IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Срив в печалбата на европейските производители и загубени работни места ще са последствията

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. “Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа“, обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

Анализатори: Песента на дизела е изпята
Дизелът ще изчезне по-бързо, отколкото можем да си представим, казва еврокомисарят Биенковска

“Дизелът няма да изчезне от днес за утре“, каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. „Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим“.
 

0 от 500
  • #29
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    .... заключи мъдро овчарчето от Кочариново с бялата астричка от 1993 с АГУ, китайски ксенон и касетофонче NEO.
  • #28
    24 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    дизелите са за *** без пари, а в БГ са за дребни тарикати крадящи нафта.
  • #27
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Прочетете теста на Top Gear на Аурис Хибрид. Дали са му 2 звезди и половина от 5. Да оставим евтиния интериор, който много ги издразни, извода - неубедителна хибридна система. Разхода бил далече над обявените 3.5/100. И при икономично каране минавал 5/100.
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    за сетен път го казвам с двете ръце съм за хибрид и водород но за момента са само пиар ... нека ги поразвият тия технологии и без значение кои Японец или Германец
  • #25
    6 rate up comment 10 rate down comment
    eko ( преди 8 години )
    Карах Приус на тест драйв. Какво да ти кажа, предпочетох за по-малко пари да си купя дизел в по-високия клас, на Пасат. Отделно, Приуса с нищо не ме впечатли. Не само заради вариаторната скоростна кутия. Наистина е е като кафемелачка. От АБ са прави. Все пак сме в 21 век.
  • #24
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    eko, предполагам тия които толкова ги възхваляват тия хибриди изобщо не са се качвали на тях
  • #23
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Х до анонимния с въп ( преди 8 години )
    Не разбира се. Само изразих мнение как могат да се намалят продажбите на дизела, защото очевидно има хора, които не си го представят. Когато говорим за ФПЧ, не по малък замърсител е отоплението на твърдо гориво например. Косвено влияние има и това,че вече улиците не се мият и се изсичат огромни територии зелени площи. И т.н. Разбира се мога да изброя и други замърсители. По важното е какво правим ние хората,за да се тровим по-малко!? Като чета... май на повечето не им пука.
  • #22
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не виждам Тойтките да имат хибрид в класа на Пасат. По-добре, че пак ще ни се завие свят от високи цени. Японците май не схващат, че европейците искат да се карат нормални коли, не две *** въшки за 60 бона, които уж убавали дизела. Ами те Тойота от 15 го имат този Приус и до сега нищо не е постигнал осван подигравки за лошата си функционалност и грозния дизайн.
  • #21
    3 rate up comment 7 rate down comment
    eko ( преди 8 години )
    Я виж пак. Най-евтиния хибрид, гол като празна чиния на Тойота започва от 41 490 лв. , бензина 31 490. Я сега погледни цената на Приус и се самоубий. Японски голф за 60 бона. Туше!
  • #20
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Какво си казал преди години, бе мишок! Че дизела са умрели. Не си познал. Чети, в момента съставлява 50% от автопарка в момента. Баста, левак!