IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

2,8 млн. са засегнатите коли на Volkswagen в Германия

За България все още няма данни за броя и моделите

2,8 млн. са засегнатите коли на Volkswagen в Германия

2,8 млн. са засегнатите коли на Volkswagen в Германия
Снимка: Ройтерс

В Германия от манипулацията на данните за вредни газове са били засегнати 2,8 млн. автомобили, заяви федералният министър на финансите Александър Добриндт.

Федералните власти са поискали от Volkswagen да поясни дали манипулиращият софтуер може да бъде отстранен. Това трябва да стане за сметка на компанията, поясни Добриндт.

По-рано той каза, че са били манипулирани не само дизелови леки автомобили, но и лекотоварни автомобили. „"Според текущата информация, освен леки автомобили, лекотоварни търговски превозни средства също са засегнати от незаконната манипулация на емисиите на дизеловите двигатели", каза Добриндт, без да споменава детайли.

Според информация на VW от предишните дни около 11 млн. коли с вграден манипулиращ софтуер се движат по пътищата, също и в Европа. Към момента обаче няма пълен списък на засегнатите модели.

Все още не е известен и броят на моделите в България, които биха могли да са засегнати.

Повече за скандала можете да прочетете тук

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #37
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Е няма начин да си сложа газ на колата - 1. гаранцията пада, 2. заема място, 3. Пробега е значително по-малък. 4. за мен е опасно, 5. и в нас и в офиса съм в подземен гараж където е забранено за коли с газ. Не съм привърженик също и на никакви aftermarket модификации.За остатъчната ст-ст - не се безпокой ще се купуват дизели и за в бъдещете, поне докато електричките не станат удобни за ползване.
  • #36
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до: Петров ( преди 10 години )
    Би ли споделил колко ти е извънградския и колко градския разход на гориво, за да ти е 4.7 средния без климатик? И не забравяй, че в този форум има хора, които се занимават професионално с нови и употребявани автомобили и със сигурност имат много повече опит от теб.
  • #35
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    @Honda Power - познавам такъв - аз самият от шкода октавия бензин на VW дизел :)
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Иначе когато купувах пасата много ме издразни супер високата надценка на дизела (около 5500 по ценова листа или около 5 след отстъпките), но в крайна сметка за мойто ползване дизела се оказа по-подходящ.Тъй като имаш Golf 7 - знаш принципно за колко добра кола става въпрос - много безаварийни километри и на тебе и да и се радваш всеки ден :)
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Петров - съгласен с теб - много хора купуват дизели без да са си направили сметката, но по принцип българската психология е да дадеш накуп повече в началото и после се кефиш, че даваш по-малко.Иначе по отношение на "проблемните" дизели и мен ме съмнява да са само VW. Ако са само те наистина да ги накажат жестоко.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бензиновия автоматик е по икономичен от ръчката - той е 7 ст. При дизелите (с изкл. на 240 к.с. мотора) е 6 ст. и са малко по лакоми от ръчките.
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Може да има разлика с рапида, но за бензин vs. дизел не съм съгласен. Тествал съм 1,4 TSI спрямо 2.0 TDI и при Golf i при Passat. Разликата в разхода е 2,5-3 л. (поне при пасата) Ако закачиш ремарке или го натовариш отгоре разликата става още по голяма. Въртя по около 40К км/година. Ценово разликата при мен е около 2500 лв/година * 4г. =10 000 лв. Разликата в покупната цена е около 5000 лв. При продажба след 4 години дизела е 2-3К по скъп - демек тотал 8К в + на дизела.
  • #30
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не съм Петров, но понеже и мен много пъти са ме обвинявали, че колата ми не е тази която твърдя предлагам вместо снимки да се видим на по кафе, да си покажем колите и талоните и да спрете веднъж за винаги с тия глупости.Какво ще кажете? 17:00 на OMV Бояна? Желаещи?
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    @Петров - разликата е, че моя golf 7 дизел с почти двойни коне (150) и автоматик, харчи незначително повече от твоя, но има много по-добра динамика. Карал съм на пробно шофиране Skoda Rapid с този двигател и ми даде 9/100 - естествено не е среден разход и го понастъпвах на градско. Golf-а ми никога не е минавал над 8. При магистралното разликата е още по голяма заради това, че 1,2 е с 5ст. скоростна кутия (или поне рапида беше така)
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Толкова голям проблем ли е наистина да ги мерят с мобилни у-ва в реална експлоатация? Със сигурност може да се намери полигон където всички модели ще са при равни но близки до реалните условия.Или може би автомобилното лоби въобще няма интерес от това? Например гледаш, че сегашната ти колка харчи X л/100 и четеш, че новата харчи 2-3л по-малко и си викаш я да я купя-лизинга ще го покрия с разликата в разхода. После се оказва различно