IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Че статията е рекламна и поръчана от Тойота е ясно (това не гарантира че е лъжа) НО в сайта toyotalongmile нещо странно:"can potentially save slightly over ?1,000 compared to a vehicle equipped with a conventional petrol engine over the 3 years; of those savings around ?450 are savings on tyre replacement costs." - излиза че спестяването идва от гимите?! Някой от Тойотаджиите да обясни как точно се пести от гуми при хибридите
  • #10
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    АДАК всяка година правят изследване за цената на изминат километър на всеки автомобил в Германия с продажби над 10 000 бр. Най-евтино излизат като цена на изминат км.хибридите на Тойота.Ауто Билд също направиха подобно изследване миналата година. И там хибридите на Тойота са на първо място. Добре де от Тойота всички ли са ги подкупили? И то точно пък в Германия, където си толерират техните коли. Истината за добрите хибриди на Тойота излезе наяве, колкото и да не им се иска на някой.
  • #9
    16 rate up comment 18 rate down comment
    Димитър ( преди 10 години )
    За първи път в живота си пиша коментар в този сайт.Да, разбирам ги Королите, защото във фирмата в която работя имаХме 39 Авенсиса и 8 Короли. Гледахме да купуваме Приуси уж за по-евтино и още тогава осъзнахме грешката която ще направим (Хибридът в настоящия му вид е капан за наивници).Понастоящем използваме само Пасати.А ти си един жалък злобар и комплексар!
  • #8
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нали знаете, че в Англия, Германия и т.н. само от годишния данък пестят много пари с хибридите дори? Като сложиш разхода, много по-ниските разходи за поддръжка и обслужване и разликата се стопява,както са казали хората за точно 3 години. Обаче примитивните ви мозъци не могат да смятат явно и дори не знаят как и какво да смятат...Жалки Вагонетки, пак пищят на умряло ХахАхаХА
  • #7
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Вие май не разбирате, че това е след като се калкуира по-високата цена за закупуване на хибрида? Демек за тези 3 години са компенсирали по-високата цена в началото та дори са и спестили !Така че вагонетко няма какво да ни обясняваш, че за тия пари нямало смисъл.
  • #6
    13 rate up comment 12 rate down comment
    до: Димитър ( преди 10 години )
    Я какво стана, онзи ден се казваше Роско Боско, сега си Димитър, а вчера беше Петров. Не броя писането ти, като Анонимен и другите ти имена. Под всяка статия на Тойота си много активен. А хибридите ги разбираш толкова много, че направо се чудя дали не си ти създателя им.Хайде сега марш в сайта на Тойота и пак хубаво гледай цените! Сложи същите екстри, които ги има Приус и смятай! Корола ми сравнява с Приус?! Ти в ред ли си? Не са в един клас момченце. Аурис е в класа на Корола. Хайде смятай!
  • #5
    17 rate up comment 12 rate down comment
    Димитър ( преди 10 години )
    Навремето бях добър по математика и реших да се поупражнявам на дърти години. Направих една елементарна сметка - взех за пример автомобилите на Тойота:Корола, Авенсис и Приус (цените ги има на сайта им). Приусът е с 20000 лв. по-скъп от Королата и 11000 от Авенсиса. Колкото и да го караш, колкото и да пести хибрида, при тази покупна цена НИКОГА няма да си избиеш парите дадени за него. Разликата в горивото е 2 литра на 100 км при бензин и 0,3 литра на 100 при дизел. Абсолютно неизгодна покупка.
  • #4
    19 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не знам дали от българското представителство на Toyota са подвели журналиста или той не е превел нещо както трябва, но от сайта който са цитирали става ясно, че проучването е на (или по поръчка) на Toyota.Представя го Claus Keller, Toyota Geschаftskunden Service.Но предполагам никой не е учуден-Toyota e само рекламен маркетинг без покритие-явно още работи.
  • #3
    28 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    При цени на автомобилите от 76 000 лв. и нагоре, едва ли има някакво значение, че за 3 години си спестил 2000 лв.
  • #2
    29 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Странно къде ли в класацията са хибридите на порше - май само в шоурумите на марката.Това е за 1вите 3 години, а там се избива по-високата цена през следващите 3 години спестените пари са в пъти повече, а и заболелите от рак на белия дроб също в сравнение с канцерогенните дизели на немците.Между другото много бързо трябва да вкарат изискване в София да не се движат дизели без ДПФ и коли без катализатори, че *** масово дими повече от нафтова печка на село!