IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler, Toyota и BMW се обединяват във водородните технологии

13 компании заедно ще вложат 10 млрд. долара в нужната инфраструктура

Daimler, Toyota и BMW се обединяват във водородните технологии

Група от 13 компании от автомобилния бранш, включваща гигантите Daimler, Toyota и BMW, учредиха организацията Hydrogen Council, която ще инвестира в инфраструктура за водородни технологии. Това бе съобщено по време на провеждащия се в Давос (Швейцария) Световен икономически форум.

Daimler, Toyota и BMW с нов съвместен проект

Предвижда се за развитието на водородните автомобили и инфраструктурата, нужна за тях, през следващите 5 години да бъдат вложени над 10 млрд. долара. В Hydrogen Council влязоха още компании като Honda, Hyundai, Shell, AirLiquide, Linde Group и Total SA. Новата организация твърди, че този ход е продължение на Парижкия договор от 2015 г., в който бяха вкючени намеренията на участниците да се борят с климатичните промени.

Според участниците в Hydrogen Council, именно водородът играе основна роля в прехода към чисти енергийни системи. Затова и компаниите са поели задължение да стимулират правителствата на своите държави, които също да се включат в проекта с инвестиции в инфраструктура, позволяваща използването на водородни автомобили.

В сравнение с останалите автомобилни технологии, водородните елементи са все още на съвсем ниско ниво. За да може да се намали тяхната стойност и съответно тази на автомобилите, оборудвани с такива горивни клетки, трябва да бъде създадена мрежа от зарядни станции.

В момента единствено Toyota продава своя водороден модел Mirai не само на вътрешния пазар, но и в САЩ и няколко северноевропейски държави. По-късно тази година Mercedes-Benz също предвижда да пусне кросовъра GLC с водородни клетки в Щатите. Honda пък е готова с второто поколение на своя водороден автомобил FCX. Въпреки това в целите Съединени щати в момента има само 33 зарядни станции за подобни автомобили, като от тях 30 се намират в щата Калифорния.

Още по темата: Матиас Клийц, шеф на водородните проекти в BMW, в специално интервю за "КОЛЕЛА":

 

Тагове: hydrogen council
0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Ceko ( преди 7 години )
    @automotiveкъде се занимаваш с powertrain разработки? :)
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    mgs ( преди 7 години )
    До: automotive Да не забравяме проблемите с акумулаторите и вредите, които носят при производство и унищожаване/рециклиране. Водородната технология е принципно по-добрата, но аз си спомням едни заявления преди 30 г., че атомната енергия ще се добива от термоядрен синтез, а не разпад.Да, ама не. Още се борят процеса да се закрепи, надявам се да не стане така.
  • #7
    5 rate up comment 10 rate down comment
    olo ( преди 7 години )
    А защо просто не горят водорода както сега при двг с вътрешно горене.
  • #6
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    авто-концерите не са в бизнеса с батерии и електромотори. т.е. пътя към батерийни коли не им е изгоден защото тежеста (оборота и печалбите) ще е върху доставчици. затова търсят алтернативи, в които никой не е напреднал. ако направят пробив ще си запазят статуквото на доминиращи в бизнеса.
  • #5
    23 rate up comment 0 rate down comment
    automotive ( преди 7 години )
    @АвторНадали някой знае какво точно ще се случи в бъдеще, но лично аз като инженер занимаващ се с powertrain разработки смятам, че технологията, която ще измести сегашните ДВГ е водородната, а не чисто електрическата.Склонен съм да вярвам, че и във въпросните компании са на такова мнение, а дори да не са, са длъжни да работят в няколко насоки за алтернативно задвижване, защото ако хвърляш ресурс и усилие в една насока, а тя се окаже грешната си аут.
  • #4
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Автор ( преди 7 години )
    Наистина не разбирам защо се занимават с това. Дали просто не се чувстват длъжни да имат някаква алтернативна разработка по чисто юридически причини ? В момента Toyota Mirai е толкова неефективен автомобил на фона на електричките, че е трагикомично. Харчи 1кг хидроген (EPA) за 100км, като за 1кг хидроген трябват 39Kwh електричество и 11л вода. Електричка изминава 200+км с 39Kwh електричество и няма нужда от бензиностанция, резервоар с налягане 1300 бара и разни подобни.
  • #3
    23 rate up comment 13 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    ПРЕВОД, да не бъркаш хибридът с водородния автомобил? Рекордът за скорост на писта с автомобил на водород е на БМВ. За Мерцедес наистина нямам информация, но това е фирма, която си прави всичко сама и едва ли нямат някое подразделение да си прави тестове с водород. Имат пари, могат да си го позволят!Но да, ти си фен на ЯПОНСКОТО! Сигурен съм, че си върл и заклет японски фен!Няма лошо, но превеждай както трябва, иначе се излагаш... лекичко...
  • #2
    22 rate up comment 15 rate down comment
    automotive ( преди 7 години )
    Грешен ти е "превода". Mercedes се занимават с водород от изключително отдавна, като още преди 30 години имат функциониращи концепции. BMW от преди 40 години. Кой кого ще учи не е ясно. Ясното е само, че за налагането на нова технология е задължително въпросната да се разработва и подпомага от няколко страни.
  • #1
    24 rate up comment 22 rate down comment
    ПРЕВОД ( преди 7 години )
    Тойота ще учи Даймлер и БМВ на водородни технологии