IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche готви електрически и водороден модел

Audi и Volkswagen също готвят такива машини

Porsche готви електрически и водороден модел

Интересни детайли относно бъдещата гама модели с алтернативно задвижване на Volkswagen Group разкри Аutocar.

Британското издание разпространи кадър от слайдшоу на официална презентация на главния технически директор на германската компанията Улрих Хакенберг, от който става ясно, че спортната марка Porsche подготвя електрически и водородни автомобили.
Porsche готви електрически и водороден модел
Снимка: Аutocar

Както се вижда от снимката, първо на пазара ще се появи електрически автомобил с възможност за зареждане от електрическата мрежа - BEV (battery electric vehicle). Той ще бъде последван от водороден модел FCEV (fuel cell electric vehicle).

Подробности за въпросните машини липсват, но според изданието Worldcarfans електромобилът вероятно ще бъде очакваната по-компактна версия на седана Panamera, известна като Pajun.

За този модел се очаква да получи платформата MSB и дизайн в стила на иконата 911. Моделът вероятно ще бъде готов за пазарната си премиера през 2019 година, като ще предлага три нива на мощност - 400, 500 и 600 к.с.

Задвижващата система ще разчита на два електромотора, осигуряващи задвижване към четирите колела. Моделът ще предлага и система за индуктивно зареждане, а сред основните му конкурентни на пазара ще бъде Tesla Model S, твърди още изданието.

Що се отнася до водородните модели, такива подготвят както Porsche, така и Audi и Volkswagen. Към момента обаче подробности липсват.
 

0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Точно така, на бензиностанцията купуваш гориво с пари и неслучайно дизела струва повече за литър - защото в литър дизел ти продават повече енергия, а за направата му е необходимо по-голямо количество суров петрол. 48 щата или не, това не е реалния средностатистически начин на каране. Никой не кара по магистрали през 48 щата на ден, повечето хора карат 55% градско. А там хибрида смазва дизела. Затова хибрида е по-добрата алтернатива.
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Освен това рекорда в Гинес за хибрид е на Honda Insight и е 74.34 mpg (3.16л/100 км бензин), а в 3.16 литра бензин има енергия колкото в 2.75 литра дизел, така хибридът пак е по-ефективен.
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Официалните рекорди съвсем случайно са пропуснали да измерят килограмите канцерогенни частици и смогообразуващи азотни окиси генерирани от дизела. Пък и какви рекорди? По права писта с постоянна скорост. Ако "вкараш" дизела в режим на максимална ефективност 43%, той ще е по-ефективен от бензиновия хибрид, това е ясно. Но проблемът е че в реалността рядко можеш да го направиш. Реалните данни от spritmonitor демонстрират това блестящо. И това са истинските реални факти.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Официалните рекорди потвърдени от гинес показват възможностите на технологиите:Не-хибирд - VW Passat TDI 77,99 MPG (3,01 l/100 km)Хибрид - Kia Optima Hybrid 64.55 MPG (3,64 л/100 км)Съревнованието е за серийни автомобили.Когато фактите говорят всички да замълчат. Или ще кажете, че Меркел е подкупила Гинес?
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Водородните автомобили сами по себе си са доста ефективни - около 60% КПД, проблемът им идва от неефективния добив и съхранение на водорода. Но да не забравяме че те имат нулеви вредни и парникови емисии, като същевременно се презареждат за 5 минути и имат достатъчно голям пробег. Неща с които електромобилите засега не могат да се похвалят. Далечното бъдещето наистина най-вероятно принадлежи на електромобилите, но за съжаление това не се отнася за настоящето и близкото бъдеще.
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Няма физик или инженер който да твърди че добрите хибриди като Приус са неефективни. Хибридите регенерират спирачна енергия - нещо което е чиста загуба при обикновените автомобили. Освен това електромоторите държат двигателя винаги при оптимална ефективност - при Приус двигателя винаги е или в режим на >37% КПД, или изключен. При един дизел максималното КПД може да е 43%, но реалната варира между 0 и 43%, като средно е 15-30%, в зависимост от стила на шофиране и трафика.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Колега М, от хибрид до хибрид разликата е голяма. Това което сте описали важи за немските хибриди. При японските нещата са коренно различни. По-долу съм дал реален пример пример с Приус и дизелов Голф - Приусът е с по-нисък разход/по-висока ефективност и, което всъщност е най-важното, хиляди пъти по-ниски вредни емисии.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    М ( преди 10 години )
    Хибридните и водородни автомобили са доказано неефективни. Абсолютно всеки инженер/физик може да го потвърди! И двете технологии са прекалено сложни, тежки и скъпи, за производство. При водорода ефективността е изключително ниска освен това водорода е доста опасен и труден за съхранение.Самото му производство и съхранение пък изразходва огромно количество енергия...а при хибридите е ясно, няма нужда от обяснение. Бъдещето принадлежи на 100% ел автомобилите. Всичко останало ще отиде в историята.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пилота ( преди 10 години )
    Аз мисля че въобще не става въпрос за метафора. Твърдението на колегата Хибриден е налъпно фактологически вярно.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Пилота :) получаваш + от менИначе продължавам да смятам метафората на хибридния за неуместна по отношение на приус може би най бавния автомобил в класа си