IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа два нови двигателя D-4D

Агрегатите с обем 2,4 и 2,8 литра предлагат водеща в класа термична ефективност от 44%

Toyota показа два нови двигателя D-4D

Подробности за анонсираните наскоро два нови дизелови мотора разкри японската компания Toyota. Агрегатите имат обем от 2,4 и 2,8 литра, като са предназначени съответно за Land Cruiser 150 и Hilux.

По-малкият агрегат развива мощност от 150 к.с. при 3400 об/мин, а максималният му въртящ момент от 400 Нм е наличен между 1600 и 2000 об/мин. Още при 1200 об/мин шофьорът има на разположение 330 Нм.

По-големият 2,8-литров мотор предлага 177 к.с. при също 3400 об/мин. Максимланият му въртящ момент е 440 Нм и се постига между 1600-2000 об/мин., а при 1200 об/мин са налични 370 Нм.

Към момента липсват конкретни динамични характеристики на Land Cruiser 150 и Hilux с новите мотори, но все пак става ясно, че агрегатите отделят в атмосферата с до 30% по-малко вредни емисии в сравнение с предшествениците си.

"За първи път в света в употреба влиза технологията за изолиране на топлинния обем (TSWIN), която прави 2.8-литровия 1GD-FTV двигател един от най-термоефективните агрегати, предлагани на пазара, с термична ефективност от впечатляващите 44%", сочи информацията.

Въпреки по-малкия обем в сравнение с текущия 3,0-литров KD двигател, максималния въртящ момент на новия мотор е подобрен с 25%, а разходът на гориво е понижен с 15%.

Новите D-4D двигатели на Toyota разполагат и с още една технология, която се внедрява за първи път - избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси (NOx), един от основните замърсители на въздуха, сочи информацията.

Новоразработеният 1GD-FTV двигател се вгражда в Land Cruiser 150, стартиращ продажби от юни 2015. По-малкият 2,4-литров 2GD-FTV турбо-дизел с директно впръскване, предназначен за Hilux, ще се появи в Европа от втората половина на 2016 г.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    И какво толкова като си навъртял 107к км с Аурис. Това много ли е? Аз с моята купена нова в момента на 7г имам 104к км, 2 крушки, една подгревна свещ? Не е Тойота естествено И това какво показва?
  • #47
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тойота Аурис 2.0 д4д на 5 г. и 107 000 км. купен нов от мен и лично навътени от мен и жената на тези км. Единственото нещо, което съм сменил е една крушка на фара на около 90 000 км. беше колата. Другото са консумативи при обслужването. А да да не забравя и накладки смених, но те са консуматив. Скоро пак ще сменям, но този път с дисковете. Толкова здрава кола не съм имал. Живот и здраве пак Тойота ще си взема. Този път смятам да е хибрид обаче. Ще изчакам новия Приус да излезе и ще си го взема
  • #46
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Много хилави тези моторчета. 2.8 има мощност и въртящ момент като на 2.2. Нищо ефективно не виждам в това. Напротив. Високо тегло на единица мощност.
  • #45
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Пръдливите, пияни вурстове, цял век развиват дизелите и накрая японеца, като се захване и ги удря в земята. Поне сега ще има от кого да копират германчетата, а глупавите им фенове пак ще викат:ехеее, те тез неща германците са ги измислили, знаеш ли от кога...Японеца, без много да парадира и без да вдига много шум си върши работата. Върши я и то перфектно и по-добре от тези, които много лаят и които само гледат как да излъжат и прокарат пропагандата си. Как да не ги уважаваш!
  • #44
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Туарег ли, уее? ( преди 8 години )
    Тоурега не е зле докато си върви, но е адски трошлива бракма. Шефът ми потроши хиляди левове, и през повечето време му се налагаше да го чака да излезе от някакъв сервиз. Шитна го, но пък реши да мине на А6 Allroad, не знам, той си плаща и си взима решенията...Иначе в същата фирма работните коли са 2 Навари и един Land Cruiser от 2004 г. Тойотата е желязна, Наварите също биват, но не им е сякаш съвсем кораво окачването. Определно Тойота правят здрави машини, но иначе не са нещо невероятно.
  • #43
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Добри неща са създали. Ако са и традиционно здрави като досегашните ще е добре за конглокенцията. Другите ще се позамислят. Щото за да извадиш двигател, който да продаваш в 90 страни е рисковано и трябва да си сигурен какво си проектирал и после произвел.Браво на Тойота за пореден път!
  • #42
    4 rate up comment 11 rate down comment
    2.0BiTDI ( преди 8 години )
    Hoho 2.8 -177 коня палячовци....
  • #41
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Рудолф ( преди 8 години )
    Поредното доказателство че японците идея нямат какво правят. Така беше и в разгара на ВСВ. Жалка нация която бледнее пред превъзходството на европееца създал и дал всичко на този свят.
  • #40
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Подчертавам за тези които могат да четат.Хората казват за пръв път в света.Така че чалгарите да замълчат.
  • #39
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    2. Компактен високоефективен турбокомпресор с променлива геометрия (разработен от Toyota)Новата турбина, използвана при GD двигателите, е с 30% по-малка от аналогичните предложения и разполага с новоразработена компресорна част, която значително подобрява ефективността. Перките в студената и топлата част са проектирани така, че да доставят мигновено необходимото налягане и съответно въртящ момент в широк диапазон на обороти. 3. За първи път Toyota внедрява карбамид избирателна катализаторна система (SCR) Toyota ще продължи да позиционира дизеловата технология като ключова в двигателната си гама, базирана на философията за предоставяне на точните автомобили на точните места в точно време. Цялата група на Toyota, включително Toyota Industries Corporation, ще обедини усилията си, за да създаде по-чиста и конглокентна дизелова технология за широка гама от автомобили, основавайки се на различните нужди на хората по света.