IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Срив в печалбата на европейските производители и загубени работни места ще са последствията

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. “Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа“, обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

Анализатори: Песента на дизела е изпята
Дизелът ще изчезне по-бързо, отколкото можем да си представим, казва еврокомисарят Биенковска

“Дизелът няма да изчезне от днес за утре“, каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. „Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим“.
 

0 от 500
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ПЕПО ( преди 2 години )
    Че ми надрусат ,ама друг път-моята е с ЕВРО 6 !
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Платформата (става дума за MEB) може да се използва и при хибриди, като от Volkswagen обявиха, че тази архитектура "ще доведе до фундаментални промени и революция в производството на автомобили, като ще накара хората да забравят за двигателите с вътрешно горене." Прочети още на: http://www.dnes.bg/e-drive/2017/04/07/revoliuciiata-za-volkswagen-platformata-meb.337427 По-скоро това е посоката и повелята на времето. Емоция или реализът - това е въпросът. Харесвам дизела, но персп. е отрицателна
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Абе при тоя стабилен *** на снимката, да не кажа mature вие се карате какво ще се случи в бъдеще :Д
  • #36
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Obrut ( преди 2 години )
    Понеже няколко пъти еко споменава, че Prius бил в класа на гоУф - я пак си прочети домашното. Prius е в D сегмента т.е. точно в този на пасатора. А Разбирачев май също не е добре информиран - хибридите нямат нужда от ток, те сами си го произвеждат. Освен плаг-ин хибридите. Auris хибрид е идеална кола, може би не и за Top Gear, където са разбирачи от класа и всичко под 8-цилиндров двигател ги дразни.
  • #35
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Разбирачев ( преди 2 години )
    Ха дано ама на дали!Дрън дрън ярина.Ако дизела масово се замени с ток трябва да има???ток.Литър дизел се замества с 6кв.ч ток.Само у нас месечно се горят 250милиона литра.Това са 1.5милиарда кв.ч Това са допълнителни блока на Козлодуй да бачкат нон-стоп.При положение че никой не бърза да строи реактори,точно кога ще е ел.революцията?Тук става дума за крадене на пари от ВЕИ и др.щурутии.Дижела още поне 50г. ще е основна движеща сила по света и у нас.В КПД-то е заровено кучето глупако!
  • #34
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Pioneer да не някоя сериозна марка за car audio :Д Много е престижна явно
  • #33
    16 rate up comment 10 rate down comment
    пак аз ( преди 2 години )
    .... заключи мъдро овчарчето от Кочариново с бялата астричка от 1993 с АГУ, китайски ксенон и касетофонче NEO иска ти се - 2.5 битурбо бензин,306 коня на колела и Pioneer за 2к. А да и 100 октана бензин всеки път, горе долу на стойността на гоуфчето дето караш, месечно. Айде сега отивай да плачеш тихичко в ъгъла
  • #32
    10 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 2 години )
    Ами вземете си Лексус хибрид като искате лукс. На този етап такива са цените. Времето на дизела отминава, искате или не ...
  • #31
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо ( преди 2 години )
    Ох на чичо еврокомисаркатаааа, да ми падне - ква е руса и бялааа, ша забрави за дизели , за пушеци и трошляци.....
  • #30
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    както е казал народа кухите лейки дрънчат най силно