IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо германците не харесват Tesla?

Електрическият седан остава далеч зад немските си конкуренти

Защо германците не харесват Tesla?

В САЩ производителят на електрически автомобили Tesla Motors Inc. се превърна в култ заради мощните екологични автомобили, които предлага. На най-големия пазар в Европа - Германия, потребителите обаче трудно приемат американската марка, пише Bloomberg.
Защо германците не харесват Tesla?
Щандът на Tesla на салона във Франкфурт не привлича особено много посетители. Снимка: Ройтерс 

Едва 958 екземпляра от струващия 81 800 евро електрически седан Model S са реализирани на германския пазар за първите 8 месеца на годината, сочи статистиката на KBA. Докато сходният по цена Mercedes-Benz S-Class може да се похвали с 5 149 продажби за същия период. Дори малката електрическа кола на BMW - i3, изпреварва по продажби Model S с цели 30%, сочи информацията.

Конкуренцията на американския производител на електромобили е очевидна и на протичащото в момента изложение във Франкфурт. На щанда на Tesla липсва очакваният кросовър Model X, като сцената е запълнена от различни по цвят седани Model S. В същото време Audi демонстрира екологичния кросовър E-tron Quattro concept, Porsche заяви, че ще пусне на пазара електрическия Mission E до пет години, а BMW обеща да разшири линията си от екологични автомобили.

Tesla определено пожъна значителен, но кратък успех на пазари като Холандия и Норвегия. За да затвърди позициите си в Европа обаче, американската компания трябва да се справи с конкуренцията на цели три германски марки, смята Стефан Братцел, директор автомобилен мениджмънт в университета за приложни науки в Бергиш Гладбах, Германия. "Ако Tesla пожъне успех в Германия, ще може да го направи навсякъде," смята експертът.

Настоящото положение на
Tesla лесно може да се види на салона във Франкфурт. На щанда на компанията е спокойно и рехаво откъм посетители, докато в залите на германските компании е пренаселено от посетители.

Американският производител все пак не е загубил амбицията си, като заяви, че успехът на конкурентите ще му помогне в дългосрочен план. „За да постигнем крайната си цел, а именно хората да карат електрически превозни средства, имаме нужда от сътрудничеството на производителите на конвенционални автомобили. Когато видите, че компании като Porsche или BMW заявяват своя ангажимент към електрическата мобилност, това е доказателство за това, което ние опитваме да правим", заяви говорителят на Tesla Рикардо Рейес.

Въпреки усилията на Tesla обаче потребителите в Германия са склонни да се доверят на местни марки. В допълнение към това, Tesla не попълни свободната позиция за шеф на продажбите в Европа и също така няма планове да разширява мрежата си от зарядни станции в Германия.

Tesla е доставила около 7 100 електрически коли в Европа и 11 700 в САЩ през първото полугодие, сочи статистиката на американската агенция IHS Automotive. Според един от анализаторите й - Карлос да Силва, ще минат години преди Tesla да се наложи на пазара в Европа.

"Дори Model X, чиито доставки ще започнат тази есен, няма да промени ситуацията, тъй като кросовърът ще бъде твърде голям и скъп, за да генерира голям брой продажби. Истинският растеж за Tesla може да дойде с Model 3 - по-компактен автомобил, който се очаква да струва около 35 000 долара", смята да Силва.

Tesla Motors Inc. съобщи, че продажбите й в Европа за първата половина на годината са се покачили с над 50%, като основна заслуга има пазарът на Норвегия. В страната се предлагат щедри субсидии, както и безплатни паркиране в платени зони, зареждане и шофиране в бус лентите. Броят на електрическите автомобили на пътя се е утроил спрямо 2013 г. и достига до 50 000. Правителството на Норвегия обаче обяви, че постепенно ще започне да намалява стимулите през 2018 г., което може да сложи край на успехите на Tesla в страната.

Тагове: Tesla
0 от 500
  • #19
    15 rate up comment 9 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    И ти сляпо вярваш на няква американска агенция...може и да е вярно но само факта ,че информацията е на американска нещо си съмненията са повече от наложителни!
  • #18
    17 rate up comment 5 rate down comment
    пора ( преди 10 години )
    Ако е на цената на нова S класа е ясно защо не я купуват...
  • #17
    19 rate up comment 1 rate down comment
    д-р. Куртев ( преди 10 години )
    ..ще,...ще,....обещават !
  • #16
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И какво от това че ползва батерия на Самсунг. Също така ползва електроника на Бош, дюзи на Конти, съединители на Лукас, компресори на Денсо и още една камара части на подизпълнители...Останалите производители не правят ли същото?Естествено че развиват, но ги пускат когато трябва...
  • #15
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Audi демонстрира екологичния кросовър E-tron Quattro concept, Porsche заяви, че ще пусне на пазара електрическия Mission E до пет години, а BMW обеща да разшири линията си от екологични автомобили.Обещавам,че ще пусна по един милион на всички ,а на някои ще ги разширя на пет милиона $ ! В бъдеще !!
  • #14
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    То е ясно как ще стане - ще си напазаруват технологиите наготово и ще ги пробутат за свои. е-Голфа например ползва батерии на Самсунг, ама това не го пише ФВ в никоя от рекламните партенки.
  • #13
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да бе те немците сега спят докато другите развиват тия технологии и после изведнъж дойчовците ще станат най-добри. Как точно ще стане че не се сещам.
  • #12
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Вурщлиц ( преди 10 години )
    Козата си иска пръч, немеца си иска вурст. Те това е причината.
  • #11
    18 rate up comment 20 rate down comment
    Разбирачев ( преди 10 години )
    Не е риба не е рак що е то?Тесла! Самата идея за луксозен електромобил е идиотска.Това е все едно Бугати Вейрон с газова уредба.Да некоя родна мутра със сигурност би го направила но не и прагматичните немци.Идеята на ел.колата е преди всичко икономия а не екология или лукс.Всъщост ако тока се произвежда от въглища СО емисиите са по големи от дизелов вариянт.Истинската идея е че петрола свършва до 50г независимо от сегашната му ниска цена и трябва заместник.Тесла е просто украшение за новобогаташ
  • #10
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    БМВ и Мерцедес да не би да си имат собствени банки? това за гниенето как го вкара в уравнението изобщо не се разбра - Тесла дава 8г гаранция на колата. в Манхайм има лудница изглежда и са ти дали достъп до интернет..