IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #21
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Димитър ( преди 10 години )
    Кьорчо, написал съм GS300, а не GS300H. Сравнявам стандартен бензинов мотор с хибриден автомобил... Стандартният GS300 се продава втора ръка от много време насам, моделът излиза 2005 г.Много комплекси си събрал моето момче, излез малко навън да те види слънце, събери се с момичета - помага.
  • #20
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Не случайно GS450Н е по-евтин от GS300 на 6-7 годиин. Защо е така?"Брех, кога го пуснаха тоя GS300h миналата година, кога минаха 6-7 години че да му видиш цената на старо? Аа, сещам се - ти пишеш от паралелната вагонетска реалност в която годината е 2021, нали? Ха-ха!
  • #19
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Който желае - да направи справка в прегледите на качеството на аутобилд - в последните 15 години победителите са тойота, мазда, хонда и хюндай. Последният качествен модел на ФВ беше имиджовият голф 5, но го спряха много бързо от производство - прекалено скъпо им излизаше.
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До Приус ( преди 10 години )
    Колега, колко ще ти издържат накладките много зависи от стила на каране. От снимката на разхода ти се вижда, че караш изключително икономично, но това е много повече твоя заслуга отколкото на самия автомобил.В семейството имаме градска кола и такава която я ползваме и за града и за уикендите. На градската(ползва я нежната половинка) за 70К км не сме сменяли накладки. На извънградксата ги сменяме на 40К. заради динамично каране с висока скорост, сериозно натоварване и теглене на ремарке.
  • #17
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Който разбира от коли си взима японско. От европейските, в момента надеждни са форд и опел. ФВ се трошат през 15 минути, а политиката на ФВ е "прецакай клиента с гаранцията". Все пак ако човек иска ФВ - шкода е най-доброто в концерна, въпреки че ФВ умишлено ги ощетяват.
  • #16
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И ние минахме през toyota (преди 5-6 години) и Opel, но в момента във фирмата сме на Passat за шефове и Octavia за работници :). Всички са доволниВ реалността Toyota са много далече като полезни качества от VW (предполагам и от други марки).Prius е добър за лично самочувствие за хора които не излизат от града но твърдят, че пазят гората.
  • #15
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Приус ( преди 10 години )
    Като собственик на Приус ще ви кажа от какво се пести най-много.1. Накладките издържат над 100 000 км. Моите са в момента на 127 000 км и има още живот в тях.2. Дисковете със сигурност ще изкарат над 200 000 км.3. Нямаш нито един ремък в колата и обслужването е много евтино. Обслужване в Тойота струва 136 лв. Масла и филтри4. От гориво -много е икономичен5. Данък. Плащам 55 лв. на година6. Липса на каквито и да е ремонти. Само наливаш и караш. До сега съм сменил една крушка
  • #14
    7 rate up comment 9 rate down comment
    до: Димитър ( преди 10 години )
    Димитре, вярно е че с това име пишеш за първи път. Много е вярно. Утре ще бъдеш с друго, знам. И с него ще пишеш за първи път, нали! Ако си мислиш, че не ти личи кой си, много се лъжеш ***.Хайде сега измисли някоя нова глупост! Разбрахме, че с математиката не си добре и сигурно в училище си бил от последните. Както и да е, хората, специалистите са смятали и ти дават резултата, но наш *** плюнчи молива, отваря халваджийския тефтер и си прави негови ганьовски сметки. Много си глупав!
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В същия сайт се споменава че пестиш от ауспух не заради хибридната система а заради съдържанието на неръждаема стоманаОсвен това и без това заводските ауспуси живеят по 10-тина години едва ли са много собствениците на нови луксозни коли които кара 10 години да усетят далаверата
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Димитър ( преди 10 години )
    Аз не споря, че е най-евтино цената на километър с хибрид!Но, като вземеш високата първоначална цена на хибрида, липсата на каквито и да били преференции в БГ, животът на акумулаторите/батериите - то няма сметка да се купува, защото никога няма да си избиеш първоначалната инвестиция. Лично аз харесвам Лексус, макар да ме обвинявт, че съм Вагаджия, но прочетете форумите с отзиви на хибридите на Лексус... страшна история е там. Не случайно GS450Н е по-евтин от GS300 на 6-7 годиин. Защо е така?