не е в Реното, а в твоя приятел. Какво е виновна колата, че не си проверявате гумите?
  • #10
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Сферите евтини, но като погледнеш снимки в нета, отива и преден капакНа мой приятел му се скъса маркуч на хидравликата и легнахме на дрейф около Пазарджик преди години. Заради някво маркуче за 2 лв висяхме половин денНе мерси!RIP на това окачване, няма да ми липсва грам.
  • #9
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Незнам за окачването - тестовия автомобил беше със стоманено, но като цяло колата е много зле и е много далече от Mondeo, да не говорим пък за Пассат.Като цяло външно е голяма а вътре тясна и с малък багажник, тромава но с висок разход (дизел), допотопен автоматик и нито една поставка за бутилка с вода и още куп недомислици. Явно само за Китай става.
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Който си може ... ( преди 7 години )
    франсетата отново се отказват от нещо, което ги отличаваше от останалите но така и не се научиха да направят като хората.Мерцедес и до днес с успех вгражда пневматично окачване на по-големите си модели ...
  • #7
    24 rate up comment 1 rate down comment
    до Анонимен ( преди 7 години )
    124-ките са здрави автомобили, но чак пък вечни? 2017 година сме, нямам как автомобил на възраст 30 години да е комфортен, стабилен, сигурен и актуален! Вечни автомобили няма, да, 124-ката е най-здравия Мерцедес, особено на база продукцията им през последните 15 години, но всяко нещо с времето си!Навремето имаше едни Ситроени - BX!Хидропневматиката им беше нещо невиждано за годините след 1989 година!Пред тях дори 124-ките изглеждаха нетехнологични и демоде!Жалко за Ситроен...
  • #6
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Учен ( преди 7 години )
    Много жалко!Човешката простотия няма граници.Нещо успешно и направено с ум се спира докато разни варели с въздушно окачване се смятат за премиум.Агресивната реклама и усмиване на конkypeнцията дават по-добри резултати от честния труд.
  • #5
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Жалко, това беше единственото преимущество на марката...