IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа два нови двигателя D-4D

Агрегатите с обем 2,4 и 2,8 литра предлагат водеща в класа термична ефективност от 44%

Toyota показа два нови двигателя D-4D

Подробности за анонсираните наскоро два нови дизелови мотора разкри японската компания Toyota. Агрегатите имат обем от 2,4 и 2,8 литра, като са предназначени съответно за Land Cruiser 150 и Hilux.

По-малкият агрегат развива мощност от 150 к.с. при 3400 об/мин, а максималният му въртящ момент от 400 Нм е наличен между 1600 и 2000 об/мин. Още при 1200 об/мин шофьорът има на разположение 330 Нм.

По-големият 2,8-литров мотор предлага 177 к.с. при също 3400 об/мин. Максимланият му въртящ момент е 440 Нм и се постига между 1600-2000 об/мин., а при 1200 об/мин са налични 370 Нм.

Към момента липсват конкретни динамични характеристики на Land Cruiser 150 и Hilux с новите мотори, но все пак става ясно, че агрегатите отделят в атмосферата с до 30% по-малко вредни емисии в сравнение с предшествениците си.

"За първи път в света в употреба влиза технологията за изолиране на топлинния обем (TSWIN), която прави 2.8-литровия 1GD-FTV двигател един от най-термоефективните агрегати, предлагани на пазара, с термична ефективност от впечатляващите 44%", сочи информацията.

Въпреки по-малкия обем в сравнение с текущия 3,0-литров KD двигател, максималния въртящ момент на новия мотор е подобрен с 25%, а разходът на гориво е понижен с 15%.

Новите D-4D двигатели на Toyota разполагат и с още една технология, която се внедрява за първи път - избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси (NOx), един от основните замърсители на въздуха, сочи информацията.

Новоразработеният 1GD-FTV двигател се вгражда в Land Cruiser 150, стартиращ продажби от юни 2015. По-малкият 2,4-литров 2GD-FTV турбо-дизел с директно впръскване, предназначен за Hilux, ще се появи в Европа от втората половина на 2016 г.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #8
    17 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Най вероятно ще е най добръ в класа си защото европейските производители отдавна не правят такива двигатели - съвременните са с по-малък обем и по-виоска мощност и въртящ момент. Или ако са с подобен обем са със 100 коня и 200 нютона отгоре.Тойота ни залъгва с термична ефективност - характеристика която няма никакво приложение в реалността.
  • #7
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Браво ( преди 8 години )
    Тук пръст имат Бмв! Тойота помага за хибридите,Бмв за дизела...уин-уин ситуация.
  • #6
    24 rate up comment 9 rate down comment
    RAV4 ( преди 8 години )
    На някои им звучеше твърде амбициозно, но ето, че Тойота се справиха. Дали това няма да е най-добрият дизел в класа си?
  • #5
    15 rate up comment 17 rate down comment
    shisharkov ( преди 8 години )
    Тойота най-накрая внедриха SCR технологията (премахване на NOx газовете) в техните двигатели.За инфо - другите производители отдавна използват SCR в своите двигатели.
  • #4
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Wow 99% процента елиминирани NOx . Това вече е постижение. В момента фините прахови частици и азотните оксиди са най-големите замърсители на европейските градове. Главно заради необяснимата лансация на ЕС и ЕК на използването на дизели. Тези оксиди водят до дихателни проблеми и лошото при тях е, че седят с дни ниско долу на повърхността където са хората.Браво на тойота, дори в немската игра на дизели ги удрят в земята.
  • #3
    28 rate up comment 7 rate down comment
    1 ( преди 8 години )
    44% термична ефективност? Звучи много добре. Вече и европейските Тойоти ще се продават като топъл хляб.Браво на японците, поставиха си за цел да направят прекрасен дизел и го направиха! Чакаме и хубав автоматик с този двигател.
  • #2
    29 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Копировачите от Германия имат какво да разглобяват и копират вече. Най-добрите дизели разбира се от Япония.
  • #1
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Поздравления Аутомедия, най-накрая публикувахте статия по темата с новите двигатели на Тойота, която е информативна и се базира на факти, а не изсмукани от пръстите предположения!