IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа два нови двигателя D-4D

Агрегатите с обем 2,4 и 2,8 литра предлагат водеща в класа термична ефективност от 44%

Toyota показа два нови двигателя D-4D

Подробности за анонсираните наскоро два нови дизелови мотора разкри японската компания Toyota. Агрегатите имат обем от 2,4 и 2,8 литра, като са предназначени съответно за Land Cruiser 150 и Hilux.

По-малкият агрегат развива мощност от 150 к.с. при 3400 об/мин, а максималният му въртящ момент от 400 Нм е наличен между 1600 и 2000 об/мин. Още при 1200 об/мин шофьорът има на разположение 330 Нм.

По-големият 2,8-литров мотор предлага 177 к.с. при също 3400 об/мин. Максимланият му въртящ момент е 440 Нм и се постига между 1600-2000 об/мин., а при 1200 об/мин са налични 370 Нм.

Към момента липсват конкретни динамични характеристики на Land Cruiser 150 и Hilux с новите мотори, но все пак става ясно, че агрегатите отделят в атмосферата с до 30% по-малко вредни емисии в сравнение с предшествениците си.

"За първи път в света в употреба влиза технологията за изолиране на топлинния обем (TSWIN), която прави 2.8-литровия 1GD-FTV двигател един от най-термоефективните агрегати, предлагани на пазара, с термична ефективност от впечатляващите 44%", сочи информацията.

Въпреки по-малкия обем в сравнение с текущия 3,0-литров KD двигател, максималния въртящ момент на новия мотор е подобрен с 25%, а разходът на гориво е понижен с 15%.

Новите D-4D двигатели на Toyota разполагат и с още една технология, която се внедрява за първи път - избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси (NOx), един от основните замърсители на въздуха, сочи информацията.

Новоразработеният 1GD-FTV двигател се вгражда в Land Cruiser 150, стартиращ продажби от юни 2015. По-малкият 2,4-литров 2GD-FTV турбо-дизел с директно впръскване, предназначен за Hilux, ще се появи в Европа от втората половина на 2016 г.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #38
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    С непосредственото разполагане на катализатора са постигнати по-висока ефективност при отстраняването на вредни емисии, 30% по-малък размер, както и намаляване на отделните компоненти от 18 на 3, което представлява огромно подобрение и опростяване на международното употреба, както и намаляване на тежестта върху природата.1. Следващо поколение термична изолация на дизеловото изгарянеБлагодарение на Технологията за изолиране на термичния обмен (TSWIN) и употребата на покритие на буталата от подсилен със силициев диоксид порест и анодизиран алуминий (SiPRA), загубите от охлаждане по време на процеса на горене са намалени с около 30%. SiPRA е силно изолиращ и бързо разсейващ топлината материал, който е лесен за подгряване и охлаждане.Всмукателният порт е с форма, която драстично увеличава входящия въздух в цилиндрите. В допълнение са разработени и специално чело на буталото с оптимизирана горивна камера, комън-рейл система, която впръсква горивото под по-високо налягане и подобрено управление на впръскването, което разпределя хомогенно горивото в горивната камера. Тези технологии увеличават притока на въздух, което от своя страна позволява висока термична ефективност и ниски вредни емисии.Прецизно пред-впръскване подготвя въздуха в горивната камера преди основното впръскване, за да увеличи аванса на запалване, постигайки стабилно изгаряне дори в най-суровите климатични и природни условия, което от своя страна дава гаранция за тиха работа и висока термична ефективност.
  • #37
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Новоразработените от Toyota D-4D турбо-дизелови двигатели с директно впръскване на горивото вдигат летвата за икономия на гориво, мощност и ниски нива на шум при работа.За първи път в света в употреба влиза технологията за изолиране на топлинния обем (TSWIN), която прави 2.8-литровия 1GD-FTV двигател един от най-термоефективните двигатели, предлагани на пазара, с термична ефективност от впечатляващите 44%. Въпреки по-малкия обем в сравнение с текущия 3.0-литров KD двигател, максималния въртящ момент е подобрен с 25%, въртящия момент при ниска скорост с 11%, а разходът на гориво е понижен с 15%.Новите D-4D двигатели на Toyota разполагат и с още една технология, която се внедрява за първи път: избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси (NOx), един от основните замърсители на въздуха.Новоразработеният 1GD-FTV двигател се вгражда в Land Cruiser 150, стартиращ продажби от юни 2015. Серията от нови двигатели включва и 2.4-литровия 2GD-FTV турбо-дизел с директно впръскване, който намира приложение в новото поколение, който ще стартира продажби в Европа през втората половина на 2016.Характеристики на новите GD двигателиНовите двигатели доказаха своята висока термична ефективност, тиха работа и мощна динамика в най-различни точки по света, включително при екстремно ниски температури до -40
  • #36
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Новите турбо-дизелови двигатели D-4D на Toyota предлагат по-висок въртящ момент, по-висока ефективност и по-ниски нива на вредни емисиив 10:55 на 15.07.2015 от ToyotaРазпечатванеСваляне на информациятаКомпанията планира продукция на 700,000 задвижващи единици годишно, като ще се предлагат в приблизително 90 страни по света до края на 2016 г.
  • #35
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    1.5 по-малко гори туарега. Грешка в предния пост.А вие си чешайте тука езиците с японките
  • #34
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Еееей японцииии пак говорите наизуст, вижте ги двата двигателя в сайтовете за разход на гориво и ще видите че туарега гори 1.5 л. Повече - както е и по каталожни данни. Няма туарег с такъв двигател който да гори толкова .
  • #33
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Туарега гори само че 16,6 ако не се е счупил вече.
  • #32
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ... Ниска мощност и възможно най-ниски вредни емисии...Toyota LC - 3.0 Дизел Мощ. 190 к.сРазход от 7,9 л/100кмКомб. CO2 от 209 г/кмVW Touareg 3.0 ДизелМощ. 204 к.с.Разход 6.6Комб. CO2 от 173 г/кмКъде тука са МИНИМАЛНИТЕ вредни емисии.Абсолютни сектанти сте японопоклонниците.
  • #31
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Обясни ми с конкретни факти за тая Supra...
  • #30
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "отричат ли дизела или не го отричат"тойота когато правеха супра с каскадно турбо германците правеха яйце и гоуф 1 - аре не ставай смешен
  • #29
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Забелязваш ли за какво са разработили дизели и с какви параметри са? Разработили са дизели големи за големите им джипове. Ниска мощност и възможно най-ниски вредни емисии. Другите им дизели са 90% за европа, защото тук са с промити мозъци и искат да се тровят.Отвъд океана и в Япония продават почти изцяло само бензини и хибриди. Така че те пак не залагат нищо кой знае какво на дизелите, затова и сключиха партньорство с БМВ, да ползват техните за европа без да наливат пари в много разработки.