За Bugatti Veyron е разказано почти всичко. Хиперколата се произвеждаше от 2005 и струваше между 1 и 4 млн. долара, преди да бъде заменена от Chiron. Сега за собствениците й остава удоволствието от поддръжката на вече не съвсем млад автомобил. А тя, меко казано, не е евтина.
Без значение каква е модификацията на Veyron, под капака е разположен 8,0-литров W16 двигател с 4 турбини. По информация от американски дилър на Bugatti, смяната на маслото на този мотор струва 21 000 долара в официален сервиз на марката. Ако собственикът избере друго място за смяна, губи гаранцията (макар че при повечето бройки тя така или иначе вече е изтекла).
Следват гумите, които за Veyron са специални. Ако колата се кара на пълна газ, то комплект гуми свършва за ... 15 минути. Тогава собственикът ще трябва да се бръкне с 42 000 долара за нови. Към тази сума може да се добавят и 69 000 долара за спирачни дискове.
Като цяло текущото обслужване на хиперколата в официален сервиз в САЩ струва 132 000 долара годишно, като в тази сума не влиза труда на механиците. Освен това данъкът на Veyron също никак не е малък, като все пак се различава в отделните щати. Най-голям е в Калифорния – 50 000 долара на година.
Какво още? Ами трябва и гориво, като един резервоар с бензин при Veyron в Щатите струва 83 долара. Според статистиката, средно собственикът на хиперколата харчи по 4700 долара за гориво на година.
Снимки: Bugatti