IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Такса, ако караш дизел в града

Всички държави в ЕС обмислят ограничения за старите дизели - с изключение на България

Такса, ако караш дизел в града

Собствениците на дизелови автомобили във Великобритания ще плащат солени дневни такси за правото да ги карат в центровете на пет ог големите градове в страната.


Такса, ако караш дизел в града
Неприязънта на американските власти към дизелите вече се пренася и в Европа


Правителството планира да въведе "чисти" зони в индустриалните центрове Бирмингам, Саутхемптън, Нотингам, Лийдс и Дарби. По замисъл таксите трябва да влязат в сила от 2020 година, но на 2 ноември Върховният съд разгледа идеята и постанови, че усилията на правителството не са достатъчни, за да бъдат постигнати наложените от ЕС цели за ограничаване на замърсяването на въздуха. Затова най-вероятно мярката ще бъде въведена по-рано, и ще засегне и други градове.

Ан Идалго, кметът на френската столица Париж, възнамерява да забрани изцяло дизеловите двигатели на територията на града от 2020. Междувременно парижките власти на няколко етапа ще прочистят улиците от всички стари машини (с изключение на колекционерските класики отпреди 1986). В момента забраната е валидна за автомобили отпреди 1997, но през 2020 ще се прехвърли върху всички, произведени преди 2011 година.


Такса, ако караш дизел в града
Един от зачестилите напоследък "свободни от автомобили дни" в центъра на Париж


Дизеловите двигатели дълго бяха смятани за добро решение в борбата с глобалното затопляне, тъй като са по-ефективни от бензиновите и съответно емитират по-малко парникови газове. За сметка на това обаче те изпускат повече азотни оксиди и фини сажди, които причиняват смог в големите градове и най-различни заболявания на дихателната система и сърцето. Само във Великобритания емисиите на азотни оксиди от автомобилите причиняват 40 000 случая на преждевременна смърт всяка година, ако се вярва на правителствен доклад.


Такса, ако караш дизел в града
В центъра на Лондон от години действа т. нар. "такса замърсяване", която се плаща от всички, освен от хибридите и електромобилите. Има план таксата да се удвои за дизеловите двигатели


Във всички държави от Европейския съюз в момента се обсъждат мерки за ограничаване на старите дизелови автомобили. Единственото изключение е България, независимо че София има едно от най-високите нива на замърсяване с фини частици не просто на континента, а в световен мащаб.
 

0 от 500
  • #45
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Така като ви гледам коментарите на повечето нито имате автомобили, нито разбирате от тях. Възрастта на автомобила въобще не определя качеството му, напротив даже новите модели стават все по-големи *** или т.н. сервизни автомобили. И бензиновият и дизеловият двиг. си имат своите недостатъци, но това с което ни занимават са глупости при липса на адекватни алтернативи към момента.
  • #44
    3 rate up comment 0 rate down comment
    МТ ( преди 9 години )
    Мерки трябва да се взимат, но по ред на значимост. Не може всеки 2-ри да е на отопление с твърдо гориво и комините да бълват смрад и сажди цяла зима, а на нас първи приоритет да ни е забрана на дизела. Една кола ще изгори 300-500гр дизел за един градски пробег, а тея печки горят десетки кг. твърдо гориво дневно!!!
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    100Н ( преди 9 години )
    Че са *** - *** са.Но шибаният дизел си е *** дизел.Неоспорим факт !!!
  • #42
    2 rate up comment 0 rate down comment
    въпрос ( преди 9 години )
    А за качествата на горивата нещо да кажете .
  • #41
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като караш зад дизел ти се повръща чак. Затова направо троен данък и парите за нови онкодиспансери поне да има къде да се лекуват хората.
  • #40
    3 rate up comment 1 rate down comment
    @ ( преди 9 години )
    Shwaben zi kasken , mnogo svirepo kritikuvash germanskija diesel . Mitsubishi sashto proizvezda diesel -Pajero Super Exceed , Exceed , GR , i Delica D5 . Vijdam , che skuchaesh . Neshto da napishesh po vaprosa ? Ilii tjah kato LC nikoi ne gi kara v Tokyo ?
  • #39
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Иначе данъци пропорционални на вредните емисии е добра идея. Проблема е че все още че начина на измерване на емисиите е безумен и в реалността те са в пъти по-високи за някои технологии.
  • #38
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Само коли до 7 години да могат да се внасят."Това пък защо? Един 20-годишен Приус покрива днешните норми за вредни емисии без проблем и има в пъти по-ниски емисии от чисто нова канцерогенна дизелова ***. Защо да ограничаваме старите чисти технологии за сметка на новите отровни?
  • #37
    8 rate up comment 4 rate down comment
    лесно решение ( преди 9 години )
    Просто и ясно е.Само коли до 7 години да могат да се внасят.Ако нямат катализатор се бракуват.Реални и скъпи гтп-та като в Англия.Данъци според вредните емисии.На който не му харесва с магаренцето на село.Виждате ли ,нищо сложно няма.
  • #36
    7 rate up comment 6 rate down comment
    факю ( преди 9 години )
    Населението е първенец по алкохолизъм,младите не спират да шмъркат синтетика,децата ви участват в оргий от 12 годишни,ценностите са глокви и бело.Това с дизелите на мизерните батки е логично продължение на самоунищожението ,което българите сами си правят.Предлам да се разреши само дизелу да има,така ще е едновременно евтинко за *** и по-бързо той и неговите подобни ще умрат от рак или тумор.Важното е да си голем.