IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът в България забави ход

Продажбите на нови коли са с ръст от 7,5% през април на годишна база, след нарастването от 21,4% през март

Пазарът в България забави ход

Пазарът на нови автомобили в България забавя темпото си на растеж през четвъртия месец на годината, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Пазарът в България забави ход
Докато през март бяха продадени 2108 нови коли, което е ръст от цели 21,4% на годишна база, то през през април нови собственици са намерили 1 998 автомобили, което е нарастване от 7,5 на сто спрямо април 2014 г.  За първите четири месеца на годината ръстът остава стабилен – от 8,2 на сто (7006 спрямо 6478 нови коли преди година).

Като цяло в ЕС регистрациите на нови автомобили скачат през април с 6,9% спрямо миналата година до 1,166 млн. коли, обяви базираната в Брюксел асоциация. За първите четири месеца ръстът е от 8,2% до 4,695 млн. броя, което представлява възстановяване от двугодишното дъно, постигнато през 2013 г.

Така се оказва, че продажбите на нови коли в ЕС нарастват за 20-и пореден месец, пояснява ACEA, добавяйки, че на всички важни пазари има ръст. Според данните на автомобилната асоциация толкова продължителен растеж не е отчитан от 1990 г. насам, когато тя започва да измерва новорегистрираните автомобили.

"Всички основни пазари отчитат растеж, допринасяйки за цялостния подем на пазара на ЕС", заяви асоциацията.

Продажбите в Италия, четвъртият най-голям пазар в Европа, скачат с 24,2 на сто през април, а тези в Германия – най-големият пазар на Стария континент, се увеличават с 6,3 на сто.

Регистрациите във Великобритания нарастват с 5,1 на сто, а търсенето в Испания се забавя, отчитайки слаб ръст от едва 3,2% след няколко поредни месеца на двуцифрен ръст заради правителствена програма на субсидиране.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Три годишна на малко км. е мин 30-35% от цената на нова надолу. А е пълно с върнати 5 годишни на по-малко от половината цена като нови на под 100 х.Та нова всеки иска, но понякога просто не достигат финансите или е иконом. неуправдано.
  • #21
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тия дето пишете за това колко супер били старите коли май никога да не имали нова.Тези дето имат нови гарантирано някога са карали стари... и са решили повече да не го правят.2-3 годишна на малко км струва горе долу колкото нова след отстъпка - да кажем 10% - но пък нито цвета нито екстрите си ги избирал ти.2-3-5 годишните на изгодна цена са или с превъртян километраж или са след тежка катастрофа.
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Инсигния, ама си дал 40 бона и още 10 тина за скъпо касщо и обклужване. За 5 гадини се е обезценила до 20 х. Примерно. Т.е. за 5 години си 30 бона назад. Ако си вземеш обаче среден клас кола за 10-12 на х. на и 6/7 години с каско и с ремонти да дойде да 20 примерно. След 5 години и взимаш 4/5 х. И си 15 назад. А с лихвите към банките нещата отиват съвсем на двойна и тройнаразлика. Да караш висок клас кола, която е 5 години по нова и какво. И едната и другата вършат еднаква работа и са здрави..
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Опел Инсигния ( преди 10 години )
    Кой продава чисто нов автомобил бе?Автомобилите се купуват, за да се карат!Падала му цената, докато отида до нас!Ами нормално, при всяка техника е така!Новата техника се купува, за да служи, след като се амортизира се продава!Тоя форум е пълен само с тийнейджъри, които си мислят, че нови автомобили си купуват само магарета!Ами не, магаретата сте вие, които давате всеки месец пари за ремонти!133 хиляди километра с Инсигнията без аварии!После как да си купя кола втора ръка?
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Иван ( преди 10 години )
    Ако ти имаш някакви симпатии към мъжката любов - твой проблем, мен ме привличат жени!Върви в Hertz и виж с какъв километраж са служебните автомобили на големите дистрибуторски компании!Има хора, които пътуват от София до Варна два пъти седмично!Сметни колко е това като километраж за 3 години!
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Иван до Анонимен ( преди 10 години )
    Не е точно така...има много автомобили на по 2-3 години, които са били служебни и като такива нито са поддържани, нито са пазени от когото и да било!Навъртат 100 хиляди километра, връщат ги при доставчика и вземат нови!Доставчика ги пуска на цена 6-7 хиляди по-ниска от тази в магазина, а клетият клиент си мисли, че купува поддържан и пазен автомобил на само 100 хиляди километра!
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Бомбата Фрайбург ( преди 10 години )
    Всеки, който твърди, че в Германия карат кошници на по 20 години и на по милион километра, явно или не е излизал от България, или в Германия е стъпвал само в някой турски или албански квартал!В Германия не е проблем да отделиш 15 хиляди евро за нов автомобил! Бащата си купува Голфче 86 коня, кара го 5 години и след това го дава на сина си, който току-що е взел книжка! Не му купува 20 годишно BMW 200 коня, с което да се претрепе, а му дава малък автомобил, който е поддържан в оторизиран сервиз!
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Европеец ( преди 10 години )
    По-рационално било да се купува стар автомобил, по-малко се обезценявал...Да, много е яко да спестиш 5 бона от нещо, на което всеки ден поверяваш живота на теб и семейството ти!Едно е да си купиш 5 годишен Мерцедес, съвсем друго е да си купиш 15 годишен!Всеки автомобил след 10 години е амортизиран!Познавам десетки хора с "премиум" автомобили, поддържани с ментета или втора употреба части при квартални майстори!После стане белята и "олеле, майко! Мафия!"България е пълна с комплексари!
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всеки се простира според възможностите си. Някой могат да карат само ново, а други не. При всеки сметките са различни. Ако обаче нещата ги сложим под общ знаменател и вземем за база това, което излиза най-тънко за джоба ще излезе, че са колите 2-ра употреба около 3-5 г. на малко км. все още в гаранция. Ако е имало проблем с колата, то той е отстранен гаранционно, т.е. няма изненади. Поддържан е в оторизиран сервиз. Малко км. първи собственик, сравнително нова, доста ниска цена спрямо началната.
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мда тези с 20 годишните беимвета и мерцедесите на по 1 милион километра са много известни. Всеки ден четем за тях в новините с пътните инциденти. То калпака с беимвето си мисли че е голяма работа щом като си е дал спестяванията за едно избушено беимве купено от Хасан Джамбаза от германско.