IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът в България забави ход

Продажбите на нови коли са с ръст от 7,5% през април на годишна база, след нарастването от 21,4% през март

Пазарът в България забави ход

Пазарът на нови автомобили в България забавя темпото си на растеж през четвъртия месец на годината, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Пазарът в България забави ход
Докато през март бяха продадени 2108 нови коли, което е ръст от цели 21,4% на годишна база, то през през април нови собственици са намерили 1 998 автомобили, което е нарастване от 7,5 на сто спрямо април 2014 г.  За първите четири месеца на годината ръстът остава стабилен – от 8,2 на сто (7006 спрямо 6478 нови коли преди година).

Като цяло в ЕС регистрациите на нови автомобили скачат през април с 6,9% спрямо миналата година до 1,166 млн. коли, обяви базираната в Брюксел асоциация. За първите четири месеца ръстът е от 8,2% до 4,695 млн. броя, което представлява възстановяване от двугодишното дъно, постигнато през 2013 г.

Така се оказва, че продажбите на нови коли в ЕС нарастват за 20-и пореден месец, пояснява ACEA, добавяйки, че на всички важни пазари има ръст. Според данните на автомобилната асоциация толкова продължителен растеж не е отчитан от 1990 г. насам, когато тя започва да измерва новорегистрираните автомобили.

"Всички основни пазари отчитат растеж, допринасяйки за цялостния подем на пазара на ЕС", заяви асоциацията.

Продажбите в Италия, четвъртият най-голям пазар в Европа, скачат с 24,2 на сто през април, а тези в Германия – най-големият пазар на Стария континент, се увеличават с 6,3 на сто.

Регистрациите във Великобритания нарастват с 5,1 на сто, а търсенето в Испания се забавя, отчитайки слаб ръст от едва 3,2% след няколко поредни месеца на двуцифрен ръст заради правителствена програма на субсидиране.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #42
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Естет ( преди 10 години )
    Връзката е, че всеки човек с възможности е достатъчно интелигентен, за да може да прецени сам как да харчи парите си! Никой няма нужда от твоите съвети и упреци как се е набутал, колко му е било каското и колко е загубил! За всяко нещо се плаща - това е имал предвид и Буров!Всички сте тарикати и сметкаджии, все минавате тънко, а накрая като теглиш чертата - НИЩО!Колко нови немски автомобила си купувал, щом знаеш, че нямат 3 години живот?Пълен профан си моето момче, умираш от злоба и завист!
  • #41
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сега, ако кажеш каква връзка има казаното от моя градски Буров, цена няма да имаш! Този цитат от фалшивите интервюта на агента на ДС Памукчиев ли са? Ако знаеше малко повече за житието и битието на Буров, нямаше да правиш подобни цитати. В цял свят се купуват и продават коли 2-ра ръка или намекваш, че това е несправедливо или не се практикува през 21-ви век!? Ти наистина си болен човек. Ако автомобилите са проектирани с живот 10 г. би ли миказал, защо немските трошки не могат да изкарат 3 г.?
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антонов ( преди 10 години )
    вижте аз имам автокъща в София за употребявани коли. За 7-8000 лв имаме много изгодни предложения на здрави и запазени коли 2005-2008, наистина не си струва да се набутвате с нови коли, давам и гаранция и преглед в сервиз по Ваш избор
  • #39
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Естет ( преди 10 години )
    Великият Атанас Буров го е казал:Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.Като чета повечето от коментарите, си мисля, че за 100 години не сме мръднали много в развитието си като общество!Който иска да си купува нови автомобили, който иска да си купува стари!Но да те е страх да не се минеш в 21 век, в който проектния живот на автомобилите е 10 години хаха :D
  • #38
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до Бобо ( преди 10 години )
    0,1% сив сектор в България?Приятелю, сивият сектор в България е поне 60%, да не кажа и повече!Единици са фирмите, които осигуряват на осигурителен праг, различен от минималния!Още по-малко са тези фирми, които нямат двойно счетоводство!*** до *** в България - и работодатели, и работници! После се чудим защо България е зле и обвиняваме извънземните!
  • #37
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до Анонимен ( преди 10 години )
    И в какво се изразяваше грешката ти при покупката на нов автомобил? Или май нов автомобил си виждал само на снимка!Да не би да си търговец на трошки от Горубляне?Грешка било нов автомобил хахаха :)Това може да го каже само някой, който е мазохист, свикнал да ходи в сервизи през месец!
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бобо ( преди 10 години )
    В България за месец април са продадени 1 198 нови автомобила спрямо 1 166 000 за целия ЕС. Това прави точно 0.1 % или една десета от 1 процент! Това е нивото на икономиката (включително и сивия сектор) на държата ни...
  • #35
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колко от вас са си купували нов автомобил? Аз съм си купувал и втори път тази грешка няма да я направя! Предполагам, че всеки преминал през това ще ме подкрепи, само човек, който никога не е имал нов автомобил може да пише глупости. В цял свят паззара за коли втора употреба е много по-голям от този на новите. ДАли е по-добре нов от стар? Естествено че да, но дали си заслужава? Отговора е не! Освен ако не е Автомобил до 20000-25000лв. Кола за300 бона да е продадеш на шестата за 40 далавера ли е?
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "..най-много регистрирани автомобили /през 2012 г./ е имало в Германия - около 43 милиона автомобила..От тях чисто новите коли са:Германия - над 3 милиона броя.....Както се вижда горе долу на 14 продадени коли на старо в Германия се пада 1 нова. "Абе ти кой клас си че толкова по детски разсъждаваш? Като за 1 година са продадени 3 милиона нови не значи че останалите 40 милиона са купени същата година на старо!!!!! Купувани са си нови само че предишните годиниНЕ питай мен кой клас съм а питай себе си можеш ли да четеш. ЦИТИРАМ РЕГИСТРАЦИИ за 2012г. а не за предишни години. НАУЧИ СЕ ДА ЧЕТЕШ, ПОСЛЕ ОБИЖДАЙ! ТИ ДА НЕ МИСЛИШ ЧЕ ХОРАТА СА СИ КУПИЛИ ЧИСТО НОВИ КОЛИ И 10 ГОДИНИ СА чакали, ЗА ДА СИ ГИ РЕГИСТРИРАТ ПРЕЗ 2012г.? *** логиката Дошооо, то верно че не можеш да мислиш ама чак така да ги извърташ нещата ха ха ха!
  • #33
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Димов - Враца ( преди 10 години )
    На мен лично ми писна да поддържам автомобили на по "150 хиляди километра - нов внос"! Имал съм Хонда Акорд, Мерцедес Е класа, Ауди А4, Тойота Авенсис и Пежо 407! Ами всяка от тях се чупеше периодично и искаше немалко пари за ремонти! Всичко по автокъщите в България е ***, Пежото го докарах дори от Австрия - все тая, пак проблеми! Накрая си взех една нова Опел Астра 2013 година и оттогава досега си я карам безпроблемно! Новото си е ново, пожелавам на повече хора да могат да си го позволят!