IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът в България забави ход

Продажбите на нови коли са с ръст от 7,5% през април на годишна база, след нарастването от 21,4% през март

Пазарът в България забави ход

Пазарът на нови автомобили в България забавя темпото си на растеж през четвъртия месец на годината, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Пазарът в България забави ход
Докато през март бяха продадени 2108 нови коли, което е ръст от цели 21,4% на годишна база, то през през април нови собственици са намерили 1 998 автомобили, което е нарастване от 7,5 на сто спрямо април 2014 г.  За първите четири месеца на годината ръстът остава стабилен – от 8,2 на сто (7006 спрямо 6478 нови коли преди година).

Като цяло в ЕС регистрациите на нови автомобили скачат през април с 6,9% спрямо миналата година до 1,166 млн. коли, обяви базираната в Брюксел асоциация. За първите четири месеца ръстът е от 8,2% до 4,695 млн. броя, което представлява възстановяване от двугодишното дъно, постигнато през 2013 г.

Така се оказва, че продажбите на нови коли в ЕС нарастват за 20-и пореден месец, пояснява ACEA, добавяйки, че на всички важни пазари има ръст. Според данните на автомобилната асоциация толкова продължителен растеж не е отчитан от 1990 г. насам, когато тя започва да измерва новорегистрираните автомобили.

"Всички основни пазари отчитат растеж, допринасяйки за цялостния подем на пазара на ЕС", заяви асоциацията.

Продажбите в Италия, четвъртият най-голям пазар в Европа, скачат с 24,2 на сто през април, а тези в Германия – най-големият пазар на Стария континент, се увеличават с 6,3 на сто.

Регистрациите във Великобритания нарастват с 5,1 на сто, а търсенето в Испания се забавя, отчитайки слаб ръст от едва 3,2% след няколко поредни месеца на двуцифрен ръст заради правителствена програма на субсидиране.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Авто Мотор Спорт ( преди 10 години )
    Toyota Yaris по-добре ли е?Нямало такъв модел, ти добре ли си?! Това, че в бързината го изписах вместо на латиница, на кирилица, няма никакво значение!А Фолксваген не съм имал никога!Лада, Шкода, Хонда, БМВ, Тойота!А ако за теб Toyota Yaris е лъскав и луксозен автомобил, явно работиш като сотаджия или продавач, защото те мързи да работиш и да се развиваш!
  • #31
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тойота Йарис няма такъв модел. Спри да лъжеш ВАГончик, спри! Кой какви коли има е последното нещо, което можеш точно пък ти цървула скъсан да знаеш. Не го приемай, като обида, а като факт, който е констатиран от глупавите ти писаници. Човек може доста пари да има, но да си прави добре сметката. Обикновено хората изкарали пари с труда си е правят добре. Зная, че няма как да го разбереш. Просто ти е такъв манталитета. Повечето са като теб. Може да живее в панелка, но ще кара нещо ново и лъскаво..
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Авто Мотор Спорт ( преди 10 години )
    Повечето от пишещите тук имат автомобили за по 2-3 хиляди лева, тръгнали да обясняват как тези с нови автомобили са ***!Хора, скромността не е порок! Не е срамно и човек да няма финансова възможност да си купи нещо, така е в живота, днес си долу, утре си горе - и обратно! Ако имате възможност, още днес без да се замисляте бихте си купили нов автомобил! Имах Е90-ка! Не мога да я поддържам и си взех чисто нова Тойота Йарис! Ами новото си е ново, макар и по-нисък клас!
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Опел Инсигния ( преди 10 години )
    Защо приемаш фактите като хвалба?Трябва да се срамувам, че работния ми ден започва в 06:30 сутринта и много често приключва в 22:30 вечерта ли?Нямало смисъл това, нямало логика онова!Сигурно и трите буса Ивеко Дейли трябваше да ги закупя стари, та като изпратя някой за доставка на 500 километра, да се чудя дали ще стигне навреме и дали ще трябва да плащам неустойки!Голям съм ***, а? Хайде стига глупости!Ако човек може да си позволи нов автомобил, никога не би си взел стар!
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бе аз и да искам нов автомобил и да имам парите какво правим ако ме кефи вида на старото Айго пред този на новата и 107 пред 108? За щастие бижуто Пежо 208 още се произвежда.
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до: Опел Инсигния ( преди 10 години )
    ОК, похвали се за малкия успешен бизнес! Браво!Кажи сега за сметките! Щом имаш бизнес би трябвало да можеш да смяташ добре. Хайде и аз да се похваля, че и аз имам малък успешен бизнес. 2 от колите ми са НОВИ+2 на старо. Е и? Водят фирмени, ДДС-то съм си го прибрал, както ще си прибера амортизационните отчисления. А за тези, които нямат фирма и са физически лица? На тях пък изобщо не им се вързва да карат нова кола или може би ще ни убедиш в противното. Много ще ми е интересно да науча как?
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Опел Инсигния ( преди 10 години )
    Изкарал съм си сам парите, успял съм да развия малък, но към момента рентабилен бизнес, не мислите ли, че сам мога да реша как е най-удачно да харча парите, които съм изкарал с много труд! Решил съм да не пестя пари за здраве, образование на децата си, жилище и автомобил! След като мога да си позволя нов автомобил, защо да правя сметка колко би струвал той след 3 години и с колко се обезценява! Човек трябва да пести от маловажните неща!
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до: Опел Инсигния ( преди 10 години )
    Отвори Мобилето и гледай цените! Средната цена на Опел Инсигния е 15-20 000 лв за 4-5 годишни коли. Влез в сайта на Опел сега и виж от колко почват цените! Базовите модели със слаби двигатели и голи, като пушка започват с цени от 37 610 лв. Значи за 4-5 г. колата ти се е обезценил наполовина. Като добавиш към това каското което си плащал и обслужването, сумата става доста дебела, която си дал. Кажи каква ти е лично на теб сметката, чисто икономически! Има ли изобщо такава?
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до: Опел Инсигния ( преди 10 години )
    2 нови автомобила също са минали през ръцете ми и говоря от личен опит. Удоволствието да скъсам найлоните е доста скъпо. Заради това реших за себе си кола до 5 г. Ако имах излишни пари бих си вземал ново, бих плащал каско, бих е обслужвал в оторизиран сервиз и т.н. Да, но защо да го правя ми кажи! Само заради найлоните и фукнята, че съм си взел чисто нова кола ли? Просто не си струва, но всеки си знае и сам си прави сметката. Моята сметка е такава и с нея не ангажирам никой, нито убеждавам.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до: Опел Инсигния ( преди 10 години )
    Що си мислиш, че като купиш кола втора употреба всеки месец имаш ремонти? Ако е немска да, така е, но при японките не е баш. Зависи и как е поддържана от предния собственик. А за това гледам да вземам коли върнати от лизинг, обслужвани в оторизиран сервиз, с история и ИСТИНСКИ км. До сега проблем не съм имал и ремонти не съм правил. Кола да 5 г. вземам, карам е няколко год. и е продавам с минимално понижение на цената. Най-голямото обезценяване е първите години. Факт! Ето това е набутване.