IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът в България забави ход

Продажбите на нови коли са с ръст от 7,5% през април на годишна база, след нарастването от 21,4% през март

Пазарът в България забави ход

Пазарът на нови автомобили в България забавя темпото си на растеж през четвъртия месец на годината, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Пазарът в България забави ход
Докато през март бяха продадени 2108 нови коли, което е ръст от цели 21,4% на годишна база, то през през април нови собственици са намерили 1 998 автомобили, което е нарастване от 7,5 на сто спрямо април 2014 г.  За първите четири месеца на годината ръстът остава стабилен – от 8,2 на сто (7006 спрямо 6478 нови коли преди година).

Като цяло в ЕС регистрациите на нови автомобили скачат през април с 6,9% спрямо миналата година до 1,166 млн. коли, обяви базираната в Брюксел асоциация. За първите четири месеца ръстът е от 8,2% до 4,695 млн. броя, което представлява възстановяване от двугодишното дъно, постигнато през 2013 г.

Така се оказва, че продажбите на нови коли в ЕС нарастват за 20-и пореден месец, пояснява ACEA, добавяйки, че на всички важни пазари има ръст. Според данните на автомобилната асоциация толкова продължителен растеж не е отчитан от 1990 г. насам, когато тя започва да измерва новорегистрираните автомобили.

"Всички основни пазари отчитат растеж, допринасяйки за цялостния подем на пазара на ЕС", заяви асоциацията.

Продажбите в Италия, четвъртият най-голям пазар в Европа, скачат с 24,2 на сто през април, а тези в Германия – най-големият пазар на Стария континент, се увеличават с 6,3 на сто.

Регистрациите във Великобритания нарастват с 5,1 на сто, а търсенето в Испания се забавя, отчитайки слаб ръст от едва 3,2% след няколко поредни месеца на двуцифрен ръст заради правителствена програма на субсидиране.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 19 rate down comment
    До 74545 ( преди 10 години )
    "Новите Шкоди или Тойоти" или Мерцедеси, или Дачии и т.н. са също толкова трошливи и често "гаранция"-та не покрива дефектите. Въпрос: 15К лв. за 15-годишна кола ли да дам или 15К-20К-30К-50К лв. за нова, пак с проблеми, и то много по-скъпи проблеми?
  • #1
    22 rate up comment 5 rate down comment
    74545 ( преди 10 години )
    Въпрос на балкански манталитет!Много хора нямат възможности за нов автомобил, това е ясно!Но не разбирам хората, които дават по 15 бона за 15 годишен Мерцедес или БМВ, а след това реват, когато нещо се счупи! Стари автомобили са, чупят се, няма значение дали са немски, японски или френски!Не можели да карат чисто нови Шкоди или Тойоти, но дават същите пари за 15 годишни барутници на по 1 милион километра!