IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 10-те най-големи производители в света за момента

Тoyota си връща лидерската позиция, отстъпление за Hyundai и Kia

Кои са 10-те най-големи производители в света за момента

Първите три месеца на 2017 г. показват интересна динамика сред най-големите автомобилни производители в света. Renault регистрира ръст в продажбите от 17,3% и заема деветото място, а корейските марки не стартират особено добре – при Hyundai има спад от 3%, а при Kia той е 15,9%.

Топ 10 в света

Силното развитие на световната икономика през последното тримесечие на миналата година се отрази добре и на първите 90 дни от 2017 г. Ръстът продължава, като запазва темпа си от края на миналата година.

Възстановяването на автомобилните пазари в отделните страни и континенти не върви с еднакъв ход – развитите страни дърпат напред, като от еврозоната и САЩ идват впечатляващи данни. За цялата автомобилна индустрия първите три месеца на 2017 донесоха ръст от 4% до общо 23 млн. продадени нови коли.

Топ 10 в света

След 2016 г., в която Toyota не записа увеличение, сега японският гигант ускорява темпото – 2,2 млн. продажби за първото тримесечие на 2017 г. Ръстът е 7,3%, а компанията държи 9,5% от световния пазар. Второто място заема Volkswagen – 1,61 млн. продажби и ръст от 0,7 процента, а третата позиция е за Ford – 1,53 млн. продадени коли и спад с 1,1%.

Кой колко продаде през първото тримесечие на годината

Борбата за четвъртото място е много оспорвана – четвъртото място заема Nissan (1,33 млн. продажби, ръст 7,8%), а на пета позиция излезе Honda -  1,24 млн. и ръст от 9,9 процента. Японците изпревариха Hyundai, като корейската компания остана на 6-о място с 1,07 млн. и спад от 3%.

Топ 10 допълват Chevrolet (923 000 продажби, +0,6%), Kia (640 000 продажби, -15,9%), Renault (636 000 продажби, +17,3%) и Mercedes (630 000 продажби, +15,1%). Информацията за статистиката е на World Cars Brand Ranking и е събрана от над 140 отделни пазари.

Снимки: Toyota, Renault

Тагове: toyota volkswagen renault kia ford
0 от 500
  • #16
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Айде бе, затова ли Рено бележат голям ръст по продажби, заради Нисан? Клио в момента е на 3-то място по продажби в Европа.
  • #15
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Kакво да си откупят като така са си преплели платформите и двигателите, че няма шанс.
  • #14
    21 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Защото Нисан никога не е бил и не е собственост на Рено. Дано скоро успеят да си откупят акциите и продължат напред. Вижда се съвсем ясно, че без Нисан, Рено са живи умрели. Парите, технологиите, продажбите са на Нисан. Рендаците само смучат, като кърлежи.А ФВ е най-големия тумор на автоиндустрията, който трябва да бъде изрязан и унищожен.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    защо делим ниан от рено, а не шкода, ауди, сеат и порше от фолксваген?
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ВАГи, до там ли изпадна на жена да се правиш?Както и да е няма да разискваме отклоненията половата ти идентичност. Кажи сега на нас дето не сме виждали как роботите слагат вратите, седалките, двигателя, карантиите на автомобила, таблото, изспускателната система и т.н. И в най-модерните заводи тези дейности се извършват от хора. ВТурция завода на Тойота е най-модерния и с най-високо качество извън Япония. Немските пък където и да се намират са с отвратително качество и кофти служители.
  • #11
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Жена ( преди 6 години )
    Добре си говорите момчета, но никой не е влизал явно от Вас в автомобилен завод. Никой нищо не сглобява. Всичко е роботизирано. а относно Адапазаръ ... Ловеч може само да мечтае... и преди да коментира някой ... била съм и съм видяла :):):)
  • #10
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ВАГи, ние за коли говорим, а ти за еърбеци си мислиш. Зная, че еърбека ти на раменете е немски, но това не променя факта, че е пълен с въздух.
  • #9
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    ВАГи, това къде се глобява един автомобил няма никакво значение. Важно е как е разработен и по каква производствена система е произвежда. Факт е че Тойотите сглобени в Турция са далеч по-здрави и надеждни от Фолцвагените глобени в Германия.
  • #8
    13 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До долния - друго си е японски еърбеци от ТАКАТА, нали? :)
  • #7
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ВАГи, а немските коли кой ги сглобява ? Напити немци и тарамбуки. Ама то тези на поточната линия с мед да ги намажеш пред качеството на китайските части, които идват от братски Китай. Та кое викаш било по-добро? Ако все още не можеш да си отговориш погледни ТЮФ репортите и може да ти се изясни.