IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 10-те най-големи производители в света за момента

Тoyota си връща лидерската позиция, отстъпление за Hyundai и Kia

Кои са 10-те най-големи производители в света за момента

Първите три месеца на 2017 г. показват интересна динамика сред най-големите автомобилни производители в света. Renault регистрира ръст в продажбите от 17,3% и заема деветото място, а корейските марки не стартират особено добре – при Hyundai има спад от 3%, а при Kia той е 15,9%.

Топ 10 в света

Силното развитие на световната икономика през последното тримесечие на миналата година се отрази добре и на първите 90 дни от 2017 г. Ръстът продължава, като запазва темпа си от края на миналата година.

Възстановяването на автомобилните пазари в отделните страни и континенти не върви с еднакъв ход – развитите страни дърпат напред, като от еврозоната и САЩ идват впечатляващи данни. За цялата автомобилна индустрия първите три месеца на 2017 донесоха ръст от 4% до общо 23 млн. продадени нови коли.

Топ 10 в света

След 2016 г., в която Toyota не записа увеличение, сега японският гигант ускорява темпото – 2,2 млн. продажби за първото тримесечие на 2017 г. Ръстът е 7,3%, а компанията държи 9,5% от световния пазар. Второто място заема Volkswagen – 1,61 млн. продажби и ръст от 0,7 процента, а третата позиция е за Ford – 1,53 млн. продадени коли и спад с 1,1%.

Кой колко продаде през първото тримесечие на годината

Борбата за четвъртото място е много оспорвана – четвъртото място заема Nissan (1,33 млн. продажби, ръст 7,8%), а на пета позиция излезе Honda -  1,24 млн. и ръст от 9,9 процента. Японците изпревариха Hyundai, като корейската компания остана на 6-о място с 1,07 млн. и спад от 3%.

Топ 10 допълват Chevrolet (923 000 продажби, +0,6%), Kia (640 000 продажби, -15,9%), Renault (636 000 продажби, +17,3%) и Mercedes (630 000 продажби, +15,1%). Информацията за статистиката е на World Cars Brand Ranking и е събрана от над 140 отделни пазари.

Снимки: Toyota, Renault

Тагове: toyota volkswagen renault kia ford
0 от 500
  • #26
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 6 години )
    ... и след още месец ще бъдеш доста увреден от системно каране на рено!
  • #25
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не знаех, че и в тоя сайт се говори за световни конспирации.Clio 4 е добър и достъпен автомобил, затова се и продава. Отиди и покарай някое тестово клио и след това ми говори отново глупостите, който си написал. Поръчал съм Clio Grandtour Zen, чакам го да дойде след месец.
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    НБУ или Свищов? Обноските си ги пазя за по-ценни хора от теб, а тук пиша само за удоволствието от гаврата с твоята личност и 2те теми, по които знаеш нещо.
  • #23
    10 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    Какво да спорим, Japan Power пак е на върха. Друг няма какво да се каже.
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    С женски кон, като теб няма какво да меря!Първо вземи си оправи обноските, научи се на култура, а че елементарни неща не знаеш, но се правиш на многознайко не те позиционира сред умните хора. Контролен пакет акции мило незавършило нищо детенце, няма никакво отношение към собствеността. Той ти делегира право на глас и управление, но не и собственост. Много далечни неща са, колкото и ти си далеч от познанието, науката и образованието.
  • #21
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ехааа....благодаря за лекцията, не знаех за тези подробности, даже не предполагах какво значи АД и се чудех защо го има в толкова имена на разни неща. Иначе ако ще си мерим дипломите ще е като да си мериш с кон оная работа ;) А иначе сам го каза- КОНТРОЛЕН ПАКЕТ АКЦИИ. Не означава 100% собственост, но и определящия глас е нещо. То и фау ве няма 100% обственост на никоя от фирмите си, но това е друг въпрос. Въобще има ли някой в днешни дни, който е 100% собственик на каквото и да е?
  • #20
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Клио е на 3-то място не че е много убаво, а защото не се позволява по никакъв начин на японците да залеят пазара с малки, здрави, надеждни и икономични малолитражки. Не случайно и французите и германците не искаха да падне акциза за японските стоки и автомобили, защото знаят какво ще се случи. ФВ дават на заден и остават рендетата да запълнят пазара с табуретки, както го и правят.Гонс явно играе срещу Нисан в Европа за сметка на рендетата и така са нещата.
  • #19
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Имам 9-ти клас, а ти 3-ти имаш ли?На хартия може и да имаш, но на акъл едва ли. Дори и третокласник сигурно знае, че когато нямаш 100% дял от нещо ти не си собственик. Нарича се съсобственик, но това е сложно за теб, защото се учи в основите на правото в юридическите факултети, а ти до там със сигурност не си стигнал. В случая имаме АД на което част от акциите контролния пакет е в друго.Притежанието на контролен пакет на финансово дружество не те прави собственик.Това е от основи на икономиката
  • #18
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "никога не са били собственост"...."дано скоро да си откупят акциите"....пич, имаш ли 9ти клас?
  • #17
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Хирурга ( преди 6 години )
    Всъщност 2 са големите тумори на автоиндустрията VW и рено!Въобще където се е набъркал държавният чиновник нищо свястно не расте!