IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #31
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Комплект чисто нова оригинална батерия струва около 8000 евро. Изкарва около 7 години. "Ми супер, при положение че гаранцията на батерията е 8 години, значи на 7-мата година получаваш нова батерия безплатно. Как ли не са фалирали Тойота досега не знам само с толкова много сменени гаранционно батерии?
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Това последното направо е необяснимо, плъг ин може да не види и капка бензин ако се кара само градско,"Може, ама началната му цена е такава че излиза по-скъпо.
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "А, хубаво, и защо според тебе е така? Защото хибридната технология на тойота е проблемна или защото..."Ами Митко ви пита вас! Защо бензинов Лексус на старо е на цената на хибриден (при положение че като нови, хибрида е бил по скъп).
  • #28
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да се смее ли човек или да плаче, Като започнем още от тук:"" сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota.""и стигнвем до ""Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конглокент и 160 евро в сравнение с бензинов""А за финал и това ""единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо"" Това последното направо е необяснимо, плъг ин може да не види и капка бензин ако се кара само градско, цяло чудо е как излиза по-скъпо да караш само на ток? Не мога да си представя, колко още по-скъпо е да караш Тесла??
  • #27
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Кьорчо, написал съм GS300, а не GS300H. "А, хубаво, и защо според тебе е така? Защото хибридната технология на тойота е проблемна или защото редностатистическия купувач си мисли че е защото редовно му промиват мозъка?И какво толкова пише срещу хибридите на Лексус по форумите, че нещо не се сещам, въпреки че съм участник и притежател?
  • #26
    8 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Немските фенчета не могат да вземат решвние. Мухахаха. Японците правят най-високотехнологичните автомобили. Примирете се. Хахаха.
  • #25
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Димитър ( преди 10 години )
    Коко, помисли добре преди да го направиш. Комплект чисто нова оригинална батерия струва около 8000 евро. Изкарва около 7 години. Струва ли си тези 16000 лева отгоре икономията която ще направиш? С тези пари бая гориво ще налееш, бая километри ще минеш...
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    коко ( преди 10 години )
    ами аз ще си взема нов внос хибрид, няма да купувам нов!
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до: До Приус ( преди 10 години )
    Естествено, че зависи от стила на каране, но до известна степен. Много зависи и от колата. Примерно, какъвто и стил на каране да притежаваш, няма как да ги докараш километрите на Приус с едни накладки и дискове на друг автомобил, нали!Същото и е и с разхода. Може много икономично да караш, но ако колата не е икономична няма как да докараш разхода на Приус. Така, че не само от шофьора зависи.
  • #22
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ало...Човека ти сравнява GS300 (от 2006) (бензин, не хибрид) с GS450H (от 2006) (хибрид)........СЕЩАШ СЕ НАЛЕЕЕ?! СЕГА СМЕШНО ЛИ ТИ Е, ЗАШОТО НА МЕН ДА!ХА-ХА-ХА