IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

Агрегатът има система за променлива степен на сгъстяване

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

В търсенето на все по-нисък разход на гориво, автомобилните инженери използват все по-иновативни технологии в двигателите с вътрешно горене. Именно на този стремеж дължим появата на турбокомпресорите, системите за директно впръскване, цикълът на Аткинсън, системите за променливо газоразпределение, деактивацията на част от цилиндрите и тн. С новия си двигател Infiniti прави следващата крачка.

Ето как работи новия двигател на Infiniti

Моторът се казва VC-Turbo и е 2.0-литров. Той има всички гореизброени екстри, но и нещо по-напредничаво – променлива степен на сгъстяване. На практика, това означава, че когато имате нужда от пълната мощност на двигателя, степента на сгъстяване пада, което позволява по-високо налягане от страна на турбокомпресора. В случай че пълната тяга не ви е нужна обаче и, да кажем, се движите по магистрала, степента на сгъстяване се увеличава, а двигателят започва да се държи като атмосферен. Най-просто казано, с този тип двигатели получавате най-доброто от двата свята.

Очаква се първите двигатели от този тип да се появят през 2018. Дотогава можем да изучим иновативната технология, която включва специална многоточкова система на свързване на буталата с коляновия вал, която позволява на компресията в цилиндъра активно да се променя в зависимост от конкретните нужди - от 8.1:1 до 14.0:1.

Ключовият компонент в системата е една ромбоидна плоча (1), която се върти заедно с коляновия вал. Към нея са прикрепени две мотовилки – горна (2), която се свързва с буталото, подобно на нормална биела в стандартен двигател с вътрешно горене, и долна (3), която е свързана с контролиращ вал. Електронен актуатор (5) управлява въпросния вал, избутвайки нагоре или издърпвайки надолу долната мотовилка. И понеже горната мотовилка е свързана с долната, тя също променя своята позиция, а оттам и буталото.

Така, в някои случаи горната мъртва точка на буталото е по-ниско, а в някои е по-високо, което от своя страна променя степента на сгъстяване на двигателя. Колкото по-ниска е степента на сгъстяване, толкова по-удачно е това за разгръщането на пълния потенциал на турбината и обратно, колкото по-висока е степента на сгъстяване, толкова по-ефективен е двигателят при поддържане на скорост на магистрала, например. 

Снимка: Infiniti

0 от 500
  • #2
    34 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Японеца пак измисля и внедрява, а дебелия Ханс се тъпче с вурстове, льока бира и се почесва по кухата хралупа, мрънкайки под мустак, че най-великата и чиста технология е дизела. Родния Бай *** фен на немското повтара под захлас, за немската инженерна мисъл, която се свежда само до нафтовите печки.Браво на Инфинити и браво на японците, че продължават да ни радват с нови технологии и нововъведения.п.с. Комедиантите може скоро да пуснат заключена статия, че тези неща немците преди 100 г ги имат
  • #1
    37 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    И докато японците правят водородни коли и революционни двигатели, баба Меркел продължава да пробутва чист дизел.