IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Срив в печалбата на европейските производители и загубени работни места ще са последствията

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. “Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа“, обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

Анализатори: Песента на дизела е изпята
Дизелът ще изчезне по-бързо, отколкото можем да си представим, казва еврокомисарят Биенковска

“Дизелът няма да изчезне от днес за утре“, каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. „Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим“.
 

0 от 500
  • #9
    18 rate up comment 8 rate down comment
    eko ( преди 7 години )
    В началото на годината си купих чисто нова кола. Нарочно не споменавам марка. Отделих специално внимание на хибриди и електромобилите от всички производители. Разликата с конвенционално задвижване беше ужасно голяма. Купих си дизел и не съжалявам.
  • #8
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    При сегашните технологии това няма как да стане, или поне не в очаквания мащаб. Приус и нашумелия Hyundai Ionic са в сегмент С, голфовия клас. Струват двойно колкото дизелов модел в този клас, а харчат 10-20% повече. Да не говорим за разходите за батерии след 8-10 години. Не изглежда никак убедително, нали? За това в момента електромобилите и хибридите заемат едва 0,37% от колите по света.
  • #7
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ситуацията много прилича на тази когато въвеждаха Евро 4. Също предсказваха умиране на дизела до 3-5 години. От тогава минаха повече от 12 години и дела им дори се увеличи. Докато няма икономическа логика, няма как дизела да умре.
  • #6
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Виижте цените на един и същи модел дизел и с новите турбо бензини. Понякога са дори по-скъпи от дизела, а разхода все още е доста по-висок. При тази картинка не виждам как хората сами ще се откажат от дизела.
  • #5
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ех от кога искам да си взема хубав и евтин дизел ... идва моя момент Доше балама съм и затова искам 4.2 ТДИ или 3-дизел на БМВ ти понеже си умник си карай каквато пожелаеш Хонда
  • #4
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Да ( преди 7 години )
    Всичкото дизел ще дойде тук!
  • #3
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не е лоша еврокомисарката :)
  • #2
    18 rate up comment 14 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    К'во става балами?Само минавам да ви кажа: - Аз нали ви казах?
  • #1
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Xexe ( преди 7 години )
    Da mu mislqt nemtsite!