IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шварценегер: Бесен съм на Volkswagen

Бившият губернатор на Калифорния вече си имал проблеми с концерна

Шварценегер: Бесен съм на Volkswagen

Скандалът с неверните данни при дизелови автомобили на Volkswagen Group достигна и до ушите Арнолд Шварценегер. Бившият губернатор на американския щат Калифорния изрази в своя профил във FaceBook възмущението си от шашмите на концерна, като разкри и минали главоболия с управата му.
Шварценегер: Бесен съм на Volkswagen
Снимка: Ройтерс

"Бесен съм на Volkswagen", написа Шварценегер в поста, който към момента има над 24 000 харесвания. "Помня, че когато приемахме закона за вредните емисии на щата Калифорния, Volkswagen ни заплаши със съд. По-късно от концерна поискаха среща, на която ги попитах защо не произвеждат електрически коли. Те заявиха, че предлагат "чист дизел". А аз им отвърнах - "Щом е толкова чист, пийте от него пред мен", разкри роденият в Австрия американец.

Шварценегер написа още, че се надява автомобилните компании да си извадят поука от случващото се и то да не се повтаря. "Хората искат чисти автомобили и няма да приемат нищо различно", заяви още той.

Проблемът с дизеловите коли на Volkswagen Group разкри по-рано тази седмица Агенцията за защита на околната среда на САЩ - EPA. Става дума за нелегален софтуер, който отчита кога колата преминава през екологичен тест и намалява реалния й резултат - с между 10 и 40 пъти. Към момента е ясно, че броят на засегнатите машини в световен мащаб достига 11 млн.

Концернът е заплашен от рекордната глоба от 18 млрд. долара в САЩ, като вече стартира разследване и в други страни по света.

Шварценегер е изявен защитник на околната среда. В същото време обаче не крие и любовта си към огромните машини с мощни двигатели. Един от автомобилите в автопарка му е Bugatti Veyron - най-бързата кола в света, която е дело именно на Volkswagen Group.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #16
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това че VW са излъгали за екологичните норми не прави дизела лош. Има дизели на други поизводители и мен лично ме кефи да карам 6 цил. дизел повече от 4цил. бензин. Освен разхода ме кефи и усещането от въртящия момент.
  • #15
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 10 години )
    Умре ли VW, умират и дъщерните фирми като Skoda, Seat, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Ducati, MAN, Scania и Neoplan. А това са бая работни места, доходи от данъци и т.н. Не мисля, че ще бъде допуснато ...
  • #14
    23 rate up comment 11 rate down comment
    Most_Wanted ( преди 10 години )
    Високотехнологичните нации САЩ и най-вече Япония си карат само корабите с дизел. Там като спреш на бензиностанция колонката с дизела просто липсва. Не разбирате ли че само в Европа си тракаме с дизелчетата и си мислим, че като надуй турбинката и колата върви много, докато от ауспуха излизат черни кълбета с дим.
  • #13
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Споко бе! Комсомолката баба Меркел ще им налее милиарди държавна пара и пак ще се оправят. Винаги са го правили и пак ще го направят с тази полудържавна селска фирма. По време на кризата преди години им наляха милиарди и в същото време гръмна скандала с подкупите, проститутките, разточителните пиршества и черните каси. Тогава бързо ги покриха нещата, но сега няма как да го направят. Тях не ги съжалявам, но съжалявам заблудените им фенове, които им вярват, а някой дори продължават да го правят!
  • #12
    17 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Арни е пълен лицемер - кара автомобили със възможно най висок разход и вредни емисии, но иначе много приказва.Американското законодателство е направено да защитава местното производтсво. Дизеловите вариант на VW не се произвеждат в САЩ и затова ги гонят.
  • #11
    15 rate up comment 4 rate down comment
    а7 ( преди 10 години )
    Направо им разказаха играта, следва и други личности, правителства и държави да се обединят заради скандала и това може да доведе "VW" към своят крах. Нелепо е да се мисли, че вече няма да виждаме коли от групата, но като се отдръпнат всички акционери и спадне доверието на хората могат да изпаднат в ситуацията на "GM"от преди няколко години!
  • #10
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Винаги съм го казвал и пак ще го повторя, че ВАГ дърпат световната автоиндустрия назад. Нагледното доказателство е този скандал. До сега успяваха по някакъв начин да покрият скандалите в които се забъркваха, но вече прекалиха и настъпиха мотиката с всичка сила. Всяко нещо на този свят се връща. Да ги закриват най-добре и да се приключва с тази фирмичка на пропагандата. Надявам се в Китай също да започнат разследване! Тогава ще стане наистина интересно...
  • #9
    12 rate up comment 5 rate down comment
    L. ( преди 10 години )
    Грандиозен скандал - друг коментар вямам.
  • #8
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сега Сузуки да ги купят и работата ще се оправи!
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    *** ти наистина ли го разбираш буквално? След като не си чел, на теб няма ли кой да ти обясни с какво замърсява дизеловият двигател? Прочети и след това драскай по форумите. Кому е нужно всичките тез сложни филтри и системи,които не са особено ефективни за покриване на еко нормите, защо ще пречистваш скъпо и усложняващо един морално остарял двигател вместо да произвеждаш чисти хибриди,които нямат нужда от допълнителни филтри? Що за логика? Освен липса на инженерни способности?