IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 10-те най-големи производители в света за момента

Тoyota си връща лидерската позиция, отстъпление за Hyundai и Kia

Кои са 10-те най-големи производители в света за момента

Първите три месеца на 2017 г. показват интересна динамика сред най-големите автомобилни производители в света. Renault регистрира ръст в продажбите от 17,3% и заема деветото място, а корейските марки не стартират особено добре – при Hyundai има спад от 3%, а при Kia той е 15,9%.

Топ 10 в света

Силното развитие на световната икономика през последното тримесечие на миналата година се отрази добре и на първите 90 дни от 2017 г. Ръстът продължава, като запазва темпа си от края на миналата година.

Възстановяването на автомобилните пазари в отделните страни и континенти не върви с еднакъв ход – развитите страни дърпат напред, като от еврозоната и САЩ идват впечатляващи данни. За цялата автомобилна индустрия първите три месеца на 2017 донесоха ръст от 4% до общо 23 млн. продадени нови коли.

Топ 10 в света

След 2016 г., в която Toyota не записа увеличение, сега японският гигант ускорява темпото – 2,2 млн. продажби за първото тримесечие на 2017 г. Ръстът е 7,3%, а компанията държи 9,5% от световния пазар. Второто място заема Volkswagen – 1,61 млн. продажби и ръст от 0,7 процента, а третата позиция е за Ford – 1,53 млн. продадени коли и спад с 1,1%.

Кой колко продаде през първото тримесечие на годината

Борбата за четвъртото място е много оспорвана – четвъртото място заема Nissan (1,33 млн. продажби, ръст 7,8%), а на пета позиция излезе Honda -  1,24 млн. и ръст от 9,9 процента. Японците изпревариха Hyundai, като корейската компания остана на 6-о място с 1,07 млн. и спад от 3%.

Топ 10 допълват Chevrolet (923 000 продажби, +0,6%), Kia (640 000 продажби, -15,9%), Renault (636 000 продажби, +17,3%) и Mercedes (630 000 продажби, +15,1%). Информацията за статистиката е на World Cars Brand Ranking и е събрана от над 140 отделни пазари.

Снимки: Toyota, Renault

Тагове: toyota volkswagen renault kia ford
0 от 500
  • #36
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вие се благодарете на Рено, понеже преди години Нисан когато бяха пред фалит ги купиха и сега ги направиха коли, както стана и наскоро с Митсубиши. Фалираха и Рено ги купи, сега ще правят СУВ-чета.
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И другите дилъри на Тойота да не се обаждат, че са същите лъжливи ***. "Първият хибрид SUV", Колко години след първия е вашия "първи"?
  • #34
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Те Рено във всяка класация са на дъното по надежност заедно с другите 2 френски ***, дошъл той да ми пише как едва ли не навъртял 200к км без проблеми. ХАХА
  • #33
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Умния човек се учи от грешките на другите. Достатъчно съм слушал и чел за Рено и няма нужда да си купувам собствено такова, за да ме е яд после. Тези мнения може да прочетеш във форума на Рено, включително и в темата за новия Каджар!Такива като теб дето пишат тук и искат да ни убедят, че Рено не е *** са или дилъри или яко болни фенове.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Хмм, интресено ми е да попитам колегите във форума които пишат, че Рено се развалят на 15К километра, колко нови рена са сменили че са почерпили подобен опит и какви? Досега със съпругата ми сме сменили 3 нови рена (2 мегана и 1 каджар) и нямаме подобен опит. Мегана който аз карам в момента е на 30К километра и нищо не скърца трака или вие ... Мисля че бъркате марката. Ако говорите за новите Пежа бих се съгласил, щото и с тях имам опит, но дори и те не се развалят на 15К км ...
  • #31
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ммм ( преди 6 години )
    До някой от всичките "анонимни", второ ново Рено карам, първото е турска сглобка на 200х.км с минимални разходи за поддръжка е как да не съм доволен.Новото е на 2м. и 6х.км.без грам проблеми до сега.А до оня,който много знае правото,да имаш право за собствеността, но Рено си остава основният носител на контролният пакет акции и това го прави водещ в концерна, а и ако не беше Рено, Нисан да беше изчезнал отдавна от автомобилната карта, а сега и Митсубиши.
  • #30
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами Рено въобще не играят срещу Нисан, дълги години умишлено не влизаха на пазарите на кросоувъри за да не пречат на продажбите на Нисан, сега приютиха голяма част от производствените им линни в свойте заводи във Франция и Испания за да намалят щетите от Brexit. Благодарение на дизелите на Рено, Нисан поддържаха години на ред в пъти по-добри продажби от Тойота и Хонда в Европа. Те в Рено и Нисан са по-умни от вас, знаят какво правят.
  • #29
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Автомобилите на Рено започват да се развалят от момента, в който излезнат от магазина. Човек дава една торба пари за нова кола и не иска още на 15 000 км да започват разни виенета от волана и скърцания от тук оттам...Уж новата кола ти дава спокойствие..е да ама не. Ако си вземе човек калпава марка може само да съжалява.
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Системното каране на Рено, обикновено води до увеличение на банковата сметка, понеже колите са на добри цени, дилърите правят добри отстъпки, поддръжката е на приемлива цена (въпреки леко увеличените цени напоследък на сервиза) и автомобилите не се развалят често. Цените на резервните части също са на приемливи цени, и никой не си купува втора употреба части, поради което Рено почти не се крадат. Явно все повече хора са започнали да го осъзнават това, т.е. "увредените" вече са армия ;)))
  • #27
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не съм "ВАГ-и", аз съм точно фен на японските коли, но Тойота е единствената марка, която никак не уважавам и не бих си купил.