Audi представи концептуалния модел TT clubsport turbo. Автомобилът е оборудван с 2,5-литров бензинов двигател с 2 турбини. Едната от тях отговаря за ниските обороти, като се развърта благодарение на електричество, а не на отработените газове.
Електрическата турбина се захранва от 48-волтов комплект литиево-йонни батерии, разположен в багажника на машината. Освен това инженерите на Audi са оборудвали машината с нова изпускателна система с ниско съпротивление. При нея тръбите на ауспуха са с голям диаметър и са разположени в дифузьора на автомобила..jpg)
Мощността на Audi TT clubsport е 600 к.с. Купето е оборудвано с 6-степенна механична скоростна кутия, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,6 секунди. Максималната скорост на автомобила е 310 км/ч.
Прототипът е получил и окачване с управлявани по електронен път задни амортисьори. Многодисковата муфа на системата за задвижване на четирите колела quattro e поставена на задната ос за по-добро разпределение на тежестта. Самият автомобил тежи 1396 кг., което е с 44 кг. по-малко от стандартното купе Audi TTS с 2,0-литров турбомотор и 6-степенна механична скоростна кутия.
Аеродинамичните елементи по купето на Audi TT clubsport turbo са заимствани от купето Audi 90 Quattro, което през 90-те години на миналия век участва в американските серии IMSA в клас GTO. Голямото задно антикрило на прототипа се регулира ръчно.
Снимки: Audi


1