IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът в България забави ход

Продажбите на нови коли са с ръст от 7,5% през април на годишна база, след нарастването от 21,4% през март

Пазарът в България забави ход

Пазарът на нови автомобили в България забавя темпото си на растеж през четвъртия месец на годината, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Пазарът в България забави ход
Докато през март бяха продадени 2108 нови коли, което е ръст от цели 21,4% на годишна база, то през през април нови собственици са намерили 1 998 автомобили, което е нарастване от 7,5 на сто спрямо април 2014 г.  За първите четири месеца на годината ръстът остава стабилен – от 8,2 на сто (7006 спрямо 6478 нови коли преди година).

Като цяло в ЕС регистрациите на нови автомобили скачат през април с 6,9% спрямо миналата година до 1,166 млн. коли, обяви базираната в Брюксел асоциация. За първите четири месеца ръстът е от 8,2% до 4,695 млн. броя, което представлява възстановяване от двугодишното дъно, постигнато през 2013 г.

Така се оказва, че продажбите на нови коли в ЕС нарастват за 20-и пореден месец, пояснява ACEA, добавяйки, че на всички важни пазари има ръст. Според данните на автомобилната асоциация толкова продължителен растеж не е отчитан от 1990 г. насам, когато тя започва да измерва новорегистрираните автомобили.

"Всички основни пазари отчитат растеж, допринасяйки за цялостния подем на пазара на ЕС", заяви асоциацията.

Продажбите в Италия, четвъртият най-голям пазар в Европа, скачат с 24,2 на сто през април, а тези в Германия – най-големият пазар на Стария континент, се увеличават с 6,3 на сто.

Регистрациите във Великобритания нарастват с 5,1 на сто, а търсенето в Испания се забавя, отчитайки слаб ръст от едва 3,2% след няколко поредни месеца на двуцифрен ръст заради правителствена програма на субсидиране.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "..най-много регистрирани автомобили /през 2012 г./ е имало в Германия - около 43 милиона автомобила..От тях чисто новите коли са:Германия - над 3 милиона броя.....Както се вижда горе долу на 14 продадени коли на старо в Германия се пада 1 нова. "Абе ти кой клас си че толкова по детски разсъждаваш? Като за 1 година са продадени 3 милиона нови не значи че останалите 40 милиона са купени същата година на старо!!!!! Купувани са си нови само че предишните години!
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    То чак Дискавъри има предаване "Да продадеш колата си", тоест това е най-нормалното нещо, да продадеш и да си купиш кола втора ръка.
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За 2012г. имаше статистика на продажбите цитирам: най-много регистрирани автомобили /през 2012 г./ е имало в Германия - около 43 милиона автомобила, Италия /37 милиона/, Франция /33 милиона/ и Великобритания /28 милиона/ и т.н..., отчита анализът на Евростат.От тях чисто новите коли са:Германия - над 3 милиона броя. Във Великобритания са продадени малко над 2 милиона. броя автомобили, във Франция - около 1,8 млн. броя, в Италия - около 1,4 млн. броя, в Испания - около 700 000, в Холандия - малко над 500 000 и др.Тоест Германците и останалите Европейци масово купуват и карат автомобили втора употреба. Както се вижда горе долу на 14 продадени коли на старо в Германия се пада 1 нова. Така, че стига с тия легенди как само българите карали стари коли пък Европейците само чисто нови, защото били умни. Напротив рационалния човек купува втора ръка, защото губи по-малко пари и през 2-3 години подменя автомобила. Естествено според възможностите едни вземат 2-3 годишни, други 5 годишни, треди 10г. и така.
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До Европеец ( преди 10 години )
    Сега като не си наясно не виждам какво си се напънал като професор Вучков в размисли и страсти. И в Германия, както в България, много германци си купуват коли втора ръка. Има цели рубрики на Аутобилд, където обясняват какво да гледат германците, когато си купуват втора ръка кола. Редовно побликуват при кои модели, къде са проблемите, за да внимават купувачите. Тия легенди как всички германци карат само нови коли са такава глупост, че нямам думи. И в САЩ и в Германия и Англия месните си купуват втора ръка коли и пазара за втора ръка при тях е много по-голям от пазара на новите коли.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ПП ( преди 10 години )
    Много зависи и от това колко км на година се карат. Няма никакъв смисъл при 10-15 хиляди км на година да си купиш нова кола и след 5г. ще имаш супер запазена кола на 70000 реални, която е и супер обезценена.
  • #7
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    да и за това в страна със средна заплата 750 лв бруто (около 1000 за София) всички карат Мерцедеси и БМВ-та.Нали може да си склададжия или продавач ама трябва да си с лъскавата кола. За мен 15 годишния мерцедес с 200+ коня (я останали 100 я не) си е чисто избиване на комплекси
  • #6
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    само *** би избрал нова дачия пред стар мерцедес например
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    С нова кола ( преди 10 години )
    Да, де, ама новата кола за 20К, няма да бъде 200+ коня, да има климатроник, типтроник и разни други други ЕКСТРИ и най-вече няма да бъде премиум марка като Audi, BMW или WV, с което да се хвалят. Всеки с приоритети те си.
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Европеец ( преди 10 години )
    Само *** би дал повече от 10 хиляди лева за стар автомобил!Няма човек, който веднъж да си е купил нов автомобил, а след това да се качи на трошка нов внос, на която не може да се разчита, защото Емилиано е забравил да смени маслото или Ханс е пропуснал два сервизни интервала, защото не е изтрезнявал от Октоберфест!Хората на запад не са прости, след като си купуват нови автомобили, а ви дават трошките вие да ги карате!
  • #3
    22 rate up comment 4 rate down comment
    до 74545 ( преди 10 години )
    И кой ти каза, че са трошливи?Кварталният майстор ли?!Карай си ***, дето никой не може да установи на колко километра са!Нека ние простите да караме нови Шкоди! :)За 20 бона си взех чисто нов Рапид и вече 58 хиляди километра съм изключително доволен! Ти сменяй помпи, носачи, дискове и електроника, след като "запазеният ти Мерцедес" се поврежда всяка седмица!