IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Срив в печалбата на европейските производители и загубени работни места ще са последствията

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. “Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа“, обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

Анализатори: Песента на дизела е изпята
Дизелът ще изчезне по-бързо, отколкото можем да си представим, казва еврокомисарят Биенковска

“Дизелът няма да изчезне от днес за утре“, каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. „Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим“.
 

0 от 500
  • #29
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    .... заключи мъдро овчарчето от Кочариново с бялата астричка от 1993 с АГУ, китайски ксенон и касетофонче NEO.
  • #28
    24 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    дизелите са за *** без пари, а в БГ са за дребни тарикати крадящи нафта.
  • #27
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Прочетете теста на Top Gear на Аурис Хибрид. Дали са му 2 звезди и половина от 5. Да оставим евтиния интериор, който много ги издразни, извода - неубедителна хибридна система. Разхода бил далече над обявените 3.5/100. И при икономично каране минавал 5/100.
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    за сетен път го казвам с двете ръце съм за хибрид и водород но за момента са само пиар ... нека ги поразвият тия технологии и без значение кои Японец или Германец
  • #25
    6 rate up comment 10 rate down comment
    eko ( преди 7 години )
    Карах Приус на тест драйв. Какво да ти кажа, предпочетох за по-малко пари да си купя дизел в по-високия клас, на Пасат. Отделно, Приуса с нищо не ме впечатли. Не само заради вариаторната скоростна кутия. Наистина е е като кафемелачка. От АБ са прави. Все пак сме в 21 век.
  • #24
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    eko, предполагам тия които толкова ги възхваляват тия хибриди изобщо не са се качвали на тях
  • #23
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Х до анонимния с въп ( преди 7 години )
    Не разбира се. Само изразих мнение как могат да се намалят продажбите на дизела, защото очевидно има хора, които не си го представят. Когато говорим за ФПЧ, не по малък замърсител е отоплението на твърдо гориво например. Косвено влияние има и това,че вече улиците не се мият и се изсичат огромни територии зелени площи. И т.н. Разбира се мога да изброя и други замърсители. По важното е какво правим ние хората,за да се тровим по-малко!? Като чета... май на повечето не им пука.
  • #22
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не виждам Тойтките да имат хибрид в класа на Пасат. По-добре, че пак ще ни се завие свят от високи цени. Японците май не схващат, че европейците искат да се карат нормални коли, не две педи въшки за 60 бона, които уж убавали дизела. Ами те Тойота от 15 го имат този Приус и до сега нищо не е постигнал осван подигравки за лошата си функционалност и грозния дизайн.
  • #21
    3 rate up comment 7 rate down comment
    eko ( преди 7 години )
    Я виж пак. Най-евтиния хибрид, гол като празна чиния на Тойота започва от 41 490 лв. , бензина 31 490. Я сега погледни цената на Приус и се самоубий. Японски голф за 60 бона. Туше!
  • #20
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Какво си казал преди години, бе мишок! Че дизела са умрели. Не си познал. Чети, в момента съставлява 50% от автопарка в момента. Баста, левак!