IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

2,8 млн. са засегнатите коли на Volkswagen в Германия

За България все още няма данни за броя и моделите

2,8 млн. са засегнатите коли на Volkswagen в Германия

2,8 млн. са засегнатите коли на Volkswagen в Германия
Снимка: Ройтерс

В Германия от манипулацията на данните за вредни газове са били засегнати 2,8 млн. автомобили, заяви федералният министър на финансите Александър Добриндт.

Федералните власти са поискали от Volkswagen да поясни дали манипулиращият софтуер може да бъде отстранен. Това трябва да стане за сметка на компанията, поясни Добриндт.

По-рано той каза, че са били манипулирани не само дизелови леки автомобили, но и лекотоварни автомобили. „"Според текущата информация, освен леки автомобили, лекотоварни търговски превозни средства също са засегнати от незаконната манипулация на емисиите на дизеловите двигатели", каза Добриндт, без да споменава детайли.

Според информация на VW от предишните дни около 11 млн. коли с вграден манипулиращ софтуер се движат по пътищата, също и в Европа. Към момента обаче няма пълен списък на засегнатите модели.

Все още не е известен и броят на моделите в България, които биха могли да са засегнати.

Повече за скандала можете да прочетете тук

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #57
    1 rate up comment 1 rate down comment
    mmm ( преди 9 години )
    ДА бе ще подпишат,после трябва да изкупят квотите на всички останали...пък и тях кой ги проверява!
  • #56
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Точно това, че висшето ръководство е игнорирало сериозни предупреждения не ви ли говори нещо? Не мислите ли, че ако са имали реална представа за какво става въпрос щяха да потулят набързо нещата? Истината винаги е някъде по средата.И четейки по темата ето едно изследване по марки за разликата межу реалността и тестовете:http://***.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/carmakers-failure-infographic.pdf
  • #55
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пропагандата на Обама очевидно е по-силна от пропагандата на Меркел....
  • #54
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Скандалът с VW: Фирмата Бош е предупредила за незаконния софтуер още през 2007 г.Техник от Фолксваген алармира през 2011 г. ръководството на концерна за престъпната практикаМанипулирането на стойностите на вредните емисии при двигателите на дизеловите автомобили на Фолксваген нито е било случайно, нито неволна грешка. Това става ясно от последните разкрития около скандала, разтърсил из основи най-големия в Европа автомобилен концерн.Още през 2011 г. техник от Фолксваген установява недопустимо манипулиране на вредните емисии и незабавно подава сигнал до ръководството, съобщи днес в. Франкфуртер алгемайне. Изданието се позовава на източник от надзорния съвет на VW, както и на течаща в момента вътрешна ревизия на концерна. Тя е започнала след подаден сигнал, че е имало предупреждение от 2011 г., направено от въпросния техник писмено.Нещо повече. Ръководството на Фолксваген е било предупредено далеч по-рано - още през 2007 г., разкрива неделното издание на Билд Билд ам Зонтаг.Същата година реномираната фирма Бош, която е даставчик и на VW, писмено уведомява ръководството на автомобилния гигант в никакъв случай доставената от нея техника и софтуер да не се използват за манипулиране на вредните емисии в режим на движение. От Бош изрично са посочили, че предоставеният софтуер е предназначен единствено за изпитания, в никакъв случай не и за монтиране при автомобили с дизелови двигатели. Ако се вярва на Билд ам Зонтаг, от Бош са предупредили VW, че планираното монтиране на софтуера в коли е противозаконно.Дори и последното да не е вярно от Бош да са били уведомени за такъв план, сигурното е, че от фирмата изрично са предупредили, че предоставят софтуера единствено за лабораторни изпитания.От Бош отказват коментар поради течаща вътрешна ревизия във Фолксваген, както и заради заведено в САЩ и други държави следствие във връзка с установените престъпни действия на Фолксваген. От там вече признаха, че с въпросния софтуер са били манипулирани 11 милиона дизелови автомобила с марката VW в световен мащаб.Босът на концерна Мартин Винтеркорн миналата сряда беше принуден да подаде оставка. Ден по-късно стана ясно, че само в Германия продадените манипулирани автомобили са 2,8 милиона.Начело на концерна с 600 000 заети от петък е Матиас Мюлер, досегашен бос на Порше. В публично изявление след избора му той увери, че в нито един момент не е била застрашена сигурността на автомобилите, нито тази на клиентите, но се врече случаят да бъде изцяло и прозрачно разнищен.Че скандалът ще бъде изяснен с всички произтичащи от това последствия, включително глоби в милиарди евро, е ясно. Дали Мюлер ще успее да възвърне доверието в марката Фолксваген, засега никой не може да прогнозира.
  • #53
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пичове - карайте си Примусите и новия внос на газ, радвайте им се. Не знам защо сте толкова чувствителни към дизелите или изобщо към немските коли. Никой не ви кара да ги купувате. Живейте си живота и оставете другите да си го живеят. Ако сте толкова обсебени от опазването на околната среда-смачкайте ги тия с 15-30 годините неизправни коли които цапат най много. Тука се хванахте за VW 2015 г.-квито и шашми да са правили са 100 пъти по еко от 95% от колите тук.
  • #52
    0 rate up comment 8 rate down comment
    ммм ( преди 9 години )
    Абе пидж ти в какъф филм си ? Какво си разкрил? Я надигни полата на мама и се покажи, че ти е тъмно май...
  • #51
    2 rate up comment 11 rate down comment
    ммм ( преди 9 години )
    Кой ти е цапал свещенния приус бе момче?!? Или четеш нещо между редовете или ти е заложено някаде да се заяждаш просто... "цапал" съм единствено и без това мръсните горива . Да, не ми е лесно наистина да обяснявам на някакъв поклонник,какво точно съм имал в предвид при положение , че при засичането на думичката " приус" той моментално почва да се пъне и да ми вади от 9 дола вода ... и то а неща които поне в този сайт са дъвкани не еднократно
  • #50
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Аха, значи си против даунсайзинга и измислените технологии, обаче въпреки това не пропускаш да оцапаш точно Приус, който е перфектния пример срещу тях. Е, не ти е лесно и на тебе..
  • #49
    1 rate up comment 8 rate down comment
    ммм ( преди 9 години )
    Е знаех си , че ще се хванете за " великия" приус... съвсем друго имах предвид.. знам , че върви и с царули ..! По принцип и друг съм писал., че една от пречините за завишаяането на някои вредни емисия е точно " даунсаузинга" и високата компресия и " турбозацията" също.
  • #48
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Ами ако тука направят подобен тест и приуса може да даде 30-40 пъти над нормата"И как точно ще стане това? Приуса е с порт-инжектори и ниска степен на компресия 8:1. Каквато и мизерия да му сипеш в резервоара, пак ще има ниски емисии на сажди и азотни окиси.