Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Daimler, Toyota и BMW се обединяват във водородните технологии

13 компании заедно ще вложат 10 млрд. долара в нужната инфраструктура

Daimler, Toyota и BMW се обединяват във водородните технологии

Група от 13 компании от автомобилния бранш, включваща гигантите Daimler, Toyota и BMW, учредиха организацията Hydrogen Council, която ще инвестира в инфраструктура за водородни технологии. Това бе съобщено по време на провеждащия се в Давос (Швейцария) Световен икономически форум.

Daimler, Toyota и BMW с нов съвместен проект

Предвижда се за развитието на водородните автомобили и инфраструктурата, нужна за тях, през следващите 5 години да бъдат вложени над 10 млрд. долара. В Hydrogen Council влязоха още компании като Honda, Hyundai, Shell, AirLiquide, Linde Group и Total SA. Новата организация твърди, че този ход е продължение на Парижкия договор от 2015 г., в който бяха вкючени намеренията на участниците да се борят с климатичните промени.

Според участниците в Hydrogen Council, именно водородът играе основна роля в прехода към чисти енергийни системи. Затова и компаниите са поели задължение да стимулират правителствата на своите държави, които също да се включат в проекта с инвестиции в инфраструктура, позволяваща използването на водородни автомобили.

В сравнение с останалите автомобилни технологии, водородните елементи са все още на съвсем ниско ниво. За да може да се намали тяхната стойност и съответно тази на автомобилите, оборудвани с такива горивни клетки, трябва да бъде създадена мрежа от зарядни станции.

В момента единствено Toyota продава своя водороден модел Mirai не само на вътрешния пазар, но и в САЩ и няколко северноевропейски държави. По-късно тази година Mercedes-Benz също предвижда да пусне кросовъра GLC с водородни клетки в Щатите. Honda пък е готова с второто поколение на своя водороден автомобил FCX. Въпреки това в целите Съединени щати в момента има само 33 зарядни станции за подобни автомобили, като от тях 30 се намират в щата Калифорния.

Още по темата: Матиас Клийц, шеф на водородните проекти в BMW, в специално интервю за "КОЛЕЛА":

 

Тагове: hydrogen council
0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    automotive ( преди 2 години )
    @v-1 И ти си прав. Аз точно затова избягвам да пиша, а и да влизам в този сайт, но от време на време ми идва вдъхновението да обогатявам знанията на хората по някои теми... само дето обикновено не се получава :D
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    до Аутомотив: Колега не се хаби да им обясняваш на тези инвалиди тука, те просто не могат да мислят, те даже не разбрат защо се прави това обединение от гигаинтите Тойота, БМВ и МЕрц. ГОляма мъка е тука
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Немските дърводелци да не се ослушват, а да почват да правят водородни станции за колите на Тойота. Освен за обслужващ персонал и да носят вода на великите японски майстори вурстовуте за друго не ги бива. Дори и за това вече май не стават. Пълни некадърници с голямо самочувствие и претенции са напушените немски смешковци. Феновете им са същите, но х2.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Automotive ( преди 2 години )
    "Кой нормален ще си купува тези бомби които са по скъпи от дизелова подобна кола и водорода за 100км по скъп от горивото при бензинов автомобил за същия пробег?" Нали точно затова се обединяват гигантите. За да смъкнат цените и да направят технологията масово достъпна.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    фермера ( преди 2 години )
    Най-евтината технология за производство на водород е от природен газ,но като гледам цените на нощната ел.енергия в Северните страни и забраните за дизелите след няколко години ше бъдем свидетели на един растящ пазар.Проблема е че тези коли трябва да са на нова платформа и резервоара за водород да е част от носещата конструкция.Аз бих си купил такава.
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    какво ще правят братята руснаци ако колите станат на водород ??? Това ще им е най голямата санкция .Остава им само оръжието ... явно скоро ще се случи нещо голямо
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Кой нормален ще си купува тези бомби които са по скъпи от дизелова подобна кола и водорода за 100км по скъп от горивото при бензинов автомобил за същия пробег?
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Иначе, това сътрудничество ще развие инфраструктурата, и ще даде шанс за по-големи продажби и развитие на тази технология. Както вече са писали и други коментиращи, марките, които съм изброил имат напълно готови модели за ежедневно ползване.
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Това е добра новина :) Швабен гледам пак грачиш нещо... Ама то се вижда, кои марки са визионерите в индустрията и чертаят бъдещето, както се казва ;) А за "професорите" по немското, японското и т.н. Марките, които са произвеждали водородни коли са - Хонда, Мерцедес, Форд, Нисан, Шевролет, Тойота и Хюндай. За БМВ не намирам информация, може да имат модел, но не е продаван или отдаван на лизинг. Лесно може да се провери, ама май е по-лесно семкаджийски истории да си разказваме.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Stigh Lorgan ( преди 2 години )
    *въпрос Иначе горивните клетки не са нищо ново. Технологията е изобретена през... 19-ти век! В Youtube има интересни клипове за Mirai. Това е кола напълно готова за ежедневна употреба. Проблемът е откъде да заредиш.