IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шварценегер: Бесен съм на Volkswagen

Бившият губернатор на Калифорния вече си имал проблеми с концерна

Шварценегер: Бесен съм на Volkswagen

Скандалът с неверните данни при дизелови автомобили на Volkswagen Group достигна и до ушите Арнолд Шварценегер. Бившият губернатор на американския щат Калифорния изрази в своя профил във FaceBook възмущението си от шашмите на концерна, като разкри и минали главоболия с управата му.
Шварценегер: Бесен съм на Volkswagen
Снимка: Ройтерс

"Бесен съм на Volkswagen", написа Шварценегер в поста, който към момента има над 24 000 харесвания. "Помня, че когато приемахме закона за вредните емисии на щата Калифорния, Volkswagen ни заплаши със съд. По-късно от концерна поискаха среща, на която ги попитах защо не произвеждат електрически коли. Те заявиха, че предлагат "чист дизел". А аз им отвърнах - "Щом е толкова чист, пийте от него пред мен", разкри роденият в Австрия американец.

Шварценегер написа още, че се надява автомобилните компании да си извадят поука от случващото се и то да не се повтаря. "Хората искат чисти автомобили и няма да приемат нищо различно", заяви още той.

Проблемът с дизеловите коли на Volkswagen Group разкри по-рано тази седмица Агенцията за защита на околната среда на САЩ - EPA. Става дума за нелегален софтуер, който отчита кога колата преминава през екологичен тест и намалява реалния й резултат - с между 10 и 40 пъти. Към момента е ясно, че броят на засегнатите машини в световен мащаб достига 11 млн.

Концернът е заплашен от рекордната глоба от 18 млрд. долара в САЩ, като вече стартира разследване и в други страни по света.

Шварценегер е изявен защитник на околната среда. В същото време обаче не крие и любовта си към огромните машини с мощни двигатели. Един от автомобилите в автопарка му е Bugatti Veyron - най-бързата кола в света, която е дело именно на Volkswagen Group.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #36
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Разбирачев ( преди 10 години )
    Крадеца вика дръжте крадеца!Малко е смешно точно американците да радеят екология при положение че колите които карат харчат и замърсяват поне с 50% над нашите.На дали Хъмъра на Арни е по екологичен от който и да е дизел на ФВ.Проблема е в надменноста.ФВ от 5-6г дават нереално ниски разходи на колите си.3.3 за дизелов Голф и 4.6 за бензинов.Ясно е че е менте но досега всички си правеха оглушки.Е видов денп дойде!
  • #35
    6 rate up comment 5 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    Значи.. правителството на Меркел знаело от юли пък тва на САЩ не а.... ?бухахахаха
  • #34
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    "Транспортният министър Александер Добринд отхвърли обвиненията, че правителството не е следяло добре автомобилната индустрия. "Да бе, "следяло" е, ама чрез измислените си тестови процедура, които ВАГонетките са програмирали да заобиколят. Факт е че след доклада за многократното превишаване на емисиите от 2014-та, американците агенции се задействаха, а европейските се ослушват.
  • #33
    12 rate up comment 7 rate down comment
    ABC ( преди 10 години )
    И накрая какво излезе - плюхте е меко казано всички японски марки! До няма и къде ги плюхте.Водороди, хибриди, ел - ***, грозни... и т.н. Със всеки изминал ден се убеждавам в едно - светлинни години пред всички останали!
  • #32
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Какви 160 литра? Казах че средния показател е 110 грама/километър, при занижени количества междуу 10 и 40 пъти, се получава от 1,2 килограма/километър, до 4,4 килограма/километър.
  • #31
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Най строгите норми за изгорели газове винаги са били в щата Калифорния.Преди доста време единствената марка която ги покриваше беше Хонда.
  • #30
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Най големи емисии на NOx има при изгарянето на тежките фракции. Т.е. барутниците в БГ без значение дали са дизели, LPG, CNG или бензини отделят огромно количество NOx защото горят и масло и/или много често не работят при правилната температура.
  • #29
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Оня със сметките за вредните емисии - искаш да кажеш че голфа харчи 160 л/100 ли? Вникни малко повече в информацията - няма отклонения в CO2 има в NOx. CO2 e пряко зависим от разхода на гориво.Най големия замърсител с NOx са корабите. Един единствен кораб замърсява колкото 5 000 000 (пет милиона) автомобила. NOx влияе силно в/у изстудяването на земята има неясни последствия за климата.
  • #28
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Между другото не само ФВ са виновни, а са виновни и тези, които до сега ги толерираха. Това са немската държава, контролните и органи, Меркел и държавите от общността, които си затварят очите под диктата на локомотива (дизеловият) на европейската икономика. Да не забравяме и другите далавери и корупционни скандали на Адидас, Сименс, Бош и Мерцедес, които доста бързо отшумяха и естествено нямаше последствия. Не само ФВ, а и всички по-големи немски фирми трябва да се проверят щателно!
  • #27
    28 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Екологичните норми в ЕС са по-строги, отколкото в САЩ. Ако и тук са лъгали - пиши ги бегали.Това изобщо не е истина. В ЕС се мери СО2, за да могат да се толерират дизелите. В САЩ се мерят всичките вредни вещества, които излизат от ауспуха. Точно поради тази причина дизелите нямат шанс там. Поради същата причина, дизелите пък нямат абсолютно никакъв шанс в Япония. Там не правят явно корпоративни закони, като в ЕС или поне не толкова силно изразени, а наистина замерват вредните емисии.