IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler, Toyota и BMW се обединяват във водородните технологии

13 компании заедно ще вложат 10 млрд. долара в нужната инфраструктура

Daimler, Toyota и BMW се обединяват във водородните технологии

Група от 13 компании от автомобилния бранш, включваща гигантите Daimler, Toyota и BMW, учредиха организацията Hydrogen Council, която ще инвестира в инфраструктура за водородни технологии. Това бе съобщено по време на провеждащия се в Давос (Швейцария) Световен икономически форум.

Daimler, Toyota и BMW с нов съвместен проект

Предвижда се за развитието на водородните автомобили и инфраструктурата, нужна за тях, през следващите 5 години да бъдат вложени над 10 млрд. долара. В Hydrogen Council влязоха още компании като Honda, Hyundai, Shell, AirLiquide, Linde Group и Total SA. Новата организация твърди, че този ход е продължение на Парижкия договор от 2015 г., в който бяха вкючени намеренията на участниците да се борят с климатичните промени.

Според участниците в Hydrogen Council, именно водородът играе основна роля в прехода към чисти енергийни системи. Затова и компаниите са поели задължение да стимулират правителствата на своите държави, които също да се включат в проекта с инвестиции в инфраструктура, позволяваща използването на водородни автомобили.

В сравнение с останалите автомобилни технологии, водородните елементи са все още на съвсем ниско ниво. За да може да се намали тяхната стойност и съответно тази на автомобилите, оборудвани с такива горивни клетки, трябва да бъде създадена мрежа от зарядни станции.

В момента единствено Toyota продава своя водороден модел Mirai не само на вътрешния пазар, но и в САЩ и няколко северноевропейски държави. По-късно тази година Mercedes-Benz също предвижда да пусне кросовъра GLC с водородни клетки в Щатите. Honda пък е готова с второто поколение на своя водороден автомобил FCX. Въпреки това в целите Съединени щати в момента има само 33 зарядни станции за подобни автомобили, като от тях 30 се намират в щата Калифорния.

Още по темата: Матиас Клийц, шеф на водородните проекти в BMW, в специално интервю за "КОЛЕЛА":

 

Тагове: hydrogen council
0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Stigh Lorgan ( преди 7 години )
    Помислете си колко по-лесно е да се развие инфраструктурата за зареждане на ел.автомобили. Ще е доста по-евтино и може да стане много бързо. Просто да обвържат получаването на лиценз за бензиностанция с условието да имаш зарядни станции напр. за поне 2 коли (бързо зареждане). След гратисен период от 2-3 години проблемът с инфраструктурата ще е изчезнал. Въпроз на политическа воля...
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ceko ( преди 7 години )
    @automotiveЗдравей отново, и аз съм в същата сфера, може да ме намериш в linkedin tzvetelin gaydarovпоздрави
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Мерцедес ползват дотавчик за водородните горивни клетки - канадците Балард. Тойота разработват собствени горивни клетки, а също и резервоарите за водород под виоко налягане - това също е ключова технология за автомобилното приложение. Това предполагам изяснява напълно в каква посока ще тече технологичния трансфер.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    bmw e60 ( преди 7 години )
    Само кола на батерии бих карал, такива бомбени технологии, не благодаря.
  • #15
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Водородната технология ще е японска, германците ще строят станциите,друго не могат да предложат при модерните авто технологии. И сега Тойота Мирай е най-ефективната кола- за 100км. харчи 0,8 кг. водород,пробег над 500 км. без никакви вредни емисии,само чиста вода. И не забравяйте ,че и водородните Тойоти са хибриди!
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    е само тези модели. Hyundai извади второ поколение сериоен водороден Tucson.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    automotive ( преди 7 години )
    @Ceko В малко по-тежката автомобилна индустрия съм в момента - DAF.
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    automotive ( преди 7 години )
    @Анонимен "авто-концерите не са в бизнеса с батерии и електромотори..." Те и сега голяма част от разработките често се правят от външни фирми за намаляване на риска (и легален и финансов). Но не е изключено да е фактор това, което казваш.@mgs И аз се надявам, ама ще видим***olo Доста е неефективно. И BMW и Mercedes имат такива разработки, но има бая проблеми. Една от последните беше BMW 760, при което разходът на гориво беше към 50л на 100км. Иначе би било яко - хем ДВГ, хем не замарсяваме.
  • #11
    21 rate up comment 17 rate down comment
    112 ( преди 7 години )
    С две думи немците ще вземат технологии от японците. Просто ще налея пари и ще вземат готови разработки. Концептуални автомобили много но само един е в серийно производство. Какво повече да се пише ...
  • #10
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Никога не бих си купул такъв автомобил, предпочитам такъв с батерии, който да мога да си заредя в къщи от тока от соларните ми панели.