IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

Агрегатът има система за променлива степен на сгъстяване

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

В търсенето на все по-нисък разход на гориво, автомобилните инженери използват все по-иновативни технологии в двигателите с вътрешно горене. Именно на този стремеж дължим появата на турбокомпресорите, системите за директно впръскване, цикълът на Аткинсън, системите за променливо газоразпределение, деактивацията на част от цилиндрите и тн. С новия си двигател Infiniti прави следващата крачка.

Ето как работи новия двигател на Infiniti

Моторът се казва VC-Turbo и е 2.0-литров. Той има всички гореизброени екстри, но и нещо по-напредничаво – променлива степен на сгъстяване. На практика, това означава, че когато имате нужда от пълната мощност на двигателя, степента на сгъстяване пада, което позволява по-високо налягане от страна на турбокомпресора. В случай че пълната тяга не ви е нужна обаче и, да кажем, се движите по магистрала, степента на сгъстяване се увеличава, а двигателят започва да се държи като атмосферен. Най-просто казано, с този тип двигатели получавате най-доброто от двата свята.

Очаква се първите двигатели от този тип да се появят през 2018. Дотогава можем да изучим иновативната технология, която включва специална многоточкова система на свързване на буталата с коляновия вал, която позволява на компресията в цилиндъра активно да се променя в зависимост от конкретните нужди - от 8.1:1 до 14.0:1.

Ключовият компонент в системата е една ромбоидна плоча (1), която се върти заедно с коляновия вал. Към нея са прикрепени две мотовилки – горна (2), която се свързва с буталото, подобно на нормална биела в стандартен двигател с вътрешно горене, и долна (3), която е свързана с контролиращ вал. Електронен актуатор (5) управлява въпросния вал, избутвайки нагоре или издърпвайки надолу долната мотовилка. И понеже горната мотовилка е свързана с долната, тя също променя своята позиция, а оттам и буталото.

Така, в някои случаи горната мъртва точка на буталото е по-ниско, а в някои е по-високо, което от своя страна променя степента на сгъстяване на двигателя. Колкото по-ниска е степента на сгъстяване, толкова по-удачно е това за разгръщането на пълния потенциал на турбината и обратно, колкото по-висока е степента на сгъстяване, толкова по-ефективен е двигателят при поддържане на скорост на магистрала, например. 

Снимка: Infiniti

0 от 500
  • #22
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Чудя се само всички разбирачи от тоя форум, защо ли не работят при най-добрите производители на двигатели...Гледай колко разходи за разработки щяха да си спестят от инфинити ако просто бяха наели на работа тия 2мата под мен...
  • #21
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Единствената цел на този двигател е да постигнат добри резултати на тестовете за изгорели газове. При нормална употреба, това нещо ще гори точно колкото 3-литров атмосферен 6-цилиндров. Успех на бъдещите собственици.
  • #20
    9 rate up comment 9 rate down comment
    kretini ( преди 7 години )
    Много слабо, пълен крах на инженерната мисъл. Променливото сгъстяване е измислено 60-те години. Приложено е при двутактови микро двигатели с контра бутало в главата. Може да се задвижва пневматично, хидравлично, електрически и т.н. Супер елементарно, но добавя нищожно КПД м/у 1-2%
  • #19
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    има точно един мотор който се монтира и не е разработка на Infiniti - 2.2 дизел който е само за европейски "гъзари", всичко останало си е лично тяхно и се слага само на Infiniti.
  • #18
    3 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Според мен Ауди са най иновативни по отнпшение на двигатели. Все пак са измислили TFSI технологията!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ами примерно този двигател ползватV9X engine
  • #16
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Санде ( преди 7 години )
    Инфинити не са открили топлата вода. Пежо също има подобен двг(VCRI), а предполагам и други компании разработват подобни двг. Въпросът е, че тези двг имат прекалено много части и са по-скъпи, а вероятно и по-малко надеждни. Ако японците са успели да се справят с тези проблеми и са преценили, че е време да го пуснат в серийно производство евала им права и им желая успех. А франсетата май се отказаха да усъвършенстват техния именно заради сложността и цената.Ае със здраве:)
  • #15
    17 rate up comment 15 rate down comment
    112 ( преди 7 години )
    Японците пак мачкат конглокенцията. Пак са първи в технологиите а другите се учат от тях. Следващата стъпка е направена очаквам немците да копират и да се хвалят как са първи, нещо типично за тях.
  • #14
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Bmw435i ( преди 7 години )
    Ima ne6to koeto me kefi v Infiniti a imenno 4e ne imitirat mercedes i bmw kato keksus a tarsiat svoia pat.Dali e uspe6en e drug vapros,no ako sam pritisnat do stenata 6te izbera vseki den infiniti pred keksusa
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 7 години )
    Кои точно двигатели от Рено ползват Инфинити? Ако може дайте примери. Аз не се сещам за такива.