Последното комби Citroen C5 бе произведено в завода на алианса PSA в Рен (Франция). Така моделът отива в историята, след като още преди повече от година бе спрян и едноименния седан. Заедно с него приключва производството и на превърналото се в легенда хидропневматично окачване на автомобилите от френската марка.
През последните 10 години от C5 са произведени едва 430 000 бройки, като продажбите на модела в Европа непрекъснато спадат. За 2016 г. те не успяха да достигнат границата от 10 000 едниници и това се оказа решаващо за бъдещето на автомобила на Стария континент.
Знаменитото хидропневматично окачване се появява още през 50-те години на миналия век и се превръща във визитка за моделите на марката. Технологията дебютира при Citroen DS, след което се прехвърля и върху другите автомобили на френския производител. Още преди 2 години от PSA обаче обявиха, че се оказват от този тип окачване, тъй като то е много сложно и скъпо за производство.
Впрочем, второто поколение на Citroen C5 ще продължи да се сглобява в Китай, като там наскоро бе показан фейслифт на модела. Той е с променена външност и модернизиран салон, но окачването е със стандартни пружини. Този модел ше се предлага само за вътрешния пазар.
Очаква се през 2018 г. в Европа да бъде представена нова генерация на C5, но тя ще бъде съвсем различен автомобил. Най-вероятно Citroen ще заложат на голям хечбек от бизнес-клас в стила на концептуалния CXperience, показан преди година. При него хидпопневматичното окачване ще бъде заменено от пружини със специални амортисьори, които подобряват значително комфорта при пътуване.
Снимки: Citroen