IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа два нови двигателя D-4D

Агрегатите с обем 2,4 и 2,8 литра предлагат водеща в класа термична ефективност от 44%

Toyota показа два нови двигателя D-4D

Подробности за анонсираните наскоро два нови дизелови мотора разкри японската компания Toyota. Агрегатите имат обем от 2,4 и 2,8 литра, като са предназначени съответно за Land Cruiser 150 и Hilux.

По-малкият агрегат развива мощност от 150 к.с. при 3400 об/мин, а максималният му въртящ момент от 400 Нм е наличен между 1600 и 2000 об/мин. Още при 1200 об/мин шофьорът има на разположение 330 Нм.

По-големият 2,8-литров мотор предлага 177 к.с. при също 3400 об/мин. Максимланият му въртящ момент е 440 Нм и се постига между 1600-2000 об/мин., а при 1200 об/мин са налични 370 Нм.

Към момента липсват конкретни динамични характеристики на Land Cruiser 150 и Hilux с новите мотори, но все пак става ясно, че агрегатите отделят в атмосферата с до 30% по-малко вредни емисии в сравнение с предшествениците си.

"За първи път в света в употреба влиза технологията за изолиране на топлинния обем (TSWIN), която прави 2.8-литровия 1GD-FTV двигател един от най-термоефективните агрегати, предлагани на пазара, с термична ефективност от впечатляващите 44%", сочи информацията.

Въпреки по-малкия обем в сравнение с текущия 3,0-литров KD двигател, максималния въртящ момент на новия мотор е подобрен с 25%, а разходът на гориво е понижен с 15%.

Новите D-4D двигатели на Toyota разполагат и с още една технология, която се внедрява за първи път - избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси (NOx), един от основните замърсители на въздуха, сочи информацията.

Новоразработеният 1GD-FTV двигател се вгражда в Land Cruiser 150, стартиращ продажби от юни 2015. По-малкият 2,4-литров 2GD-FTV турбо-дизел с директно впръскване, предназначен за Hilux, ще се появи в Европа от втората половина на 2016 г.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #28
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Спомням си, че някои лица в този форум твърдяха как японците отричали дизела - сега виждаме, че са разработили цели 2 нови дизелови двигателя и макар, че са нови само за тях искам да ви попитам - отричат ли дизела или не го отричат?Отричат ли турбо моторите или не ги отричат?
  • #27
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    че именно те са я направили най-добре, защото е с най-ефективно очистване! :)Както споменаха вече колегите - тойота са най силни в приказките.Също така ЯВНО претендират - в прессъобщението е написано "която се внедрява за първи път - избирателна каталитична редукция"Нооо ние сме свиканли с партенките на Тойота.
  • #26
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    С тея придчи сте страшно интересни - разказвай ги на пътниците които возиш в таксито - точно като такива лафове звучат. Това, че в Дубай карали еди какво си не означава, че това е най доброто - може да е най подходящото за техните условия. И също така съм сигурен, че има достатъчно бройки от немските и английските премиуми които ги карат именно богатите хора. Тези с тойотите най вероятно пакистанците които работят по строежите.
  • #25
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Фенчетата на японското сте много злобни комплексарчета....Дотук разбрах ,че в Дубай карали основно тойота,хонда и нисан....и ,че Бмв и мерц не разбират даже и от дизели....
  • #24
    18 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Питали арабски бизнесмен за разходка в пустинята.Ако искате да ходите в пустинята вземете Рейндж Ровър.Ако искате да отидете и да се върнете само Тойота Ленд Круизер.Повече коментари са излишни.В Дубай кудето често ходя изобщо нямат добро мнение за Европейските недоразумения.
  • #23
    3 rate up comment 11 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Edinstvenia variant rajdaemosta da se vdigne v BG e da se spre novia vnos na toyoti.Taka devstvenicite ot tozi forum 6te namaleiat mnogokratno i vij sa prqknali o6te edin urud kato sebe si.Muhahshshahshahahahahah
  • #22
    2 rate up comment 12 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Predai toyota za scrap.Spasi 4ove6ki jivot
  • #21
    3 rate up comment 12 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Abe tez ne faliraha li o6te minalata godina???
  • #20
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Тойота са силни само в рекламите и не спират да ни облъчват с тях и в нет-а и в ценовите оферти. Как пък никой нормален производител не пише по 5 прилагателни в превъзходна степен преди някоя характеристика в ценовата си листа.Първи били - дръжки."Тойота не претендират да са първи при измислянето на тази технология selective catalytic reduction (SCR), но определено от инфото което сте изровили по-долу, че именно те са я направили най-добре, защото е с най-ефективно очистване! :)
  • #19
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Немските *** некадърни *** единствено от цяла Европа бяха против новите по строги норми за екология.Некадърници и измамници са швабите.A клиентите им са бедни *** и мазни чалгари.