IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Такса, ако караш дизел в града

Всички държави в ЕС обмислят ограничения за старите дизели - с изключение на България

Такса, ако караш дизел в града

Собствениците на дизелови автомобили във Великобритания ще плащат солени дневни такси за правото да ги карат в центровете на пет ог големите градове в страната.


Такса, ако караш дизел в града
Неприязънта на американските власти към дизелите вече се пренася и в Европа


Правителството планира да въведе "чисти" зони в индустриалните центрове Бирмингам, Саутхемптън, Нотингам, Лийдс и Дарби. По замисъл таксите трябва да влязат в сила от 2020 година, но на 2 ноември Върховният съд разгледа идеята и постанови, че усилията на правителството не са достатъчни, за да бъдат постигнати наложените от ЕС цели за ограничаване на замърсяването на въздуха. Затова най-вероятно мярката ще бъде въведена по-рано, и ще засегне и други градове.

Ан Идалго, кметът на френската столица Париж, възнамерява да забрани изцяло дизеловите двигатели на територията на града от 2020. Междувременно парижките власти на няколко етапа ще прочистят улиците от всички стари машини (с изключение на колекционерските класики отпреди 1986). В момента забраната е валидна за автомобили отпреди 1997, но през 2020 ще се прехвърли върху всички, произведени преди 2011 година.


Такса, ако караш дизел в града
Един от зачестилите напоследък "свободни от автомобили дни" в центъра на Париж


Дизеловите двигатели дълго бяха смятани за добро решение в борбата с глобалното затопляне, тъй като са по-ефективни от бензиновите и съответно емитират по-малко парникови газове. За сметка на това обаче те изпускат повече азотни оксиди и фини сажди, които причиняват смог в големите градове и най-различни заболявания на дихателната система и сърцето. Само във Великобритания емисиите на азотни оксиди от автомобилите причиняват 40 000 случая на преждевременна смърт всяка година, ако се вярва на правителствен доклад.


Такса, ако караш дизел в града
В центъра на Лондон от години действа т. нар. "такса замърсяване", която се плаща от всички, освен от хибридите и електромобилите. Има план таксата да се удвои за дизеловите двигатели


Във всички държави от Европейския съюз в момента се обсъждат мерки за ограничаване на старите дизелови автомобили. Единственото изключение е България, независимо че София има едно от най-високите нива на замърсяване с фини частици не просто на континента, а в световен мащаб.
 

0 от 500
  • #15
    21 rate up comment 5 rate down comment
    no smoke ( преди 9 години )
    *** естествено,че ще си караш. По логиката, че щом ти смърдиш, е редно и колата ти да смърди :D
  • #14
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 9 години )
    Ех че хубав Шевролет на снимката
  • #13
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Сливналия до Варнали ( преди 9 години )
    В Сливен също почти всички TDI -тa са чипосани и напомпани здраво, рядко се среща заводски турбиниран дизел.Аз карам Seat Ibiza Cupra TDI, над 250 конски сили.
  • #12
    10 rate up comment 26 rate down comment
    No smoke - No power ( преди 9 години )
    Ще си карам пушещия 350 коньов дизел и ми е все тая кви закони и данъци има.Законите са за това , че да се нарушават.Когато забранят газовите котлони по пътищата, от които 30 секунди на светофара и ме заболява главата, тогава да ми говорят за дизели и така нататък.
  • #11
    26 rate up comment 12 rate down comment
    до е46 ( преди 9 години )
    Като си карам детето на градина сутрин и пред мен на светофара е 25-годишна бангия, която на всяко потегляне бълва черно отзад, и като си помисля, че малката го диша после, ми иде да сляза, да извадя кирката от багажника и да я забия някъде. Няма да си платиш данъка ли? я си помисли пак
  • #10
    23 rate up comment 20 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ето това е резултата от техническия "гений" на великите изобретателни лоени немски мозъци. Дето били изобретили автомобила, колелото, въздуха и водата. Само разума не успели. Абсолютни безумци - 40000 хиляди жертви годишно само във Великобритания! Предтавете и какво е в цяла Европа.
  • #9
    17 rate up comment 24 rate down comment
    112 ( преди 9 години )
    Японските "талиги" имат в пъти по-чисти дизели от швабските дизелгейти.
  • #8
    39 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    е46 - няма да платиш данък, защото не можеш да си го позволиш, а и освен това имаш кола само на картинка от дъвка Турбо...
  • #7
    24 rate up comment 15 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Ти мен не ме мисли, моя двигател е японски не на СОЦваген, чиито ДВГ бълват 40 пъти повече вредни емисии дори като са нови.Виж ти какво ще правиш с германската трошка, която караш от вас до сервиза понеже е премиум.
  • #6
    44 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 9 години )
    Затягане на техническите прегледи и също така има бая сервизи отопляващи се с изгаряне на отработено масло. Солени глоби и контрол трябва.