IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

Агрегатът има система за променлива степен на сгъстяване

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

В търсенето на все по-нисък разход на гориво, автомобилните инженери използват все по-иновативни технологии в двигателите с вътрешно горене. Именно на този стремеж дължим появата на турбокомпресорите, системите за директно впръскване, цикълът на Аткинсън, системите за променливо газоразпределение, деактивацията на част от цилиндрите и тн. С новия си двигател Infiniti прави следващата крачка.

Ето как работи новия двигател на Infiniti

Моторът се казва VC-Turbo и е 2.0-литров. Той има всички гореизброени екстри, но и нещо по-напредничаво – променлива степен на сгъстяване. На практика, това означава, че когато имате нужда от пълната мощност на двигателя, степента на сгъстяване пада, което позволява по-високо налягане от страна на турбокомпресора. В случай че пълната тяга не ви е нужна обаче и, да кажем, се движите по магистрала, степента на сгъстяване се увеличава, а двигателят започва да се държи като атмосферен. Най-просто казано, с този тип двигатели получавате най-доброто от двата свята.

Очаква се първите двигатели от този тип да се появят през 2018. Дотогава можем да изучим иновативната технология, която включва специална многоточкова система на свързване на буталата с коляновия вал, която позволява на компресията в цилиндъра активно да се променя в зависимост от конкретните нужди - от 8.1:1 до 14.0:1.

Ключовият компонент в системата е една ромбоидна плоча (1), която се върти заедно с коляновия вал. Към нея са прикрепени две мотовилки – горна (2), която се свързва с буталото, подобно на нормална биела в стандартен двигател с вътрешно горене, и долна (3), която е свързана с контролиращ вал. Електронен актуатор (5) управлява въпросния вал, избутвайки нагоре или издърпвайки надолу долната мотовилка. И понеже горната мотовилка е свързана с долната, тя също променя своята позиция, а оттам и буталото.

Така, в някои случаи горната мъртва точка на буталото е по-ниско, а в някои е по-високо, което от своя страна променя степента на сгъстяване на двигателя. Колкото по-ниска е степента на сгъстяване, толкова по-удачно е това за разгръщането на пълния потенциал на турбината и обратно, колкото по-висока е степента на сгъстяване, толкова по-ефективен е двигателят при поддържане на скорост на магистрала, например. 

Снимка: Infiniti

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Джоро ( преди 7 години )
    Интересно звучи, като идея. Но нищо не казват за турбината. При динамичната промяна на сгъстяването, това означава, че турбината трябва през цялото време да работи във високи обороти или евентуално да е електрическа, за да се минимализира забавянето
  • #11
    12 rate up comment 12 rate down comment
    до: none ( преди 7 години )
    И кой е казал, че Дачия и Инфинити ползват едни и същи двигатели? Казвам, че мАгарцедес и Дачия споделят едни и същи двигатели. Правиш ли разлика или мисленето си го спрял днес да си почива?
  • #10
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Инфинити ползват и двигатели на рено!
  • #9
    11 rate up comment 16 rate down comment
    none ( преди 7 години )
    Това с Дачиите ме изкърти просто ;). Според мен сте сбъркали марката. Явно говорите за ФВ. Там един и същ двигател се поставя на всико. От Шкода до Ауди. Двигателите които се поставят на Инфинити обикновено не се поставят на други марки на Рено-Нисан, още по-малко на Дачия ;))).
  • #8
    14 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ВАГинала пак почна да ***!А Агарцедес, като взема двигатели от Рено какво ще кажеш ве лек! Същите двигатели, които ги слагат на Дачия. А сега де! Дачия и немския премиум мАгарцедес с едни и същи двигатели хахаха. Инфинити може да е всичко, но няма двигател на Дачия. Сам се сети сега кое е по-премиум!
  • #7
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    се тая дачии при това скъпи мерси боку
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Може ли да уточните кои мотори са на мерцедес?3.7 и 3.5 V6 бензин са си техни доколкото знам.3.0д и по-новият 2.2д ли са на Мерцедес?
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    fen ( преди 7 години )
    до Евгени - Скоростната кутия да, но не и всички двигатели. Имат си и техни.
  • #4
    21 rate up comment 11 rate down comment
    Евлоги ( преди 7 години )
    Двигателите на Инфинити са на Мерцедес и дизела и бензина,скоростната кутия съшо
  • #3
    15 rate up comment 19 rate down comment
    re ( преди 7 години )
    RICEri, едните(nissan) се връщат към дизела, други(infinity) усъвършенстват турбо двигатели. Голяма работа са. Добре,че Mерцедес им дава двигатели, та да има поне нещо премиум в тази 'безкрайност'.