IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

Агрегатът има система за променлива степен на сгъстяване

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

В търсенето на все по-нисък разход на гориво, автомобилните инженери използват все по-иновативни технологии в двигателите с вътрешно горене. Именно на този стремеж дължим появата на турбокомпресорите, системите за директно впръскване, цикълът на Аткинсън, системите за променливо газоразпределение, деактивацията на част от цилиндрите и тн. С новия си двигател Infiniti прави следващата крачка.

Ето как работи новия двигател на Infiniti

Моторът се казва VC-Turbo и е 2.0-литров. Той има всички гореизброени екстри, но и нещо по-напредничаво – променлива степен на сгъстяване. На практика, това означава, че когато имате нужда от пълната мощност на двигателя, степента на сгъстяване пада, което позволява по-високо налягане от страна на турбокомпресора. В случай че пълната тяга не ви е нужна обаче и, да кажем, се движите по магистрала, степента на сгъстяване се увеличава, а двигателят започва да се държи като атмосферен. Най-просто казано, с този тип двигатели получавате най-доброто от двата свята.

Очаква се първите двигатели от този тип да се появят през 2018. Дотогава можем да изучим иновативната технология, която включва специална многоточкова система на свързване на буталата с коляновия вал, която позволява на компресията в цилиндъра активно да се променя в зависимост от конкретните нужди - от 8.1:1 до 14.0:1.

Ключовият компонент в системата е една ромбоидна плоча (1), която се върти заедно с коляновия вал. Към нея са прикрепени две мотовилки – горна (2), която се свързва с буталото, подобно на нормална биела в стандартен двигател с вътрешно горене, и долна (3), която е свързана с контролиращ вал. Електронен актуатор (5) управлява въпросния вал, избутвайки нагоре или издърпвайки надолу долната мотовилка. И понеже горната мотовилка е свързана с долната, тя също променя своята позиция, а оттам и буталото.

Така, в някои случаи горната мъртва точка на буталото е по-ниско, а в някои е по-високо, което от своя страна променя степента на сгъстяване на двигателя. Колкото по-ниска е степента на сгъстяване, толкова по-удачно е това за разгръщането на пълния потенциал на турбината и обратно, колкото по-висока е степента на сгъстяване, толкова по-ефективен е двигателят при поддържане на скорост на магистрала, например. 

Снимка: Infiniti

0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ??? ( преди 1 година )
    Вече почти няма собствени разработки, а си менкат технологии за новаторство и за по евтино. Така, че да се спори вече в много случаи е безполезно. Вземат оттук оттам чуждо пипнат малко, и ето собствено производство, и това е бъдещето, а вие си спорете....
  • #32
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ihfiniti Q30 - платформа Мерцедес А-клас, дизелови двигатели - Рено, скоростна кутия - Мерцедес, 4x4 задвижване от Нисан, дизайнера на колата е американец на име Алфонсо някой си, моделът е разработен специално за европейския пазар, произвежда се в Англия. Цялата тая манджа е забъркана от Карлос Гон - бразилец с френски паспорт. ТОВА Е НА КОЕТО КАЗВАТЕ ЯПОНСКИ ПРЕМИУМ!
  • #31
    5 rate up comment 3 rate down comment
    фермера ( преди 2 години )
    Дизеловият V6 във ИНФИНИТИ е на Рено.Чугунен блок със титаниева верига компресия 16:1.Моят е на 243к километра и не гори масло.По малкия 2,2дизел е на Мерцедес,както и 2л.бензин 211к.с. По голям интерес преставлява новия 3литров Би турбо бензинов двигател с воден интеркулер.На новото Q50 тези 405к.с. са си лудо преживяване и искат шофьорски умения.
  • #30
    6 rate up comment 2 rate down comment
    фермера ( преди 2 години )
    Очаквам появата на този двигател в новото INFINITI QX50 със асистиращата система ProPilotТехнологии на ново ниво, който се оскъпяват от 10%мито за да пазят местното производство на карцерогенен дизел.
  • #29
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "..Споменатите дизели, уж от Мерцедес, са всъщност отново на Рено.." Колега..2.2 дизел в Q50 е на МБ-100 %, както и 2.0 бензин пак в Q50 е на МБ !!!!!! Мерцедес няма да слагат 1.5 дизел от Рено вече,защото не били надежни, така поне четох..не знам дали е вярно! И 1.5 Дизел монтиран в МБ не е същия като в Рено/Дачия, там има промяна в горивната помпа, турбото и настройките на двигателя!
  • #28
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Поправете ме, но Nissan не е ли една от малкото фирми, които нямат нищо авторско- иновативно? Май не греша.
  • #27
    3 rate up comment 10 rate down comment
    U96 ( преди 2 години )
    Напротив, не само, че ползват дизели на Рено, но вече ползват и бензиновите им ментета. Споменатите дизели, уж от Мерцедес, са всъщност отново на Рено. Infinity/Nissan, защото е едно и също, са трагични и жалки. На бас, че този псевдо-двигател двигател няма да види бял свят!
  • #26
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тук много акъл се леее ейй.. Инфинити ползват двигатели на Рено - Q30 1.5 дизел и 1.6 бензин (същите използват и МБ, но доколкото знам спират да използват дизела на Рено). Ползват и двителеи на МБ. 2.2 дизел И ДА НЕ СЕ ЗАДАВИТЕ... 2.0 бензин.
  • #25
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Разбирачев ( преди 2 години )
    Драги ми смехурковци!Туй което не прочетохте в статията е голата истина че тази революционна система е за хората с пари които имат 100бона- толкоз струват тез коли,и ще ги карат като нови.Да ще си паднат от кех с променливата горивна камера иниския разход.НО след 15-20г когата вие или децата ви си ги купите т.н. НОВ ВНОС на по 300-400хил.км. Двигателите ще са изпръхнали ,точно както са в момента на вашите голфчета 96та или БМВ-ца 99та.Старите т.н. вечни двигатели издържащи милион км. ги няма.
  • #24
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Gxjdbdhcbdh ( преди 2 години )
    Проверете в коя година ауди вдига над 400кч и дали японски автомобил ги доближава.японските коли са за хора наад 50