IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Срив в печалбата на европейските производители и загубени работни места ще са последствията

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. “Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа“, обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

Анализатори: Песента на дизела е изпята
Дизелът ще изчезне по-бързо, отколкото можем да си представим, казва еврокомисарят Биенковска

“Дизелът няма да изчезне от днес за утре“, каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. „Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим“.
 

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ауриса хибрид има две неща на които трябва да се обърне внимание повишен разход на гориво но за сметка на това не върви Да не остана погрешно разбран и аз съм за хибриди и водород но за момента са само един пиар
  • #18
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    той *** сигурно е гледал в сайта на фолк с ваген и затова е видял че хибридите им са 2 пъти по скъпи.само не зная защо наистина немските "хибриди" са по скъпи, горят повече от нехибридите и багажниците им са като на малолитражка.тея серсеми да се върнат в първи клас и да си напишат домашното или да го препишат от японците.за сега само японците знаят как се прави хибрид,а немците *** на умряло за любимите нафтови печки. така ще заквичат скоро и родните дизелджии...
  • #17
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хахаха и каква стана тя!Нали това ви го говаря от години,но форумния ВАГон не вдява и повтаря,като папагал,че нафтовите печки са по по най.Оказа се,че немските партенки за чистите дизели са до тук и завалиите ще развиват алтернативни технологии.Доста са позакъснели май.ВАГи стига лъга,че нова кола си взел и си гледал цените на хибридете дето били 2 пъти по-скъпи.Марш в сайта на Тойота и гледай ве лъжец.Ауриса хибрид е по-евтин от дизелите при едно и също оборудване.*** жалък си ти!
  • #16
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    x ти да неби да си мислиш че само дизела замърсява ???
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Вълчо ( преди 6 години )
    Елжибиета.....
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Един ти маи си от защитниците на СССР Технологиите трябва да се развиват и намалянето на зависимоста ни от петрола ще доведе до спад на военните разработки на *** по света
  • #13
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Тотални евро-малоумици (поредните) ще заменим лошия дизел дето замърсявал с производството на високотоксични батерии, с неясно бъдеще... тва само *** като тия в Брюксел може да го сътвори!
  • #12
    10 rate up comment 6 rate down comment
    x ( преди 6 години )
    Винаги има как да стане, стига управниците да поискат. Като надрусат едни яки данъци на дизелите много бързо ще спрат да ги купуват.
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    честита победа за какво се радваш младеж ... батките отдавна карат по чисти коли от твоята , погледни градския транспорт , камиони , тецове , виж каква запрашеност има на въздуха .... проблема е в контрола и неспазване на никакви еко норми
  • #10
    25 rate up comment 4 rate down comment
    честита победа ( преди 6 години )
    Супер.България официално ще е най-мръсното място в света.Да живеят батките и попфолка.